Jump to content

проблем с първото палене 1,8 адр


zdravko_jett

Recommended Posts

Проблем с първото палене през зимата на студен мотор имаше от кофти бензин ... на брат ми на Пасат-а и това при сменена мембрана на вакум актуатора,температурен датчик и прочие.

Изгорихме почти всичкия наличен бензин в резервоара,сипахме шише със спирт за горене и 100 октанов бензин от ОМВ и проблема изчезна,от тогава разбира се слагаме само 100 октана бензин на ОМВ/ШЕЛ и проблема не се е появил вече повече от 1 година.

 

Успех!

Редактирано от MAPTO7007
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 54
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

@aldygreen  Добрия вървеж и ускоряемост са силно субективни критерии. С времето налягането пада леко полеко на бензиновата помпа с което намалява и вървежа, но когато колата има монтирана и газова уредба това много трудно се забелязва. Отделно самата бензинова помпа почва да не държи налягане в бензинопроводите след дълъг престой, което също води до по-трудно първо палене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@VBI Нищо субективно няма в измерването на ускорението на колата от ... км/ч до ... км/ч, може би самото засичане, но за грешки от рода на 0.1 - 0.2 сек не говорим. Погрешността на скоростомера също не е решаваща, защото пробите се правят на един и същи автомобил, по един и същи начин. Не съм правил ускорение от 0 до 100 км/ч, но многократно съм правил засичане на ускорение от 40 до 80 км/ч на втора предавка и то е под 4 сек. Ускорението от 80 до 100 км/ч на трета предавка е около 2 сек. Ускорението (щадящо) от 0 до 40 кч/ч на първа предавка е 2 сек. Тези частични проверки могат да се правят сто пъто, без някой да ме заподозре, че правя изпитания на мотора. Просто ги правя между другото. Резултатите са след смяната на мембраната на актуатора и след ликвидиране на засмукването на неконтролиран въздух и са за бензин.  На газ времената са малко по-големи. Може ли при това положение все пак да имам някакви имагинерни съмнения за бензиновата помпа? Отговорът на този въпрос може да е полезен не само за мене.

Ауди А4 Б5 АПТ 1.8 125 к.с., ГИ БРЦ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не всички правят измерванията като теб, просто повечето разчитат на показанията на "гъзомера" :) . Все пак ако нямаш проблеми няма нужда да проверяваш каквото и да е. Въпроса е, че бензиновата помпа се мери с манометър за да се види какво налягане прави, след това дали необходимото налягане остава в бензинопроводите след престой и накрая ѝ се мери дебита, като се засича колко гориво доставя в минута. Това е правилния начин за измерване на състоянието на бензиновата помпа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 22 часа, zdravko_jett написа:

ето това е след125 км на бензин. при работа на място и на бензин. а има ли значение че ламда варира между -1,6% -0,8% и 0,8% поне така го забелязах

IMG_20200129_121314.jpg

Тази картинка с Print Screen щеше да ти излезе идеално.

Направи LOG на групи 031, 003 и 002 при празен ход на бензин и сравни с данните от таблицата за оправената машина, която съм дал във втория линк по-горе "Трудно палене  зимата" - Резултатите след смяната на маншоните. Веднага ще видиш разликите.

Редактирано от aldygreen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

темата съм ти е преглеждал могократно ,искам да споделя че съм прегледал абсолютно всички вакуумни връзки всички са добре стегнати няма скъсани маркучи и откакто възстанових картерната вентилация разхода ми падна. прегледал съм и маншончетата на смукателния колектор , здрави са и читави.дебитомера на 2ра и 3та до прекъсвач дава 100-107gr/s.колата си работи добре няма забиване или да е мудна или прекъсвания. но почва да ми се върти друго в главата, понеже някой някога е сменял обтегач и са сложили не електрически а от по стария мотор, възможно ли е проблема да идва именно от там а и излиза грешка която най вероятно е от товаче обтегача е хидравличен, но пък ел клапнчето си е закачено на буксата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прегледал си всичко. Добре. Сега ти предлагам да направиш Лог на тези групи на празен ход и бензин, на напълно загрят мотор и можеш да правиш директни сравнения. Моторите ни са практически еднакви, с пластмасовите колектори и актуатор за смяна на режимите. Има и други интересни групи, но тези съм публикувал  и можеш да сравняваш 1:1. Може да излезе нещо интересно около предварението, примерно или кислородния сензор. На мене също ми е интересно такова сравнение.

Ако ти е трудно да оформиш таблиците, можем да се разберем да ми изпратиш суровите данни от Лога. Аз ще ги оформя по същия начин, за да се сравнява по-лесно.

Редактирано от aldygreen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

@aldygreen ok добре ама на 031 канал няма да мога, мога само до 025ти понеже версията ми позволява до там, ако имаш друга идея

Редактирано от zdravko_jett
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има някакви разлики в групите на твоя и моя VCDS Lite. Пусни едновременно 007, 003 и 002, ако последните две при тебе отговарят на 003 и 002. Ако не отговарят, намери групи, които включват тия параметри. В група 003 надписът Trottle съм го сложил аз, за да е по-ясно, че става въпрос за процента на отваряне на дроселовата клапа. Можеш да огледаш стандартните групи

ТУК и да сравниш с тези, които излизат на твоя VCDS.

Пускаш трите групи, натискаш Log, Start и след 1 минута Stop.

Файлът е текстов и малък по размер и съдържа в името си снетите групи.

Редактирано от aldygreen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето какво се получи:

Audi_Book1_cr.thumb.jpg.bce7f03ad2370e23e71497c2c674ac75.jpg

 

Има различия в твоя и моя VCDS. За група 002 тук има две времена. Кое от тях е времето за впръскване, не ми е ясно. Но както и да е, все пак някои сравнения могат да се правят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 30.01.2020 г. at 11:02, VBI написа:

Въпроса е, че бензиновата помпа се мери с манометър за да се види какво налягане прави, след това дали необходимото налягане остава в бензинопроводите след престой и накрая ѝ се мери дебита, като се засича колко гориво доставя в минута. Това е правилния начин за измерване на състоянието на бензиновата помпа.

Ако не беше рискът от протичане на бензин, заради високото налягане, досега да съм го направил сто пъти. При смяната на горивния филтър уж затегнат маркуч протече, защото чисто новата скоба беше "уж затегната" с проста отвертка, та се наложи затягане с малко "гедоре". Добре, че винаги проверявам, та не стана сакатлък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@aldygreen хванах е в крачка колега, одве пробвах с компресорче  което използвам за въздух(компресор от хладилник) на входа на засмукването  цигара ,на изхода маркучи право в дросела пред дебитомера наилон и стягане на скобата. прокъдя от маншончето на първия цилиндър и по точно над скобата явно не стяга добре, прекъдява и съска още и от друго място някъде около дросела ,но не го откривам. утре ще се занимавам повече. приемам идеи!! за дим освен цигара

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маншоните се късат около скобата, особено ако върху тях има масло. За дима - глицерин и топлинна свещ за дизел. Но е доста по-сложно. С 5-6 цигари би трябвало да си свършиш работата. Но веднага се вижда какви фъшкии са пустите му цигари, отвратително цапат машината. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@aldygreen  значи скобата е хлабава мърда се, около маншона за разлика от на 2 ри и 3ти там са неподвижни  но на 4ти  е доста омаслен явно е най проблемен. оглеждах ги от долна страна с огледало и изглеждаха здрави, но съм решил да сваля колектора да ги измъкна да ги огледам хубаво и да сложа нови скоби , мисля най- добре водни скоби от тези с отвертка дето се стягат

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом ще сваляш колектора, най-добре е да смениш и маншоните с нови. Те не са и кой знае колко скъпи, по 9-10 лева са парчето. Когато са нови, те така уплътняват, че нямат нужда от скобите. И самото закрепване на всмукателния колектор е много здраво и притиска добре маншоните. Поне при мене, на двигател APT.  Предполагам, че и при тебе е така. Отгоре над всмукателния колектор минава ли метална тръба с антифриз към тройника? Тя е най-гадното нещо, което пречи за лесен демонтаж.

Водните скоби не стават. Нужни са скоби с ширина 7 мм, водните са 9 мм и ще скъсат бързо маншоните. Можеш без проблеми да стегнеш маншоните с 5 мм свински опашки. Няма да мръднат, а са стотинки. Металните ще ти струват поне десетина лева, а трудно се стягат до необходимата степен.

Редактирано от aldygreen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да минава тръбата за антифриза над колектора. добре ще сложа най вероятно нови маншони но като ги стегна с опашката, опашката нямали да отпусне от температурата.има едни скоби дето се продават за маншона на каретата дали ще стане с тях те са подобни на тези смачкват се за да се стегнат пак са ламаринени скобки. и един въпрос преди пробвах да сваля рейката но не успях да е измъкна и не напъвах повече някакъв съвет за свалянето и ,развил съм болтовете дето я държат

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

след сменен дебитомер,  ламбдасонда, температурен датчик и подменени маншони на смукателния колектор резултата е никакъв!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега при първото палене имаш ли изтракване за 1-2 секунди? Някакви грешки за датчика на разпределителния вал имаш ли?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Spama не колега нямам изтракване, няма и грешка от датчика на разпределителния вал .чудя се за датчика който е за входящия въздух на колектора,някой има ли представа какви стойности трябва да дава

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато VCDS не дава грешки, а има трудно първо палене, първата работа е проверка за всмукване на неконтролиран въздух. Втората е проверка на налягането на бензина в рейката. Аз не сменям нищо, ако нямам убедителен нишан, че даденият елемент не се държи нормално. Специално при мене, времето за впръскване на празен ход е 3.69 ms, по-голямо от нормалното, което ме навежда на мисълта, че налягането на горивото е по-ниско от нормалното, но все пак достатъчно за нормална експлоатация на бензин при загрял двигател. И след като регулаторът на налягането пуска бензин, вероятната причина е в него. При много ниски температури моторът пали от първи път, но първоначално има спад на оборотите до 400, след което рязко "се събужда" и влиза в обороти на загряване. При по-високите температури това не се наблюдава.

Та, провери налягането на бензина в рейката, по възможност без да се разсипва оригиналният бензинов маркуч. Ако налягането е нормално и се задържа  както трябва, послушай съвета на VBI за проверка на настройките на ГИ.

Редактирано от aldygreen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е има разлика след смяната на маншоните, преди дросела беше 1,7 отворен сега е 2,6/2,7,засмукания въздух преди беше 2,70 сега е 3,06

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Здравей колега!

Видях, че колата ти има газ. Имам следния въпрос - имаш ли маркуч от мап сензора който влиза някъде в смукателния колектор?

Ако имаш такъв, опитай следното.

Вечер като се прибереш и няма да караш повече колата, изкарай маркуча от колектора и го остави така изкаран. 

На сутринта опитай да видиш как ще е паленето. 

Можеш да опиташ и друго. Като си извадил вече маркуча, топни го в малко бурканче с вода и наблюдавай дали излизат балончета при угасен мотор - изчакай поне 5мин. в наблюдение.

Ако видиш балонче или повече през това време вероятно имаш проблем с изпарителя на газовата.

Ако е така се случва следното - при угасен мотор и по дълъг престой от изпарителя по маркуча на мап сензора който е заустен в всмукателния колектор натича известно количество газ, която остава в колектора. Така при първото палене имаш пребогата смес и докато не я изсмука мотора тази газ за постъпи само кислород колата не може да запали.

Опитай и пиши после има ли ефект.

 

Редактирано от leo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

аз съм със същия проблем откакто съм купил този батал 1.8 125-ца 

Първо смених температурния датчик, после дебитомер, датчик колянов вал, датчик разпределителен вал, километраж - заради имобилайзера, бобина с кабели и лули, реле на бензиновата помпа, бензинова помпа 2бр.,бензинов регулатор, цяла рейка с дюзи, горивни филтри - от най скъпите, смукателен колектор с нова клапа + нови гумички, картерна вентилация, дросел - само за проба, ламбда сонда широколентовата първата - моята е с две сонди 2001г.мотора е АVV, обтегача на веригата и НАКРАЯ основен ремонт на мотора + ризи на цилиндрите.

Ремонта е от миналото лято и паленето не се оправи!!! 

Имам газова, но е монтирана откакто колата си е с този проблем. 

Единственото нещо което остава е да има запушване по генерацията - катализатор или гърнета. 

Да не забравя да спомена, че освен трудното първо палене има завишен разход на гориво и мудно ускорение. 

 

Вероятно проблема с трудното палене е в тъпата генерацията, но за сега не ми се занимава. 

А, ако някой е решил да премахне катализатора или некое гърне нека сподели!!! 

Дано съм полезен с нещо, да не хвърляте и вие толкоз излишни пари и нерви.

Редактирано от borkata86
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пропуснал съм да спомена, че и компютъра е сменен. 

Редактирано от VBI
Цитирането на предходно мнение е в разрез с правилата на форума!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...