Jump to content

проблем с първото палене 1,8 адр


zdravko_jett

Recommended Posts

здравейте колеги! имам проблем с първото палене когато е студена и то само зимно време тоест като паднат температурите. пали опитва се да задържи и гасне. като е запаля веднага повторно пали без никакъв проблем задържа оборотии без прекъсвания. когато е загряла също е безпроблемно паленето. мотора е 1,8 адр с пластмасовия колектор.при диагностика ми изписва следното.   

17924-intake manifold vavle(N156) open circuit

P1516-35-00

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 54
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Има поне 100 теми за трудно палене през зимата. Само няколко реда по-надолу има същата тема и ти не си си направил труда да я погледнеш. Лошо, Седларов. В такива случаи съветът е да отиваш в сервиз, пък каквото сабя покаже.

Относно причините - не са една и две, във всеки отделен случай причината е конкретна. В общи линии може да се разделят на три групи:

- дефекти на елементи от системата за впръскване,

- засмукване на неконтролиран въздух,

- комбинация от двете, като резултат на "майсторска" работа или занемарена машина.

За първата група най-често компютърната диагностика показва грешки или като съобщения, или като данни от измервания. Един грамотен специалист трябва да може да разчита и преценява резултатите. В твоя случай съобщението е за изключен клапан, управляващ актуатора на всмукателния колектор с променлива геометрия. Ако мембраната на актуатора е скъсана, по този начин се избягва засмукване на неконтролиран въздух през нея. В този случай буксата от клапана е откачена и лесно се вижда. Аз бях направил така, докато ми пристигна заявената мембрана. Но е възможно и самите маркучлета да са скъсани и оттам да смуче въздух. Тема по въпроса:

Втората група - погледни темата по-долу. Там споделям как открих мяктото на засмукване на неконтролиран въздух. Днес се каня да заменя дефектните маншони на всмукателния колектор и очаквам ликвидиране на проблема, тъй като само там се наблюдаваше излизане на дим. Тема по въпроса:

За третата група, Божа работа. Ползвай само сервизи, за които си сигурен, че са с грамотни и съвестни сервизни специалисти.

Редактирано от aldygreen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

прав беше колега! мембраната беше скъсана а едното кабелче за клапанчето беше прекъснато в маншончето най вероятно да не затапват вакум маркуча са прекъснали кабела. по втория въпрос аз съм със синята букса на студен мотор  около13 15градуса ми дава около 2800 омана ,на 90около 200 ома, датчика е сменян миналото лято и все ми се струва че миналата зима го нямах този проблем, тоест след смяната на датчика

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
На 26.12.2019 г. at 22:18, Смърфа написа:

И картерната вентилация си провери !

картерната вентилация е оправена но си е същото

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

леко развитие. знач ипреди да запаля откачвам буксата на дебитомера и колата пали без проблем и задържа нормални обороти, не работи като задавена след паленето закачвам си буксата на дебитомера и продължава да си работи добре, едва ли е дебитомер защото закачвам буксата веднага след паленето и всичко си е ок, а ако е запаля без да откача буксата прекъсва не работи равномерно ,гасне първото палене в движение прекъсва все едно се дави(и това докато позагрее 10-15мин) или да се насоча към дросел. на диагностиката нищо не излиза

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако изключиш дебитомера после ЕКУ-то не го взима в предвид докато не изтриеш грешката или не загасиш и запалиш двигателя с включен дебитомер. Така че може проблема да е и е дебитомера. Опитай да го почистиш със спрей за дебитомери (MAF).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 23.01.2020 г. at 11:47, VBI написа:

 

пробвах и с чистене и с друг дебитомер, проблема е същия

Редактирано от VBI
Цитирането на предходно мнение е в разрез с правилата на форума!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

оказва се сега че като измъкна буксата на температурния датчик работата се оправя, по същия начин както с дебитомера

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж какви стойности показва т-датчика през VCDS, провери и показанията от л-сондата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за това ли говориш колега, това е при работа на бензин на празен ход. извинявам се ако не съм разбрал

IMG_20200127_130936.jpg

Редактирано от VBI
Цитирането на предходно мнение е в разрез с правилата на форума!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така като гледам л-сондата не работи коректно - това при 90С загрял двигател ли е? Виж каква стойност показва и т-датчика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, VBI написа:

 

да при загрял двигател е, стрелката показва на таблото 90 граадуса. а през ваг кома 94,5-97 което ми се струва много. на загрял двигател е на бензин и на празен ход

Редактирано от VBI
Цитирането на предходно мнение е в разрез с правилата на форума!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това са нормални показания на т-датчика и на температурата на двигателя, но ако колата е била на 90С като си гледал л-сондата според мен не работи коректно. Имаш ли газ на колата?

 

Едит: Не цитирай всеко предходно мнение защото е в разрез с правилата на форума! Ползвай полето отдолу за да отговаряш.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще го прави само зимата, защото тогава е студено. А образуването на горивната смес силно се влияе от температурата. При тебе вероятно има засмукване на въздух от някъде, което води до обеднена смес при стартирането. Изключването на дебитомера или на температурния датчик води до авариен режим на мотора, който използва по-обогатени смеси. Това обяснява описаното поведение на автомобила. Провери си хубавичко вакуумите.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

значи когато изключа дебитомера работата на двигателя се променя значително по добре, работи все едно е паля загряла, няма пърпаликане в гърнето все едно е обогатена сместа .изключвам варианта да смуче въздух защото всичко е проверено възстановена е и картерната вентилация

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може заради газовата да ти обърква тримовете на бензин. Спри изцяло газовата - затвори двата крана на бутилката отзад и я остави да угасне заради липса на гориво. После изтрий грешките с ВагКом и карай 100км само на бензин. След това виж дали ще пали лесно студена на бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

то  като затворя крана за газта,то тя ще прехвърли автоматично на бензин. а тези 100км наведнъж ли трябва да ги навия или може примерно за седмица.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само искам да обясня проблема отново. та проблема ми го прави зимно време след като температурите паднат под 15гр. случва се следното сутрин паля колата пали няма нужда от продължително въртене на стартер пали след секунда две загасва, паля втори път пали без проблем(понякога пали от 3тия път)около 5секунди колата работи без проблем мазно супер, след това сякаш се включва смукач вдига оборотите на около 1100 1200  и работтаа и става все едно се дави и се чува едно пърпаликане в гърнето като ръмжене, тръгвам и трябва да е подлъгвам с газта просто самия двигател не работи мазно. след около 10 15 мин всичко се нормализира явно като позагрее. през този момент като изкарам буксата на дебитомера и е включа пак всичко се оправя колата работи мазно  няма пърпаликане в гърнето. пробвал съм с друг дебитомер и 2 сменени температурни датчика положението си е все същото. проверил съм да не би да дърпа въздух от някъде не дърпа всички вакууми са здрави както и картерната вентилация е възстановена. пролет и лято този проблем го няма, същои колата когато е загряла и да преседяла час два три на студено си пали ок

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как си проверил "всичките вакууми"? Ако не е било с димогенератор и достатъчно високо налягане, както и правилното подаване на дима, може още дълго  да се чудиш. Имах абсолютно същите симптоми, както твоите. Причината беше засмукване на неконтролиран въздух. В същото време виждах, как са "работили" предишния собственик, без да оправят проблема. Слава богу, че е бил паралия и замените са с качествени авточасти. Но може би това го е накарало да се освободи от колата. За моя радост. Сега колата пали от раз и върви отлично, и на газ и на бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@zdravko_jett Не е нужно да ги минеш наведнъж, просто трябва да покараш минимум 100км само на бензин след като си изтрил и грешките в двигателя за да може да се нулират тримовете и да се види дали ще почне да пали по-лесно сутрин. Ако почне да пали по-лесно значи си за реглаж на газовата уредба. Ако не пали по-лесно трябва да се търси пропуск на неотчетен от дебитомера въздух или да се замери какво налягане дава и поддържа бензиновата помпа примерно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@VBI Как може да се съчетава едновременно ниско налягане на бензиновата помпа и добър вървеж и ускоряемост? Би трябвало да има някакви прекъсвания и загуба на мощност при работа на бензин и добра работа на газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ето това е след125 км на бензин. при работа на място и на бензин. а има ли значение че ламда варира между -1,6% -0,8% и 0,8% поне така го забелязах

IMG_20200129_121314.jpg

Редактирано от zdravko_jett
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...