Jump to content

А4 B8 1.8 TFSI трака като дизел


SpaceBo

Recommended Posts

Здравейте, колеги,

Отварям тази тема след доста ровене във форума. Не намерих нещо подобно.

 

Карам А4 B8 1.8 TFSI, 120 коня, на 150К км.

 

От няколко месеца се появи специфичното за износени ангренажни вериги изтропване при палене. Не на всяко и не винаги на студен мотор.

Паралено с това се появи и едно отчетливо, ритмично, метално чукане в двигателя, като от дизел на празен ход и на студен и на топъл двигател.

Във по-високи обороти, не се чува отчетливо, но според мен, се заглушава от общия шум на двигателя. Това чукане се чува и в купето.

 

Преди няколко дни предприех смяна на ангренажен компелкт - всички вериги, обтегачи, банани и зъбното колело на коляновия вал. За съжаление, обаче въпросното чукане на празен ход остана. Както преди ремонта, така и сега то може дори да се "напипа" като поставиш ръкла на капака на ангенжа.Усеща се почукването.

Много се въртяхме, много слухтялме и не можахме да установим това чукане да идва от друго място освен от под капака на нагренажа.

Моят майстор предполага, че единственото, което може да чука така там е ролката на разпределителния вал на всмукателните клапани, която регулира предваренито. Тя не е част от сервизния комплект. Също според него не може да са клапани или повдигачи.

 

Моля за консултация, дали е възможно тя да трака така, трябва ли да сменя или мога да карам почуквайки? Оказа се, че цената на тая ролка е почти колкото на целия ангренажен комплект.

 

Моля за акъл,  дет се вика.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази "ролка" се нарича вариатор, и се продава заедно с разпределителния вал. От нея се чуват тия звуци в повечето случаи. Майстора не му е обърнал внимание явно, иначе може да се провери когато е свалена веригата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеш да караш, но след време като се доразбие ще светне чека, ще излиза грешка за  неправилно положение на разпределителния вал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОК, благодаря ти за отговора. 

Би ли могъл да микажеш какво е добре още да се смени при подмяната на вала? За да стане с едно разглабяне.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди смяна на вала може да се свали горния капак на веригите, да се свали опората на валовете и да се отвори вариатора.

Пластините вътре се обръщат на 180 градуса и вариатора се сглобява....използва се скоба за сегменти.

Ако пластините са износени само от едната страна ще може да караш още дълго, преди да се появи дизеловия звук.

Всичко става за 20-на минути.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Същата кола със същия проблем....след смяна на веригите трака  като дизел...в чудо се виждам по бензиностанциите като и казвам да зареждат бензин , не вярват държат пистолета с нафтата и по 10 мин се обясняваме....колега ако си решил проблема казвай как че от 10 специалиста / майстори / съм с 15 мнения....от неправилно зацепена верига ...ванос.....ниско налягане на маслото...

при последния тест даде  и тези три грешни №2795 -зададената стойност на забавяне не е достигната / свръх напреднала/, №2796 позиционер на разпределителния вал /всмукване/ -бавен отговор, Р00А 00/236/ електрическа повреда в рамката за замразяване на веригата,  № 01314 модул за управление на двигателя 013 dtc памет прекъсва..... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

8 hours ago, AUDOR said:

 15 мнения....от неправилно зацепена верига ...ванос.....ниско налягане на маслото...

Всъщност това е един и същ проблем - "ваносът" не работи коректно с ниско налягане на маслото. А ниското налягане може да идва от "опората", която пълни вариатора с масло.

При процедурата, която съм споменал по-горе се вижда какво е състоянието на "опората", а за веригата си има ревизионен отвор, през който да се погледне, без да се разглобява нищо.

Чувал съм и за изгорял електрически клапан, който управлява вариатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като изгори ел.магнита, дрънчи зловеща грешка и след няколко паления почва да влиза в сервизен режим. 

Това е кръглия магнит, отпред на горния капак, с двупиновата букса.

 

При мен беше счупена буксата и понякога се държеше странно. Явно прекъсваха пистите вътре, понеже не са съвсем кабели, а нежни метални писти. В един момент се прекъсна съвсем и наблюдавах супер забавно поведение. Дори по едно време реши да ми спре и задната скорост :)

 

Както и да е, като не работи магнита, могат да се минат поне 1000км, поне при мен беше така. Трия грешките, паля и карам. После след едно-две паления ставаше весело :)

 

Магнитът е супер евтин и се сменя много елементарно. Не е нужно да е оригинален, това е просто ел.магнит.

 

Това с пластините на вала е интересно и полезно. Не ми е попадал снимков материал какво има вътре. Виждали ли сте някъде?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В един клип в ю-туб подробно обясняваха как дрънкащите шумове в двигателя може да са в резултат на неправилно зацепена верига имаше и тестер с който са установили, че зададената и действителна настройка на разпределителния вал  е 5,88градуса  , а трябва да е в норми плюс/мин 5 градуса, ако е повече значи веригата е опасно опъната...точно поради това че съм сменял вериги подозирах че е този проблем и закарах колата в Порше, уж да стане по-ясно това ли е  проблема но влезнах в друг филм..... ..... там не пускат в сервиза /седиш отвън и чакаш / и  при диагностирането, въпреки че обясних за какво точно отивам на приемчика /незнам какво е обяснил на механиците/ не обърнали внимание на това  какъв ми е градуса, а  се насочили към това че теста показал ниско налягане на маслото ...тогава вече ме извикаха вътре  да ми обясняват че при ниски обороти на празен ход маслената помпа не качва достатъчно налягане и достига нормите при около  4500 / 5000 оборота. Като питах за градуса  не знаели понеже били приключили теста и изтрили тези данни. Иначе са внимателни и гледат обслужването  да е на ниво, но не съм съгласен с това ,че не те оставят сам да прецениш дали ще присъстваш или не, както и да обясниш симптомите лично на тестващия. Така в  случая не стана ясно дали да отхвърля варианта , че веригите са зацепени неправилно. Това го описвам не толкова да се оплаквам, а да се има в предвид от колеги в подобни ситуации /ако трябва пишете на един лист какво точно ви интересува/ сега имам един протокол от 26 листа с установени същите  3 грешки които ги установи и един комшия с програма в телефона......е да,  новото е мнението за маслената помпа,  но дали са прави и те не са сигурни /още обмислям но ако сменя помпата и двигателя се оправи ще пиша/, Маслената помпа също беше заподозряна, но  майсторите които правиха колата го отхвърлиха като вариант защото щяла да свети лампата за ниско налягане на маслото, а не можело да се измери ръчно защото показвало само налягането в блока ,а не в главата при валовете където е ваноса...... то между другото и тази лампа светеше защото бяха счупили  06H109257C — Централен клапан, промяна на фазите на разпределителния вал /или клапан на фазовъзвращателя, това ли  като "вариатор" го споменавате/ но като го смениха лампата угасна.....и магнита /електрически клапан /  е сменен за всеки случай /него пък клапана го бил подбил/ .......и за да стане по интересно да спомена ,че веригите ги смених защото ми блокира десния балансиращ вал /май поради недостиг на масло / при  каране точно с тези обороти  4500/5000 при които пък на теста даде че налягането се качва в  нормите. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На ‎27‎.‎1‎.‎2020‎ г. at 9:28, robobug написа:

Всъщност това е един и същ проблем - "ваносът" не работи коректно с ниско налягане на маслото. А ниското налягане може да идва от "опората", която пълни вариатора с масло.

При процедурата, която съм споменал по-горе се вижда какво е състоянието на "опората", а за веригата си има ревизионен отвор, през който да се погледне, без да се разглобява нищо.

Чувал съм и за изгорял електрически клапан, който управлява вариатора.

за опора на валовете дават една алуминиева част  на която лягат самите валове, която се захваща с шест болта към двигателя / и два големи към валовете, единия от които е този  централен клапан / с обратна резба / а другия е обикновен.......... и на тази опора с три болта  се монтира  електрическия клапан ....за тази опора дават проблем че падала няква сачма....но какъв точно проблем с налягането може да прави самата тя /не говорим за клапаните в нея / ,защото при монтажа не бяха сложили 6-те болта и двигателя е работил на място около 2 часа само на двата......в руските клипове при свалянето на тази опора много внимателно я оглеждат ама мрънкат нещо и не и разбирам всичко  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опората има ревизии. Първата трябва да e сменяна по сервизна акция.

Въпросната опора всъщност е плъзгащ лагер за последните шийки на разпределителните валове.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 years later...

Привет и от мен . Появи се същото чукане и на моята кола ауди а4, 2009, 1.8т - 163к.с. автомат  , което според майстора е от вариатора . Разбрах че е много скъп нов ( около 800, а над 1200 оригинален )  , та питането ми е ако не го сменя може ли да създаде големи неприятности ? Не виждам смисъл да сменя само вериги , или сменям и двете или нищо …  Поправят ли ги някъде или трябва да се закупи нов? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...