Jump to content

Съпоставка между А6 С5 2.4 и А6 С6 /4F/ 2.4


Recommended Posts

Преди 10 часа, Marian_Georgiev написа:

Разликите между BDV и BDW са освен в ангренажите и в блоковете. При BDW моторите (4F) , а и до колкото знам и другите бензинови мотори на 4f, покритието на цилиндрите лесно се надира и от там сериозен разход на масло. Има доста описано за проблема по руските форуми и в DRIVE2,дори в този раздел един колега го бе обяснил много добре. Напиши ключова дума гилзовка и чети :).

Ето тук в последните коментари е описана истината за този мотор. 

 

Благодаря за информацията, колега. :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 224
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Колега, ти карал ли си въпросния двигател? Според мен от 1.9тди (особено, ако е бил с чип), ще имаш чувството, че не върви грам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм карал 4F 2,4 и на мен ми харесва. Ускорява балансирано и динамиката на шестака в ниските е по-добра в сравнение с моя 2,4 на 4 цилиндъра. Като цяло колата се усеща жива предвид атмосферния мотор на тежкото купе. Но това си е мое виждане. Но на фона на такива бъдещи евентуални тежки ремонти с неясен край и не ниската първоначална цена ( + още някой лев за ГИ) на такава 13..14г. кола не бих рискувал. Бодлив таралеж си е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм карал 2.4 до сега, а моят 1.9 TDI не е с чип. Предполагах, че 2.4 като е 170 к.с. долу-горе ще се изравни вървежът с 1.9 TDI 131 к. с. /може би и с малко повече в полза на 2.4/ предвид това, че 2,4 няма турбокомпресор и евентуално скоростите ще са по-дълги в полза на 2.4. Всичко това мисля, че е нормално що годе.

Но, ако 2.4 не върви, колкото 1.9 TDI /без чип/ наистина ще започна да се отказвам от този двигател... 😕

 

преди 13 минути, Marian_Georgiev написа:

Аз съм карал 4F 2,4 и на мен ми харесва. Ускорява балансирано и динамиката на шестака в ниските е по-добра в сравнение с моя 2,4 на 4 цилиндъра. Като цяло колата се усеща жива предвид атмосферния мотор на тежкото купе. Но това си е мое виждане. Но на фона на такива бъдещи евентуални тежки ремонти с неясен край и не ниската първоначална цена ( + още някой лев за ГИ) на такава 13..14г. кола не бих рискувал. Бодлив таралеж си е.

 2.4 в 4F явно категорично отпада като вариант. Крайно неоправдано е за мен при тези обстоятелства. 🙂

Колебая се все още единствено по отношение на варианта за 2.4 в C5. 

Редактирано от Ivan Bochev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2.8 покрива възможния минимум съвкупност.

Редактирано от Malkata bulka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

то пък като има един вървеж при 2.8 (след около 7 години търкаляне на 2.8 в С5 купето) ...

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, petrishki написа:

Хем вървеж, хем чесън, хем евтино, хем премиум. Чудно ми е какво ще се избере ))

Не знам чие твърдение визираж. Аз отговорих на колегата ppenchev тъй като той намеси 1.9tdi. Аз лично единствения друго мотор, който съм засягал за съпоставка е 1.8 T. 

А се бях спрял и започнах като тема 2.4, защото не виждах друга алтернатива на 1.8 Т в А6 C5. Никъде не съм споменавал премиум, чесън и т. н. :)

Редактирано от Ivan Bochev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, P_PETKOV написа:

то пък като има един вървеж при 2.8 (след около 7 години търкаляне на 2.8 в С5 купето) ...

Ама блока е  от железо.:lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, Mustaka написа:

Пак се сравнява селскостопанска техника с балансиран 6-так, браво! :lol:

Не съм се ориентирал към дизелов мотор, ако това имаш предвид под селскостопанска техника 😀

Търся възможно най-удачен вариант за бензинов двигател и не търся сравнение с дизел. А 1.9 TDI беше намесено между другото предполагам. :)

Редактирано от Ivan Bochev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледай и 2.8 и 3.0....

Почни да гледаш и А4ки в краен случай,  за мен са по-приятни от А6-цата като усещане при шофиране, но пък са по-тесни за задните пътници (което рядко е проблем...)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, колега. Точно това правя в момента. Дори гледам една определена спецификация в A4 B6. 

Става въпрос за 1.8Т BEX /190 к. с./

Наистина може би единствено разликата в интериорното пространство ще трябва да преодолея. 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз 1.8т имам, но не го харесвам.

Усеща се че е малък  мотор, въпреки турбото.  Бучи, в ниски обороти е лагав, във високи не върви, само от 3 до 5 става за нещо.

Тея дето много го хвалят тука или не са карали друго, или го сравняват с 1.8 без турбо или не могат да си позволят шестак.

 

3.0 е много по-приятен от 1.8т във всяко едно отношение.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбирам. Проблема е, че не срещам много варианти с този двигател.. Явно е рядък. 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя 3.0 го забрави, всичките текат като лейки, цилиндрите им се износват и горят масло като полудели. Блока не подлежи на ремонт и по моргите няма.

Sent from my Pixel 3a using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От това, което чета във форума за 3.0i в C5 разбирам, че е по-скоро е с повече предимства от колкото с недостатъци, а останалото е въпрос на поддръжка. 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А4 3.0i имаше приятел в продължение на 5-6 години.

Не течеше, а масло гореше колкото и 1.8т.  Тоест, около литър на 10 000км.

Блока не е правил проблеми, а се караше много жестоко тая кола... Смени една кутия и два съединителя.  Единия му беше дошло времето, а втория след много стартове и "донъти" :lol:

Впрочем съединителят е скъп, мисля около 2000лв с труда беше тогава. Ангренажния ремък и смяната му също не са евтини. Но кефа си има цена.

 

Колата беше със швейцарска генерация тогава, чип и дино графика на 240 коня. Биеше бмв 330ци на всички дисциплини.

Сравнения с 1.9тди или 1.8т не могат да се правят никакви...

 

 

Редактирано от quаttro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледай и 2.8 и 3.0....

Почни да гледаш и А4ки в краен случай,  за мен са по-приятни от А6-цата като усещане при шофиране, но пък са по-тесни за задните пътници (което рядко е проблем...)

Мда бе ама ако си по-голям от миньонче в а4 място за дишане няма...

Ти в а6 возил ли си се поне някога мейна

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2.8 покрива възможния минимум съвкупност.

Данчо, ако е 4*4 с този мотор си е куц кон.

Аз карах хронологично следните коли:

Passat b5 1.8t AEB 150bhp 30k km - 12l/100km

Sharan 1.9tdi ASZ 131bhp 45k km - 6.5l/100km

Passat b5.5 2.8 193bhp 25k km - 16l/100km

 

Ако трябва да избирам за себе си отново, ще си взема бомба дюзата, но задължително в добро състояние. Колата дори с тежко купе вървеше чудесно, покриваше много километри с едно зареждане и беше безпроблемен автомобил. На газовите совалки и на двете се появяват годишно проблеми с тоците или газовата и се разкарвам до сервиз. Отделно е спирането за зареждане на всеки 250/300км, което вече ми е втръснало.

 

 

1.8т Bex е добър мотор, стига да се вместиш в малкото купе на б6, мен лично седалките отзад ме отказаха.

 

Sent from my ONE E1003 using Tapatalk

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А6 с 1.8т + чип и в перфектна кондиция си върви супер приятно. И аз не бих се качил на А4 заради пространството. Но атмосферен 6так освен звук и масраф друг + няма. Може би, ако е в много запазен и на добра цена си струва. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пространството ме отказва и мене от А4, тъй като искам автомобила ми да е функционален. А при А4 и то комби е доста тесничко.

Ще си остана вероятно на А6, но сега, пък колегите ми вкараха мухата за 3.0i и ще се поинтересувам малко от него тъй като намерих някоя читава обява за разлика от 1.8 Т. 

П. С. + на шестака не е ли липсата на турбо т. е. един консуматив за обслужване по-малко ?  😁

Редактирано от Ivan Bochev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери цената на маслената помпа на 3,0i, която си е меко казано консуматив и се предлага само оригинал :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Ivan Bochev написа:

Пространството ме отказва и мене от А4, тъй като искам автомобила ми да е функционален. А при А4 и то комби е доста тесничко.

Ще си остана вероятно на А6, но сега, пък колегите ми вкараха мухата за 3.0i и ще се поинтересувам малко от него тъй като намерих някоя читава обява за разлика от 1.8 Т. 

П. С. + на шестака не е ли липсата на турбо т. е. един консуматив за обслужване по-малко ?  😁

На предната ми А6 1.8т около 50 000 км не съм имал драми с турбо. На текущата имам 90 000 за 2 г. и половина и пак нямам драми. Втора употреба има по 200 лв., китайски по 3-400 лв. Не са толкова кекави, колкото ги изкарват. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...