Malkata bulka Публикувано 27 Ноември 2019 Доклад Share Публикувано 27 Ноември 2019 (Редактирано) Преди 10 часа, quаttro написа: А4 3.0i имаше приятел в продължение на 5-6 години. Не течеше, а масло гореше колкото и 1.8т. Тоест, около литър на 10 000км. Блока не е правил проблеми, а се караше много жестоко тая кола... Смени една кутия и два съединителя. Единия му беше дошло времето, а втория след много стартове и "донъти" Впрочем съединителят е скъп, мисля около 2000лв с труда беше тогава. Ангренажния ремък и смяната му също не са евтини. Но кефа си има цена. Колата беше със швейцарска генерация тогава, чип и дино графика на 240 коня. Биеше бмв 330ци на всички дисциплини. Сравнения с 1.9тди или 1.8т не могат да се правят никакви... Страшно хубав е големия маслодуш....вариатори, блок, всмукателни колектори и ако е автомат и скорости, че вече са дали квото са имали живот , даже пати от глави щото е жегав и на тия години вече си е за ребилд на кратуните. Това, че има единици преживяли редовна смяна на масло и карани с хубаво гориво( с малко сяра) само потвърждава всеобщото мнение, че блока си е проблемен. Вариатори скъпи, течове на масло. Иначе може да е приятен за каране, ама читав в обява....е невероятно. Аз не бих рискувал, поради причината, че намирането на блок за тоя мотор е мисия невъзможна. Редактирано 27 Ноември 2019 от Malkata bulka Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivan Bochev Публикувано 27 Ноември 2019 Автор Доклад Share Публикувано 27 Ноември 2019 (Редактирано) Като чета то май не остана читав мотор... Редактирано 27 Ноември 2019 от Ivan Bochev Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mustaka Публикувано 27 Ноември 2019 Доклад Share Публикувано 27 Ноември 2019 3.0 е хубав, ако го вземаш нов, при втора/трета/поредна ръка е огромен риск. Задере ли блока директно караш колата на моргата. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
МММ1 Публикувано 27 Ноември 2019 Доклад Share Публикувано 27 Ноември 2019 преди 9 минути, Ivan Bochev написа: Като чета то май не остана читав мотор... От A6 С5 коли в движение не останаха а още се избира двигател. От 4F избора е 3.0TDI в комбинация с АСК. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivan Bochev Публикувано 27 Ноември 2019 Автор Доклад Share Публикувано 27 Ноември 2019 (Редактирано) преди 8 минути, МММ1 написа: От A6 С5 коли в движение не останаха а още се избира двигател. От 4F избора е 3.0TDI в комбинация с АСК. Чак пък да не са останали в движение мисля, че е доста пресилено... Интересувам се от бензинов двигател, колега. Редактирано 27 Ноември 2019 от Ivan Bochev Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 27 Ноември 2019 Доклад Share Публикувано 27 Ноември 2019 При А6/4Ф 3.0i бензиновия двигател е добър избор, моята А6-ца е такава, двигателя е BBJ. Специално за покритието - то е такова на почти всички двигатели след 2005г. Проблем при него би бил наличие на сяра в бензина. Примерно ASN двигателя, който е като BBJ в А6/4Ф покритието сигурно е същото. Въпроса е, че информация за проблем с него има основно от руснаците, където горивата са им изключително богати на сяра. Аз лично имам вече почти 100 000км и засега нямам проблеми. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivan Bochev Публикувано 27 Ноември 2019 Автор Доклад Share Публикувано 27 Ноември 2019 Добре, ще задам въпроса си така: Остана ли читав, бензинов двигател в А6 /било то в C5 или 4F/, различен от 1.8 Т /при C5/ ? Става въпрос за цялата гама от автомобили от 2000 г. до 2008/9 г. преди 2 минути, VBI написа: При А6/4Ф 3.0i бензиновия двигател е добър избор, моята А6-ца е такава, двигателя е BBJ. Специално за покритието - то е такова на почти всички двигатели след 2005г. Проблем при него би бил наличие на сяра в бензина. Примерно ASN двигателя, който е като BBJ в А6/4Ф покритието сигурно е същото. Въпроса е, че информация за проблем с него има основно от руснаците, където горивата са им изключително богати на сяра. Аз лично имам вече почти 100 000км и засега нямам проблеми. Ок благодаря, колега. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
МММ1 Публикувано 27 Ноември 2019 Доклад Share Публикувано 27 Ноември 2019 Ще купуваш около 15г. кола все пак. Всеки двигател може да стане "читав" след съответното капитоловложение. Важното е какво очакваш от бъдещата си покупка за да си доволен. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivan Bochev Публикувано 27 Ноември 2019 Автор Доклад Share Публикувано 27 Ноември 2019 (Редактирано) Това, което очаквам е да не съществуват жизненоважни, заводски проблеми и недоизмислени конструкции по механиката на мотора, които да изискват капиталовложение от около 2-3-4000 лв., за да мога да разчитам на автомобила си. Редактирано 27 Ноември 2019 от VBI Цитиране на предходно мнение! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Evgeni K. Публикувано 27 Ноември 2019 Доклад Share Публикувано 27 Ноември 2019 15 minutes ago, Ivan Bochev said: Добре, ще задам въпроса си така: Остана ли читав, бензинов двигател в А6 /било то в C5 или 4F/, различен от 1.8 Т /при C5/ ? Става въпрос за цялата гама от автомобили от 2000 г. до 2008/9 г. Ок благодаря, колега. 4.2 😎 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
МММ1 Публикувано 27 Ноември 2019 Доклад Share Публикувано 27 Ноември 2019 И най-здравия двигател след 15г. и неясна поддръжка си е дупка за пари. При 6цил. дупката е доста по голяма от тази при 4цил. A6 С5 е безсмислена покупка. При 4F скока в поддръжката е огромен, независимо от двигателя. Като цяло ако не държиш на quattro се насочи към друга марка Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 27 Ноември 2019 Доклад Share Публикувано 27 Ноември 2019 (Редактирано) Въпроса е, че с всяка година автомобилите стават все по-технологични, което иска своята поддръжка. В този ред на мисли няма "скапани" двигатели, а не поддържани такива. Проблема със скъпите ремонти е в големия пробег на закупената кола, който "тактично" е скрит от продавача като е върнал километража. Много наивно е да се смята, че в днешно време може да се купи А6/4Ф с пробег по-малък от 400 000км. Просто европееца кара средно 30-40 000км годишно. От там идва елементарната сметка 14 години х 30 000км = 420 000км пробег. Това, че на дадена обява пише 160 000км е откровена лъжа. Единствения вариант да се купи на по-малък пробег е да се купи от човек, който си е купувал нова колата от България от представителството - тогава има голям шанс километрите да са истински. Към автора на темата - няма скапани двигатели, има на много километри, "уморени" от каране. Ако обаче двигателя е поддържан както трябва с хубаво масло и консумативи, дори и на 500 000км може да е в отлично здраве. Естествено на тези километри ще се наложи да се сменят някои неща по периферията му - датчици, дюза/и, гарнитури и т.н.. Така че огледай колата колкото се може повече и каквото се падне. Не рядко зад позахабен външен вид се крие добър автомобил, технически поддържан. Най-лъскавите крият най-много изненади. Все пак А6/С5/4Ф са били коли от висок клас за времето си и естествено поддръжката няма да им е като фолксваген Поло. За да може човек да кара такъв автомобил трябва без проблем да може да му плати данъка, каското, ГО и да отдели поне 500лв годишно за смяна на качествени масла, филтри и други дребни неща. Това прави почти 2000лв годишно само за да го притежава, отделно е горивото, гуми и ако излезе някой ремонт. Ако тези неща го затрудняват няма да е доволен от покупката си защото ще прави компромиси с поддръжката, които рано или късно ще довеждат до скъпи ремонти. После се почва трошливи, скъпи ремонти, душегуб и т.н. Всяко нещо си иска своето и човек трябва добре да си направи сметка с какво разполага като доходи за да може да си избере правилния автомобил. По-добре е да се направи компромис с кубатура на двигателя или купе (А6 -> А4) отколкото да стои като паметник пред блока заради затруднения по поддръжката му. Редактирано 27 Ноември 2019 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Marian_Georgiev Публикувано 27 Ноември 2019 Доклад Share Публикувано 27 Ноември 2019 Жалката истина ..... Поради тези причини отдавна съм минал на друга марка. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 27 Ноември 2019 Доклад Share Публикувано 27 Ноември 2019 (Редактирано) Това важи за всяка марка автомобили за съжаление. Колкото е по-нова колата и по-висок клас, без значение от марката толкова са по-високи данъците, застраховките и каското. Единствено марките от по-нисък клас, с малки мотори, почти без никакви екстри са с по-ниска поддръжка. Редактирано 27 Ноември 2019 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivan Bochev Публикувано 27 Ноември 2019 Автор Доклад Share Публикувано 27 Ноември 2019 Благодаря ви за изчерпателните отговори, има резон във всичко казано. Явно ще трябва да се прави по-обстойно равносметка с оглед всичката събрана до момента информация. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
150hp Публикувано 27 Ноември 2019 Доклад Share Публикувано 27 Ноември 2019 Преди 14 часа, quаttro написа: Аз 1.8т имам, но не го харесвам. Усеща се че е малък мотор, въпреки турбото. Бучи, в ниски обороти е лагав, във високи не върви, само от 3 до 5 става за нещо. Тея дето много го хвалят тука или не са карали друго, или го сравняват с 1.8 без турбо или не могат да си позволят шестак. 3.0 е много по-приятен от 1.8т във всяко едно отношение. И аз съм имал и карал 1.8Т и то в различни версии и купета. Споделям същите впечатления. Много добре си го описал. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mustaka Публикувано 27 Ноември 2019 Доклад Share Публикувано 27 Ноември 2019 52 minutes ago, VBI said: Въпроса е, че с всяка година автомобилите стават все по-технологични, което иска своята поддръжка. В този ред на мисли няма "скапани" двигатели, а не поддържани такива. Проблема със скъпите ремонти е в големия пробег на закупената кола, който "тактично" е скрит от продавача като е върнал километража. Много наивно е да се смята, че в днешно време може да се купи А6/4Ф с пробег по-малък от 400 000км. Просто европееца кара средно 30-40 000км годишно. От там идва елементарната сметка 14 години х 30 000км = 420 000км пробег. Това, че на дадена обява пише 160 000км е откровена лъжа. Единствения вариант да се купи на по-малък пробег е да се купи от човек, който си е купувал нова колата от България от представителството - тогава има голям шанс километрите да са истински. Що е, аз си купих 3.0 тди на 132к километра ама цената беше умножена х2.5 на цените в Бг. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bat_Vite Публикувано 28 Ноември 2019 Доклад Share Публикувано 28 Ноември 2019 И много умно решение си взел, дори... и евентуално да не си я купил от странство. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 28 Ноември 2019 Доклад Share Публикувано 28 Ноември 2019 On 11/27/2019 at 12:38 PM, 150hp said: И аз съм имал и карал 1.8Т и то в различни версии и купета. Кои "версии и купета"? Проблемите с блока на 3.0 са толкова, колкото и при всички останали мотори след 2004-та. Т.е. няма проблеми. Всъщност някои ФСИ-та са с по-проблемни блокове, свързани с несмяна на масло, специфични режими на ФСИ и от там задиране на сегменти. Проблемите на 3.0 са вариаторите, които се проверяват за няколко минути. Всичко друго - бобини, дюзи, дебитомер, сонди, бензинова помпа са най-елементарни, т.е. евтини. Проблем е и разходът, който не отговаря на вървенето.....което пък е повече от посредствено. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivan Bochev Публикувано 28 Ноември 2019 Автор Доклад Share Публикувано 28 Ноември 2019 преди 1 минута, robobug написа: Проблем е и разходът, който не отговаря на вървенето.....което пък е повече от посредствено. Аз мисля, че за автомобил близо 2 тона, при quattro и автмоатик, един среден разход от 15-16-17 газ не е нещо фрапантно. Относно вървенето не съм карал автомобил с въпросния двигател, но според мен е важно и с какво се съпоставя. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 28 Ноември 2019 Доклад Share Публикувано 28 Ноември 2019 Нямам представа какво е среден разход. Градско в София е 18-20, изънградско 12+. Колега от Сандански има и тема за градския разход там. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivan Bochev Публикувано 28 Ноември 2019 Автор Доклад Share Публикувано 28 Ноември 2019 (Редактирано) Чел съм я темата. Имам предвид среден разход, тъй като поне при мене е що годе така. Под градско разбирам София, Пловдив, Варна, Сандански и т. н. Аз специално например пътувам на ден по 10 + км в посока за работа. По пътя ми до там нямам нито един сфетофар или знак "Stop" така, че не мога да го нарека градско в никой случай. По тази причина използвам и "среден разход". Градското шофиране, което описах ми се случва не повече от 3-4 пъти годишно. Та спрямо моите нужди и шофиране мисля, че на разход няма да го докарам до над 16/100 примерно. Редактирано 28 Ноември 2019 от Ivan Bochev Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
quаttro Публикувано 28 Ноември 2019 Доклад Share Публикувано 28 Ноември 2019 (Редактирано) Автомата му е проблема на тоя мотор, че е ретро 5хп и вдига разхода яко, поне с 2 литра. Аз 3.0 с ръчка седан куатро съм свалял до 9-10 извънградски по колонка. Тва ако е голям разход.... На бензин беше колата, ако има някакво значение... Редактирано 28 Ноември 2019 от quаttro Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Malkata bulka Публикувано 28 Ноември 2019 Доклад Share Публикувано 28 Ноември 2019 Робо, намери един блок за ASN, тук в България, щом не е проблемен, че имам клиенти. Толкова е проблемен, че колата не беше дошла от Швейцария, а клиента кешира на зелено. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
150hp Публикувано 28 Ноември 2019 Доклад Share Публикувано 28 Ноември 2019 (Редактирано) Преди 4 часа, robobug написа: Кои "версии и купета"? С различни кодове на мотора - AEB, AWT и другия не го знам какъв беше. Като мощности съм карал 1.8Т 150, 180 във фейсово А6 Ц5 и фейсов Пасат Б 5.5 и 225 коня в купето на ТТ. Една и съща шитня. Толкова ми "харесва", че бих предпочел и 2.8 и 3.0 и 4.2 пред него. Дори 1.9 тди 131 бих предпочел. 1.8Т мога да имам повторно само ако ми го подариш. Но като се замисля, тогава ще приема подаръка и след 2 часа ще го продам, а с получените пари ще си купя друга кола, с различен мотор. Редактирано 28 Ноември 2019 от 150hp Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts