Jump to content

Съпоставка между А6 С5 2.4 и А6 С6 /4F/ 2.4


Recommended Posts

Преди 10 часа, quаttro написа:

А4 3.0i имаше приятел в продължение на 5-6 години.

Не течеше, а масло гореше колкото и 1.8т.  Тоест, около литър на 10 000км.

Блока не е правил проблеми, а се караше много жестоко тая кола... Смени една кутия и два съединителя.  Единия му беше дошло времето, а втория след много стартове и "донъти" :lol:

Впрочем съединителят е скъп, мисля около 2000лв с труда беше тогава. Ангренажния ремък и смяната му също не са евтини. Но кефа си има цена.

 

Колата беше със швейцарска генерация тогава, чип и дино графика на 240 коня. Биеше бмв 330ци на всички дисциплини.

Сравнения с 1.9тди или 1.8т не могат да се правят никакви...

 

 

Страшно хубав е големия маслодуш....вариатори, блок, всмукателни колектори и ако е автомат и скорости, че вече са дали квото са имали живот , даже пати от глави щото е жегав и на тия години вече си е за ребилд на кратуните. 

Това, че има единици преживяли редовна смяна на масло и карани с хубаво гориво( с малко сяра) само потвърждава всеобщото мнение, че блока си е проблемен. Вариатори скъпи, течове на масло. 

Иначе може да е приятен за каране, ама читав  в обява....е невероятно. Аз не бих рискувал, поради причината, че намирането на блок за тоя мотор е мисия невъзможна.

Редактирано от Malkata bulka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 224
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

3.0 е хубав, ако го вземаш нов, при втора/трета/поредна ръка е огромен риск. Задере ли блока директно караш колата на моргата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 9 минути, Ivan Bochev написа:

Като чета то май не остана читав мотор...

От A6 С5 коли в движение не останаха а още се избира двигател. От 4F избора е 3.0TDI в комбинация с АСК.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 8 минути, МММ1 написа:

От A6 С5 коли в движение не останаха а още се избира двигател. От 4F избора е 3.0TDI в комбинация с АСК.

Чак пък да не са останали в движение мисля, че е доста пресилено...

Интересувам се от бензинов двигател, колега.

Редактирано от Ivan Bochev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При А6/4Ф 3.0i бензиновия двигател е добър избор, моята А6-ца е такава, двигателя е BBJ. Специално за покритието - то е такова на почти всички двигатели след 2005г. Проблем при него би бил наличие на сяра в бензина. Примерно ASN двигателя, който е като BBJ в А6/4Ф покритието сигурно е същото. Въпроса е, че информация за проблем с него има основно от руснаците, където горивата са им изключително богати на сяра. Аз лично имам вече почти 100 000км и засега нямам проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, ще задам въпроса си така: 

Остана ли читав, бензинов двигател в А6 /било то в C5 или 4F/, различен от 1.8 Т /при C5/ ? 

Става въпрос за цялата гама от автомобили от 2000 г. до 2008/9 г.

преди 2 минути, VBI написа:

При А6/4Ф 3.0i бензиновия двигател е добър избор, моята А6-ца е такава, двигателя е BBJ. Специално за покритието - то е такова на почти всички двигатели след 2005г. Проблем при него би бил наличие на сяра в бензина. Примерно ASN двигателя, който е като BBJ в А6/4Ф покритието сигурно е същото. Въпроса е, че информация за проблем с него има основно от руснаците, където горивата са им изключително богати на сяра. Аз лично имам вече почти 100 000км и засега нямам проблеми.

Ок благодаря, колега. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще купуваш около 15г. кола все пак. Всеки двигател може да стане "читав" след съответното капитоловложение. Важното е какво очакваш от бъдещата си покупка за да си доволен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, което очаквам е да не съществуват жизненоважни, заводски проблеми и недоизмислени конструкции по механиката на мотора, които да изискват капиталовложение от около 2-3-4000 лв., за да мога да разчитам на автомобила си. 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

15 minutes ago, Ivan Bochev said:

Добре, ще задам въпроса си така: 

Остана ли читав, бензинов двигател в А6 /било то в C5 или 4F/, различен от 1.8 Т /при C5/ ? 

Става въпрос за цялата гама от автомобили от 2000 г. до 2008/9 г.

Ок благодаря, колега. 

 

4.2 😎

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И най-здравия двигател след 15г. и неясна поддръжка си е дупка за пари. При 6цил. дупката е доста по голяма от тази при 4цил.

A6 С5 е безсмислена покупка. При  4F скока в поддръжката е огромен, независимо от двигателя. Като цяло ако не държиш на quattro се насочи към друга марка

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпроса е, че с всяка година автомобилите стават все по-технологични, което иска своята поддръжка. В този ред на мисли няма "скапани" двигатели, а не поддържани такива. Проблема със скъпите ремонти е в големия пробег на закупената кола, който "тактично" е скрит от продавача като е върнал километража. Много наивно е да се смята, че в днешно време може да се купи А6/4Ф с пробег по-малък от 400 000км. Просто европееца кара средно 30-40 000км годишно. От там идва елементарната сметка 14 години х 30 000км = 420 000км пробег. Това, че на дадена обява пише 160 000км е откровена лъжа. Единствения вариант да се купи на по-малък пробег е да се купи от човек, който си е купувал нова колата от България от представителството - тогава има голям шанс километрите да са истински.

 

Към автора на темата - няма скапани двигатели, има на много километри, "уморени" от каране. Ако обаче двигателя е поддържан както трябва с хубаво масло и консумативи, дори и на 500 000км може да е в отлично здраве. Естествено на тези километри ще се наложи да се сменят някои неща по периферията му - датчици, дюза/и, гарнитури и т.н.. Така че огледай колата колкото се може повече и каквото се падне. Не рядко зад позахабен външен вид се крие добър автомобил, технически поддържан. Най-лъскавите крият най-много изненади.

 

Все пак А6/С5/4Ф са били коли от висок клас за времето си и естествено поддръжката няма да им е като фолксваген Поло. За да може човек да кара такъв автомобил трябва без проблем да може да му плати данъка, каското, ГО и да отдели поне 500лв годишно за смяна на качествени масла, филтри и други дребни неща. Това прави почти 2000лв годишно само за да го притежава, отделно е горивото, гуми и ако излезе някой ремонт. Ако тези неща го затрудняват няма да е доволен от покупката си защото ще прави компромиси с поддръжката, които рано или късно ще довеждат до скъпи ремонти. После се почва трошливи, скъпи ремонти, душегуб и т.н. Всяко нещо си иска своето и човек трябва добре да си направи сметка с какво разполага като доходи за да може да си избере правилния автомобил. По-добре е да се направи компромис с кубатура на двигателя или купе (А6 -> А4) отколкото да стои като паметник пред блока заради затруднения по поддръжката му.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това важи за всяка марка автомобили за съжаление. Колкото е по-нова колата и по-висок клас, без значение от марката толкова са по-високи данъците, застраховките и каското. Единствено марките от по-нисък клас, с малки мотори, почти без никакви екстри са с по-ниска поддръжка.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви за изчерпателните отговори, има резон във всичко казано. Явно ще трябва да се прави по-обстойно равносметка с оглед всичката събрана до момента информация. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 14 часа, quаttro написа:

Аз 1.8т имам, но не го харесвам.

Усеща се че е малък  мотор, въпреки турбото.  Бучи, в ниски обороти е лагав, във високи не върви, само от 3 до 5 става за нещо.

Тея дето много го хвалят тука или не са карали друго, или го сравняват с 1.8 без турбо или не могат да си позволят шестак.

 

3.0 е много по-приятен от 1.8т във всяко едно отношение.

 

 

И аз съм имал и карал 1.8Т и то в различни версии и купета. Споделям същите впечатления. Много добре си го описал. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

52 minutes ago, VBI said:

Въпроса е, че с всяка година автомобилите стават все по-технологични, което иска своята поддръжка. В този ред на мисли няма "скапани" двигатели, а не поддържани такива. Проблема със скъпите ремонти е в големия пробег на закупената кола, който "тактично" е скрит от продавача като е върнал километража. Много наивно е да се смята, че в днешно време може да се купи А6/4Ф с пробег по-малък от 400 000км. Просто европееца кара средно 30-40 000км годишно. От там идва елементарната сметка 14 години х 30 000км = 420 000км пробег. Това, че на дадена обява пише 160 000км е откровена лъжа. Единствения вариант да се купи на по-малък пробег е да се купи от човек, който си е купувал нова колата от България от представителството - тогава има голям шанс километрите да са истински.



Що е, аз си купих 3.0 тди на 132к километра ама цената беше умножена х2.5 на цените в Бг. :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 11/27/2019 at 12:38 PM, 150hp said:

И аз съм имал и карал 1.8Т и то в различни версии и купета. 

Кои "версии и купета"?

 

Проблемите с блока на 3.0 са толкова, колкото и при всички останали мотори след 2004-та.  Т.е. няма проблеми.

Всъщност някои ФСИ-та са с по-проблемни блокове, свързани с несмяна на масло, специфични режими на ФСИ и от там задиране на сегменти.

Проблемите на 3.0 са вариаторите, които се проверяват за няколко минути. Всичко друго - бобини, дюзи, дебитомер, сонди, бензинова помпа са най-елементарни, т.е. евтини.

Проблем е и разходът, който не отговаря на вървенето.....което пък е повече от посредствено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, robobug написа:

Проблем е и разходът, който не отговаря на вървенето.....което пък е повече от посредствено.

Аз мисля, че за автомобил близо 2 тона, при quattro и автмоатик, един среден разход от 15-16-17 газ не е нещо фрапантно. Относно вървенето не съм карал автомобил с въпросния двигател, но според мен е важно и с какво  се съпоставя. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам представа какво е среден разход.

Градско в София е 18-20, изънградско 12+.

Колега от Сандански има и тема за градския разход там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чел съм я темата. Имам предвид среден разход, тъй като поне при мене е що годе така. Под градско разбирам София, Пловдив, Варна, Сандански и т. н.

Аз специално например пътувам на ден по 10 + км в посока за работа. По пътя ми до там нямам нито един сфетофар или знак "Stop" така, че не мога да го нарека градско в никой случай. По тази причина използвам и "среден разход". Градското шофиране, което описах ми се случва не повече от 3-4 пъти годишно. 

Та спрямо моите нужди и шофиране мисля, че на разход няма да го докарам до над 16/100 примерно. 

Редактирано от Ivan Bochev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Автомата му е проблема на тоя мотор, че е ретро 5хп и вдига разхода яко, поне с 2 литра.

Аз 3.0 с ръчка седан куатро съм свалял до 9-10 извънградски по колонка.  Тва ако е голям разход....

На бензин беше колата, ако има някакво значение...

Редактирано от quаttro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Робо, намери един блок за ASN, тук в България, щом не е проблемен, че имам клиенти.

Толкова е проблемен, че колата не беше дошла от Швейцария, а клиента кешира на зелено. 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, robobug написа:

Кои "версии и купета"?

 

 

С различни кодове на мотора - AEB, AWT и другия не го знам какъв беше. Като мощности съм карал 1.8Т 150, 180 във фейсово А6 Ц5 и фейсов Пасат Б 5.5 и 225 коня в купето на ТТ. Една и съща шитня. Толкова ми "харесва", че бих предпочел и 2.8 и 3.0 и 4.2 пред него. Дори 1.9 тди 131 бих предпочел. 1.8Т мога да имам повторно само ако ми го подариш. Но като се замисля, тогава ще приема подаръка и след 2 часа ще го продам, а с получените пари ще си купя друга кола, с различен мотор. 

Редактирано от 150hp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...