Jump to content

Съпоставка между А6 С5 2.4 и А6 С6 /4F/ 2.4


Recommended Posts

Много интересно как за теб атмосферките 3.0, с 6 цилиндъра и над 200 коня не върви, 4.2 с 360 коня в купето на S8 не върви, 6.0 не върви, но 1.8Т сток върви. И комичното не свършва дотук. Има и още. В едни и същи купета /например А6 Ц5/ 1.8Т върви, но 4.2 в купето на S6 с 340 коня не върви. Да, вярно, че атмосферките са малко по-тежки, но........ Хо Хо Хо. Дай да има турбинка там, пък ако ще и 1.2 да е с 3 цилиндъра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 224
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Ами така става понеже се сравняват тия мотори 15-20години по-късно. И има безброй случаи когато еската върви с един косъм повече от чипнато 1,8Т. А заради самия харектер на мотори за да направи усещане атмосферката трябва да върви значително повече. И в един момента като почнат да се возят хората на двете коли и тръгват легендите. Отделно хората сравняват  колите основно при ниски скорости и умрелия осмак като даде едни почти 9 секунди 100 и се сещаш каква е разликата с 1,8Т :) А осмаците масово са мъртъвци, аз вече ако видя оцелял (по-точно полу-оцелял) такъв го гледам със значим респект :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, не се припирайте, явно, че за едни определен двигател върви повече спрямо друг и обратното за други. Всичко е въпрос на гледна точка, нагласа и съпоставка. 

В крайна сметка за мен 3.0i определено ще върви доста повече от това, което съм карал до момента и би ми направило кеф. 

Относно разхода мисля, че е приемлив на база характеристиките му. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, DLS написа:

Ами така става понеже се сравняват тия мотори 15-20години по-късно. И има безброй случаи когато еската върви с един косъм повече от чипнато 1,8Т. А заради самия харектер на мотори за да направи усещане атмосферката трябва да върви значително повече. И в един момента като почнат да се возят хората на двете коли и тръгват легендите. Отделно хората сравняват  колите основно при ниски скорости и умрелия осмак като даде едни почти 9 секунди 100 и се сещаш каква е разликата с 1,8Т :) А осмаците масово са мъртъвци, аз вече ако видя оцелял (по-точно полу-оцелял) такъв го гледам със значим респект :)

 

Тук явно сравняваш умрял осмак с чипнат 1.8Т в перфектна кондиция. Виждал съм и доста зле чипнати 1.8Т, които вървят наравно със сток 1.8Т, а уж са "чипвани". Познаваш и пазара на 15 годишни 1.8Т. Тук идеята е друга - ако и двата мотора са в добра кондиция, усещането което дават също е много различно и както много колеги споменаха - в полза на 3.0, особено ако е с ръчни скорости. Знаеш за какво ти говоря, коментирали сме го дори на лични съобщения. :)

Преди 1 час, robobug написа:

измисляш си

 

Не си измислям, а визирам примери, в които при възникнали предходни дискусии твоето становище е, че в едно и също купе /да вземем например А6 Ц5/ стоково 1.8Т, 150 коня, 4 цилиндъра върви супер, а 3.0 6 цилиндъра 220 коня е умрял кон и се влачи по корем. Вероятно ако дойде баир, трябва пасажерите от задната седалка да слязат и да бутат, за да вземе да го изкачи този шестак. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

57 minutes ago, 150hp said:

Тук явно сравняваш умрял осмак с чипнат 1.8Т в перфектна кондиция. Виждал съм и доста зле чипнати 1.8Т, които вървят наравно със сток 1.8Т, а уж са "чипвани".

E така е, в момента ми се намира едно такова. Обаче мисълта ми е че старите атмосферки на ауди умират много повече, по-бързо и по-трудно и скъпо можеш да ги вкараш в кондиция. Наскоро карах една еска ръчка, която вървеше кантар с въпростното 1,8Т което даже не върви като за сток. И понеже ми е нещо като хоби трябва да ти кажа, че от тези атмосферки почти всичко е жалка имитация на това което някога е било, не мжое осмак с 300+ коне да ми дава масово почти 9секудни до 100. Факт е че атмосферките на ауди изобщо не са устойчиви във времето, и вървежа и празния ход отиват по дяволите сравнително бързо.

Сега лошото е че въпреки това пак бих ги карал пред 1,8т понеже за другите моменти си абсолютно прав :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към автора: карал съм 2.8 на А6 Ц5, 2.4 на А6 4ф и спрямо моето 1.8т с чип с двете ръце съм за 1.8т. Ето какво направих по моето:

 

  • Сваляне на мотор и миене
  • Смяна тампони на мотор и скорости
  • Смяна на всички ролки, ремъци, обтегачи, семеринги, гарнитури и т.н.
  • Сваляне и ревизия на глава
  • Смяна обтегач и верига на главата
  • Сваляне и чистене на картер + оправяне на картерната вентилация
  • Чистене кулер
  • Смяна съединител
  • Масла, филтри, свещи
  • Още много дребни и не толкова дребни неща
 
Резултата е много плавна работа на мотора, определено върви повече, стана по тих и цялостно усещането е за по-стегната кола. Преди година сменихме 4те амортисьора със закс + цялото предно окачване. Месец Май тази година минах на 312мм предни дискове (4 диска АТЕ + накладки АТЕ + спирачна течност и ревизия на апаратите).
 
Много хубаво, когато 20+ годишния кошник е сравнително стегнат и надежден!
За мен има много добре поведение като за 1800 куб. см мотор с турбо и близо 200 кс. В семейството имам акорд 2.4 201кс и ми харесва как върви. Ако е 6так поне да има турбини, иначе е безсмислена поддръжката му. При теб задачата е да намериш жива кола или да я стягаш.

Поздрави
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

22 minutes ago, 150hp said:

Има, 

Не, няма. И няма как да има, защото най-малкото аз нямам представа как върви стоково 1.8т......а са ми минали през ръцете 8 броя :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 37 минути, ppenchev написа:

 

  • Още много дребни и не толкова дребни неща
 
 

 

Нещата, които си направил са похвални и супер, но ако направиш също толкова дребни и не толкова дребни неща на 2.8и ръчка, вероятността и то да тръгне повече също е голяма, особено предвид факта, че повече от половината шестаци от това поколение са с изгърмели дебитомери и сонди. Обгрижваш ли един мотор, винаги ще ти се отблагодари и ще покаже потенциала си. Лошото е, че обгрижването при различните мотори е на различна цена.

Редактирано от 150hp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да свалиш двигателя и после цил. глава и да не смениш сегменти и биелни лагери е глупост.

 

Преди 7 часа, sickfuck написа:

Ауди форума е известен с... Тъпотиите си

Ако не разбираш нещо, което четеш винаги ти се струва"тъпо".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 17 часа, 150hp написа:

Много интересно как за теб атмосферките 3.0, с 6 цилиндъра и над 200 коня не върви, 4.2 с 360 коня в купето на S8 не върви, 6.0 не върви, но 1.8Т сток върви. И комичното не свършва дотук. Има и още. В едни и същи купета /например А6 Ц5/ 1.8Т върви, но 4.2 в купето на S6 с 340 коня не върви. Да, вярно, че атмосферките са малко по-тежки, но........ Хо Хо Хо. Дай да има турбинка там, пък ако ще и 1.2 да е с 3 цилиндъра.

 

Ти не разбра ли, че всичко е душегуб и астматик? Нищо не върви така както 1.8т и 2.0 tdi, всичко друго е трагедия...

 

Относно дали е 15 или 20 години по-късно - сравнения между мотори се правят само и единствено ако са в добро здраве и двата - много ясно, че проблемен осмак ще върви по-малко. Аз и за душегуба, който толкова много плюете винаги съм казвал "ела ви виж дали не върви" когато нямаш проблеми със дебитомери, кобилици и т.н. Върви не ами стреля. Не може да хванеш един проблемен мотор и да речеш "осмака не върви", защото съм сигурен , че тук има колеги с осмаци във перфектно здраве, гледани и поддържани и вървящи на вода.

 

Сега, че във старта по-малки и леки мотори на леки купета стрелят по-бързо е нормално - килограмите са от значение. Но осмака си е осмак.

 

Разход мисля, че е излишно да се коментира. Като купуваш шестак или осмак точно за икономия не го купуваш. Не е фрапантно душегуб да гори 9/100 извънградско, фрапантно е когато един форд атмосферка 90 коня ми горя толкова....останах изумен...добре, че не е мой.  Същото важи и за скъпото вкарване с кондиция на осмака. Нали е осмак. Кой подяволите очаква евтина поддръжка на шестак или осмак, било то бензин или дизел? Ако някой има очаквания от V8 за нисък гореж и евтина поддръжка....1.6 TDI е добър избор...за малкия гореж...

 

/150hp (не мога да поставя маймунско А, забива ми, някакъв бъг на Chrome-а) - не разбра ли, че така ги тестват - добра кондиция 1.8т и умрял осмак...те така и аз мога...

Редактирано от Veli_907
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, ppenchev написа:

Към автора: карал съм 2.8 на А6 Ц5, 2.4 на А6 4ф и спрямо моето 1.8т с чип с двете ръце съм за 1.8т. Ето какво направих по моето:

 

  • Сваляне на мотор и миене
  • Смяна тампони на мотор и скорости
  • Смяна на всички ролки, ремъци, обтегачи, семеринги, гарнитури и т.н.
  • Сваляне и ревизия на глава
  • Смяна обтегач и верига на главата
  • Сваляне и чистене на картер + оправяне на картерната вентилация
  • Чистене кулер
  • Смяна съединител
  • Масла, филтри, свещи
  • Още много дребни и не толкова дребни неща
 
Резултата е много плавна работа на мотора, определено върви повече, стана по тих и цялостно усещането е за по-стегната кола. Преди година сменихме 4те амортисьора със закс + цялото предно окачване. Месец Май тази година минах на 312мм предни дискове (4 диска АТЕ + накладки АТЕ + спирачна течност и ревизия на апаратите).
 
Много хубаво, когато 20+ годишния кошник е сравнително стегнат и надежден!
За мен има много добре поведение като за 1800 куб. см мотор с турбо и близо 200 кс. В семейството имам акорд 2.4 201кс и ми харесва как върви. Ако е 6так поне да има турбини, иначе е безсмислена поддръжката му. При теб задачата е да намериш жива кола или да я стягаш.

Поздрави

Благодаря, колега ще го имам предвид. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, ppenchev написа:

Към автора: карал съм 2.8 на А6 Ц5, 2.4 на А6 4ф и спрямо моето 1.8т с чип с двете ръце съм за 1.8т. 

 

Съгласен съм с теб колега.

Аз притежавах 2.8 в c5 куатро автомат, управлявал съм няколко пъти 2.4 ръчка на предно в 4f и имам наблюдения как върви 2.4 в c5 ръчка на предно. Извода е , че моето 2.8 се усещаше доста по-тромаво от 2.4 в двете различни купета(като 2.4 в c5 не беше добре поддържан екземпляр). Главната причина е куатрото и автомата. Така и не съм се качвал още в 2.8 ръчка за да направя сравнение. И като направя сравнение между трите изброени по-горе и а4 b5 1.8t куатро ръчка, което притежавах преди 5-6 години(поне според моето субективно мнение) а4 печели. Визирам динамика и усещане.

Тук, както някои от вас споменаха трябва да се каже, че говорим за различни мотори с различно разгръщане и динамика на определена скорост и обороти. Това вече може само бъдещият собственик да прецени сам за себе си.

Шестаците дават приятно усещане за плавно ускорение и звук, докато според мен турбо моторите повече динамика на ниските предавки да не говорим за по-евтината поддръжка и по-ниският разход (поне на хартия).

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Представи си тръца с куатро колко е спрял, а ако е внос от щатите може и да е с автомат. Независимо от двигателя автомата и куатрото освен, че твжат и ядат конете. На тия години обаче по-важното е колата да е читава, което много рядко се среща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега обикновенно ръчните кутии на тръца в комбинация с куатро са къси и усещането до 4 не е за спряла кола. При типтроника на шестаците е обратното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 17 часа, sickfuck написа:

Ауди форума е известен с... Тъпотиите си


Sent from my SM-G950F using Tapatalk
 

За това ли кибичиш тук?

Преди 2 часа, soult@ker написа:

Представи си тръца с куатро колко е спрял, а ако е внос от щатите може и да е с автомат. Независимо от двигателя автомата и куатрото освен, че твжат и ядат конете. На тия години обаче по-важното е колата да е читава, което много рядко се среща.

Колко да е спрял? За градско седанче, със 150-163-190кс?

Автомобила се държи супер за кубатурата си! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

9 hours ago, 150hp said:

 

Нещата, които си направил са похвални и супер, но ако направиш също толкова дребни и не толкова дребни неща на 2.8и ръчка, вероятността и то да тръгне повече също е голяма, ..............

Обгрижваш ли един мотор, винаги ще ти се отблагодари и ще покаже потенциала си. 

Ако беше пробвал, щеше да знаеш, че тези "дребни" неща не могат да спрат клатенето на един тръгнал си V-образен мотор.

Сондите са 4...и катализаторите са 4, колектора е специален....както и бобините. Износването в блока и главите на банк1 и банк2 е различно. Какво ще направиш? 

Освен да пуснеш тема, колко добър е този мотор в ауди форума и да чакаш на въдицата в мобиле.бг няма какво да направиш.

 

Никакъв потенциал няма в тези атмосферки. Дори не са тихи. Имат едно хубаво тръгване и до там. За теглене на каравани са незаменини. 

После са само безмислени разходи, тежко обслужване и липса на пазар.

Плюс при тези мотори е, че понеже не са атрактивни, може да се намери запазено купе с тях на разумна цена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

36 minutes ago, Deeper said:

За това ли кибичиш тук?

Колко да е спрял? За градско седанче, със 150-163-190кс?

Автомобила се държи супер за кубатурата си! 

Седанчето с куатро е 1500 кила. Тия 150 коня в комбинация с отвратителния съединител, правят колата доста недъгава в градски условия. Във всякакви всъщност... 1.8 се държи супер в японски автомобили по 1100 кила. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 39 минути, petrishki написа:

Седанчето с куатро е 1500 кила. Тия 150 коня в комбинация с отвратителния съединител, правят колата доста недъгава в градски условия. Във всякакви всъщност... 1.8 се държи супер в японски автомобили по 1100 кила. 

Седанчето без quattro е 1500 кила. Има ли quattro в 150кс ?

Ами в 163? А в 190кс още ли е недъгава? Че и в градски условия ... 

Какъв мотор е добър за теб в градски условия? 2.0 ТСИ ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко пикови коня няма никакво значение за това колко добре е градско колата. Не знам за вас, но аз карам до 3к оброта в града и не тръгвам от 3 или нагоре. 1,8ТQ е една от колите с най-нещастния съединител който може да се сложи на уж премум марка и висок клас модел. 

Всеки си претегля нещата, аз осъзнавам че големите мотори са реално лоша оферта и имат много минуси, просто за съжаление някои от малкото плюсове които имат ме влечат... :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

УжасТ, всеки път едно и също и всеки път едни и същи умници, дето обясняват колко велик е 1.8т и колко шумен, клатещ, не вървящ и слаб е всеки друг мотор. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По големият ужасТ е, че всеки път едни и същи дървари ръсят коментари, колко недостатъчен е 1.8Т куаттро за градски условия... както и същите дървари не четат дума по дума, а из между редовете. 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде е казал някой, че 1.8т е недостатъчен за града? Факта, че фактор цена-качество при него е доста добър. За хора без особени претенции е идеален. Не претенциозен, масов, газира се, майсторите му разбират и носи на чип. Това не променя факта, че е шумен, малолитражен миксер, който има чудовищна турбодупка и нерафинирано разгръщане. Тука всеки път, когато някой пита за нещо различно като моторизация, без значение V6 или V8, идват философите с миксери да убеждават всички как върха на автомобилостроенето е 1.8т и всичко друго е шрот. Звучите ми на киселеещо грозде повечето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...