Jump to content

Извличане на ПИН код от Ауди А8 Д2


Recommended Posts

Здравейте колеги, 

 

Колата е А8 Д2 фейслифт 4.2 310кс.

Днес си купих километраж от S8 и реших да го сменя, но уви не мога да прочета дъмпа от еку-то.

 

Пробвах да изчета чипа с ArgDub's me7 95040 eeprom tool v1.31, с кабел-китайка KKL с чип CH340. Регистрира "намира" еку-то, но винаги се проваля четенето на чипа.

Пробвах със същия кабел, но със друг софтуер -> VAG_K+CAN_Commander_v1.4,  уви не иска да чете чипа, но пък може да идентифицира номера на еку-то и да прочете грешките в него, и да ги изтрие.

Не зная, как да подходя, може би чипа е друг, или кабела ми е прекалено евтин.

 

Ще се радвам, ако някой от София (и не само) може да ми помогне да изчетем паметта на чипа, после е лесно. :)

 

 

PS:току що разбрах, че точно шибания чип на кабела CH340 няма да работи с горния софтуер, така че търся колега с USB VAG KKL FTDI FT232 кабел.

Редактирано от Trimontcium
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иди на това място, ще ти го разчетат за нула време:

 

Тел.: 0878 622 496 | 0898 622 496
office@keyplus.bg
www.keyplus.bg
бул. Цариградско шосе 351
гр. София

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Километража VDO ли е?
Защото си спомням,при един комшия с А4-ка километража беше на друг производител и единственния начин беше да се разпой чипа,да се закачи на програматор и да се прочете ПИН-а и да се върне на таблото,иначе никоя програма не искаше да го прочете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 21 часа, CVT написа:

Ама ти дъмпа на таблото ли се мъчиш да прочетеш или на ECU-то?

Здравей колега, до колкото разбрах ПИН-а на имобилайзера е в еку-то (моторната електроника). Така ли е?

След извличането му,  ще мога да се логвам в таблото успешно, поне аз така разбрах. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре иди в сервиза който ти дадох по-горе. Пина е и в двете, но не знам при Д2 дали е по-лесно да се прочете от едното или от другото. Иначе мога да ти услужа с CARPROG, но не знам дали ще стане. Успешно съм прочитал пин от табло на А4 Б6 и А4 Б7, но ако искаш го четеш от EKU-то, най-вероятно няма да стане с CARPROG. Тези в сервиза имат ABRITES. С него може почти всичко.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът е ясен, както и решението.

Моторната електроника ми е МЕ 7.1.1.

Магията е следната:

3) Extracting the immobilizer code from the EEPROM dump
- Open the .bin file that was just dumped with a hex editor (I'm using HxD)
- Look for the bytes at positions 32/33 and 42/43 (they should be the same)

 

Сега остава да си купя един тъп KKL с FTDI чип. Като е готова ще пиша.

Редактирано от Trimontcium
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ги имам и двата. Сините са със CH340. Тези които са със FTDI са черни, на кабела пише VAG K+CAN и работят с VAG Commander: цък!

 

119128588_.jpg.7790a07adaabe4cd36c908ccf445b9eb.jpg

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвах няколко пъти с двата кабела които имам (те са с CH340), мога да идентифицирам еку-тата и да изчистя грешките, но не мога да изчета EEPROM-a. Постоянно вади грешки (Tx transmission failed - проблем със серийната комуникация, заради чипа предполагам). Имам и HEX+CAN, на който сложих едни специални драйвъри VCP от Ross-Tech, за да го разпознае кабела като устройство свързано на COM порт (виртуален COM), но нищо не се случва, защото тогава спира цялата комуникация по К линията. Работя с 4 различни програми, като двете са на команден ред. Цирка е един и същи, трябва ми KKL с FTDI. 

 

me7_95040 ->>> (note that a CH340 based cable will not work).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

KKL означава че кабела поддържа два интерфейса: К-line и L-line. Софтуера нa NefMoto който искаш да ползваш използва само К-line. Тези кабели от OLX към които съм ти дал линк поддържат К-line и са с FTDI драйвер. Аз имам точно такъв и скрийншота е от моя лаптоп преди малко със синия кабел и черния кабел включени в двата порта. Както виждаш драйвера на кабелa на COM3 е FTDI, следователно кабела е с FTDI чип. Не разбирам кое не е ясно.

 

Иначе ако искаш да го подкараш с кабел на RossTech, до колкото си спомням от опциите на VCDS трябва да цъкнеш "Bypass CAN Init" и да изключиш "Boot in intelligent mode" (пишеше го някъде на сайта на NefMoto).

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Ето го развитието на темата.

Вече имам табло от последното S8.

 

Схемата е много сложна с IMMO3. (Пин кода е едновременно в моторната електроника и в километража) Купих 4 кабела и с нито един не успях да прочета моторната електроника и да си видя ПИН кода сам.

Оказа се, че трябва да сваля компютъра да си направя тестови адаптер и тогава да чета. Преминах на варианта с четене от таблото., но при него трябва помощ от приятел.

Сам си изчетох дъмповете на 24C17 паметите на километражите. ПИН кодовете ми ги декприптира един колега от Полша.

Сложих си новия километраж и сега продавам стария фейслифтов от 4.2 с цветния дисплей. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А тези които са с immo 4 конкретно аудитата от 2003-та нагоре с какво се чете пина на имобилайзера? новите версии на commander вършат ли работа? 3.6 , 5.5 ? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако фърмуера на таблото не е подновяван от Ауди може да се прочете през диагностичната букса с VAG Commander, CARPROG, Abrites и др. Ако е подновен обаче, както беше с моето табло - с нищо! Ако се свали и прочете пък криптирания дъмп от таблото, при IMMO4 няма начин да се дешифрира.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...