Trimontcium Публикувано 20 Ноември 2019 Доклад Share Публикувано 20 Ноември 2019 (Редактирано) Здравейте колеги, Колата е А8 Д2 фейслифт 4.2 310кс. Днес си купих километраж от S8 и реших да го сменя, но уви не мога да прочета дъмпа от еку-то. Пробвах да изчета чипа с ArgDub's me7 95040 eeprom tool v1.31, с кабел-китайка KKL с чип CH340. Регистрира "намира" еку-то, но винаги се проваля четенето на чипа. Пробвах със същия кабел, но със друг софтуер -> VAG_K+CAN_Commander_v1.4, уви не иска да чете чипа, но пък може да идентифицира номера на еку-то и да прочете грешките в него, и да ги изтрие. Не зная, как да подходя, може би чипа е друг, или кабела ми е прекалено евтин. Ще се радвам, ако някой от София (и не само) може да ми помогне да изчетем паметта на чипа, после е лесно. PS:току що разбрах, че точно шибания чип на кабела CH340 няма да работи с горния софтуер, така че търся колега с USB VAG KKL FTDI FT232 кабел. Редактирано 20 Ноември 2019 от Trimontcium Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 21 Ноември 2019 Доклад Share Публикувано 21 Ноември 2019 В кой град си? Тримонциум ли? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Trimontcium Публикувано 21 Ноември 2019 Автор Доклад Share Публикувано 21 Ноември 2019 (Редактирано) В София съм колега. Редактирано 22 Ноември 2019 от VBI Цитиране на предходно мнение! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 21 Ноември 2019 Доклад Share Публикувано 21 Ноември 2019 Иди на това място, ще ти го разчетат за нула време: Тел.: 0878 622 496 | 0898 622 496 office@keyplus.bg www.keyplus.bg бул. Цариградско шосе 351 гр. София Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MAPTO7007 Публикувано 21 Ноември 2019 Доклад Share Публикувано 21 Ноември 2019 Километража VDO ли е? Защото си спомням,при един комшия с А4-ка километража беше на друг производител и единственния начин беше да се разпой чипа,да се закачи на програматор и да се прочете ПИН-а и да се върне на таблото,иначе никоя програма не искаше да го прочете. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Trimontcium Публикувано 21 Ноември 2019 Автор Доклад Share Публикувано 21 Ноември 2019 (Редактирано) Да колега, VDO е. Редактирано 22 Ноември 2019 от VBI Цитиране на предходно мнение! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 21 Ноември 2019 Доклад Share Публикувано 21 Ноември 2019 Ама ти дъмпа на таблото ли се мъчиш да прочетеш или на ECU-то? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bruce Публикувано 21 Ноември 2019 Доклад Share Публикувано 21 Ноември 2019 Все тая, пина е един Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Trimontcium Публикувано 22 Ноември 2019 Автор Доклад Share Публикувано 22 Ноември 2019 Преди 21 часа, CVT написа: Ама ти дъмпа на таблото ли се мъчиш да прочетеш или на ECU-то? Здравей колега, до колкото разбрах ПИН-а на имобилайзера е в еку-то (моторната електроника). Така ли е? След извличането му, ще мога да се логвам в таблото успешно, поне аз така разбрах. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 22 Ноември 2019 Доклад Share Публикувано 22 Ноември 2019 (Редактирано) Най-добре иди в сервиза който ти дадох по-горе. Пина е и в двете, но не знам при Д2 дали е по-лесно да се прочете от едното или от другото. Иначе мога да ти услужа с CARPROG, но не знам дали ще стане. Успешно съм прочитал пин от табло на А4 Б6 и А4 Б7, но ако искаш го четеш от EKU-то, най-вероятно няма да стане с CARPROG. Тези в сервиза имат ABRITES. С него може почти всичко. Редактирано 22 Ноември 2019 от CVT Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Trimontcium Публикувано 22 Ноември 2019 Автор Доклад Share Публикувано 22 Ноември 2019 (Редактирано) Проблемът е ясен, както и решението. Моторната електроника ми е МЕ 7.1.1. Магията е следната: 3) Extracting the immobilizer code from the EEPROM dump- Open the .bin file that was just dumped with a hex editor (I'm using HxD)- Look for the bytes at positions 32/33 and 42/43 (they should be the same) Сега остава да си купя един тъп KKL с FTDI чип. Като е готова ще пиша. Редактирано 22 Ноември 2019 от Trimontcium Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 22 Ноември 2019 Доклад Share Публикувано 22 Ноември 2019 (Редактирано) Аз ги имам и двата. Сините са със CH340. Тези които са със FTDI са черни, на кабела пише VAG K+CAN и работят с VAG Commander: цък! Редактирано 22 Ноември 2019 от CVT Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Trimontcium Публикувано 22 Ноември 2019 Автор Доклад Share Публикувано 22 Ноември 2019 Пробвах няколко пъти с двата кабела които имам (те са с CH340), мога да идентифицирам еку-тата и да изчистя грешките, но не мога да изчета EEPROM-a. Постоянно вади грешки (Tx transmission failed - проблем със серийната комуникация, заради чипа предполагам). Имам и HEX+CAN, на който сложих едни специални драйвъри VCP от Ross-Tech, за да го разпознае кабела като устройство свързано на COM порт (виртуален COM), но нищо не се случва, защото тогава спира цялата комуникация по К линията. Работя с 4 различни програми, като двете са на команден ред. Цирка е един и същи, трябва ми KKL с FTDI. me7_95040 ->>> (note that a CH340 based cable will not work). Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 22 Ноември 2019 Доклад Share Публикувано 22 Ноември 2019 (Редактирано) KKL означава че кабела поддържа два интерфейса: К-line и L-line. Софтуера нa NefMoto който искаш да ползваш използва само К-line. Тези кабели от OLX към които съм ти дал линк поддържат К-line и са с FTDI драйвер. Аз имам точно такъв и скрийншота е от моя лаптоп преди малко със синия кабел и черния кабел включени в двата порта. Както виждаш драйвера на кабелa на COM3 е FTDI, следователно кабела е с FTDI чип. Не разбирам кое не е ясно. Иначе ако искаш да го подкараш с кабел на RossTech, до колкото си спомням от опциите на VCDS трябва да цъкнеш "Bypass CAN Init" и да изключиш "Boot in intelligent mode" (пишеше го някъде на сайта на NefMoto). Редактирано 22 Ноември 2019 от CVT Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Trimontcium Публикувано 5 Декември 2019 Автор Доклад Share Публикувано 5 Декември 2019 Ето го развитието на темата. Вече имам табло от последното S8. Схемата е много сложна с IMMO3. (Пин кода е едновременно в моторната електроника и в километража) Купих 4 кабела и с нито един не успях да прочета моторната електроника и да си видя ПИН кода сам. Оказа се, че трябва да сваля компютъра да си направя тестови адаптер и тогава да чета. Преминах на варианта с четене от таблото., но при него трябва помощ от приятел. Сам си изчетох дъмповете на 24C17 паметите на километражите. ПИН кодовете ми ги декприптира един колега от Полша. Сложих си новия километраж и сега продавам стария фейслифтов от 4.2 с цветния дисплей. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 6 Декември 2019 Доклад Share Публикувано 6 Декември 2019 Благодари се че не си с IMMO4 както мен. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
evg_eni Публикувано 6 Декември 2019 Доклад Share Публикувано 6 Декември 2019 А тези които са с immo 4 конкретно аудитата от 2003-та нагоре с какво се чете пина на имобилайзера? новите версии на commander вършат ли работа? 3.6 , 5.5 ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 6 Декември 2019 Доклад Share Публикувано 6 Декември 2019 (Редактирано) Ако фърмуера на таблото не е подновяван от Ауди може да се прочете през диагностичната букса с VAG Commander, CARPROG, Abrites и др. Ако е подновен обаче, както беше с моето табло - с нищо! Ако се свали и прочете пък криптирания дъмп от таблото, при IMMO4 няма начин да се дешифрира. Редактирано 6 Декември 2019 от CVT Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване