Jump to content

Труден първи старт


justboneswth

Recommended Posts

Здравейте, колата е А3 1.8 125кс, без газово. От няколко дни почна да пали страшно трудно сутрин или следобяд след продължителен престой (10-12 часа). След първото палене, ако загася и запаля пак, няма ядове. Понякога, ако въртя по-продължително започва да премигва и лампата за маслото (масло има). Четох за най-различни проблеми като датчик на Хол, на разпределителни вал, дросел, маркучи за налягане на бензинова помпа, самата бензинова помпа и още какво ли не. Понеже близките 10-на дни нямам възможност да отида на майстор, има ли нещо, което бих могъл да проверя и да направя в домашни условия? Евентуална диагностика ще покаже ли проблеми и в сервиз как биха установили проблема, при положение, че колата ще запали 99,9% ако ида там. Благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеобщ проблем. Имам колата от 3 години, още в началото смених бензиновата помпа с някаква афтърмаркет китайска, понеже старата изгоря. 2 зими поред никакви проблеми пали от първия път. Сега отскоро започна да ми го прави и на мен, но не всеки път. Изчистил съм дросела, но не съм го обучавал и няколко пъти пък ми държеше високи обороти след освобождаване от скорост, но все пак не мисля, че е от дросела.

Като подадеш контакт, изчаквай няколко секунди да може да подкачи гориво помпата.

П.С. отскоро също така взе доста да прекъсва двигателя в началото докато загрее и прехвърли на газ.

Скоро наближава смяната на масло, ще сменя и свещите от там мисля да започна, а бубината видимо отгоре имам пукнато на нея...

Редактирано от Diido0
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз в събота ще сменя свещите, че не са пипани 4 години, ще изчистят и дросела, ще я закачим на диагностиказа адаптация и да видим за други проблеми. Забравих да спомена, че от скоро забелязах, че като запаля не държи около 1100-1200 оборота както беше преди, а пали веднага на 780-800. Иначе с контакта да изчакам малко и пак да върна и да дам контакт отново, нищо не става. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Сменени свещи, почистена дроселова клапа и дебитомер. Минах диагностика, адаптация на дросела, грешки нямаше и не хванаха нищо нередено. Колата пак си пали от 4-5 път. Днес сутринта обаче при видимо и осезаемо доста топло време, запали от раз без никакви ядове. Това ме навява на мисълта, че явно проблема е от студеното време. Някъде четох за възможност да е проблемен температурен датчик. Евентуално колко такива има или е само 1. Аз лично съм сменял пред 2 години този, който е на тройника за температурата на охладителната течност. Не купих оригинален тогава, така че може да е дал фира пак. Дали може да е от него или има и други температурни датчици?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Същия проблем е и при мен колега от миналата зима. Когато се затопли времето пали от раз. Преди време имах повреден сензор за температурата, но тогава проблема го правеше при топъл двигател и топло време. Пробвай да извадиш буксата на дебитомера, ако има разлики значи е от него, но това все пак щеше да го хване диагностиката. Аз вече смених свещи и сензора за температура, но проблема остава. Тъй като и при мен няма грешки при диагностика взе да ме съмнява регулатора на налягането на бензина и дори съм го поръчал вече, тъй като не е скъп.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

може да започнеш от по-лекото-да смениш бензина-преди зареждах от "най-кръщавания" бензин-95 и зимата редовно ми правеше този проблем!Изразходих го и налях 100 октанов-колата се оправи и взе да пали нормално.Оттогава-само 100 октана.Сега пробвам 99 от бензиностанция"Круиз".Не разбирам много,но както се казва-почва се от най-лесното.Понякога то се оказва вярното!Успех колега!И пиши като отстраниш проблема!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 27.12.2019 г. at 18:23, Гунди написа:

 

Доста си прав колега. Миналото лято един предпазител който струва 0.2 лв. ми разказа играта. Предпазител с навита медна жичка и то от мен, точно осигуряващ захранването на релето на компютъра. Колата гаснеше когато си поиска.Добре че съм инат и разбирам от електроника, в един момент си мислих за смяна на компа защото не го откривах, само ABS модула и Халдекса. След доста разглобени неща за да направя замервания стигнах до него.Вярно че това не е по темата за трудно палене, но тогава мислех да се откажа и на отпадъци.

Редактирано от VBI
Цитирането на предходно мнение е в разрез с правилата на форума!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

От 11 години имам Ауди А3 98г. 1.6 101 к.с. Навъртял съм му около 250 000км само аз. 

 

Този проблем с паленето сутрин го имам може би от 10 години. Тази година смених и дросел клапата ( поради друг проблем, който не е свързан с паленете, не помня марката, но цената без отстъпка варираше около 700-800лв). Като цяло това не ми реши проблема в момента с паленето. В момента, в който запали сутрин в СТУДЕНО време ( от 5градуса надолу , пали от 1-ви, 2-ри или 3-ти път...рядко се случва повече да завъртя ) следващото палене през целия ден е като по часовник. Не съм се разравял да открия този проблем или да го коментирам с майстора, случайно попаднах на форума и реших да споделя и моето мнение. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 19 часа, shterevcska написа:

Здравейте,

 

От 11 години имам Ауди А3 98г. 1.6 101 к.с. Навъртял съм му около 250 000км само аз. 

 

Този проблем с паленето сутрин го имам може би от 10 години.

 

Кажи честно, че за 10 години не си проверил уплътненията на смукателните колектори?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 29.12.2019 г. at 14:37, Da Nail написа:

 

 

На 29.12.2019 г. at 14:37, Da Nail написа:

 

Преди 6 години свалях смукателните колектори колега, когато разпробивах за дюзите на газовата уредба и нищо им нямаше на уплътненията. А и дюзите са лепени с Локтайт за висока температура.

Редактирано от VBI
Цитирането на предходно мнение е в разрез с правилата на форума!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
На 28.12.2019 г. at 18:47, shterevcska написа:

Здравейте,

 

От 11 години имам Ауди А3 98г. 1.6 101 к.с. Навъртял съм му около 250 000км само аз. 

 

Този проблем с паленето сутрин го имам може би от 10 години. Тази година смених и дросел клапата ( поради друг проблем, който не е свързан с паленете, не помня марката, но цената без отстъпка варираше около 700-800лв). Като цяло това не ми реши проблема в момента с паленето. В момента, в който запали сутрин в СТУДЕНО време ( от 5градуса надолу , пали от 1-ви, 2-ри или 3-ти път...рядко се случва повече да завъртя ) следващото палене през целия ден е като по часовник. Не съм се разравял да открия този проблем или да го коментирам с майстора, случайно попаднах на форума и реших да споделя и моето мнение. 

Почнах да си мисля за слаби връзки електрически, на 01.01.2020 на доста студено и навън понеже е гаражна моята, запали от раз.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Понеже и аз го имам този проблем и се съмнявам в датчик температура на охл. течност, някой колега може ли информативно да каже какви стойности му показва през климатроника сутрин преди да запали. На мен ми е на 49 канал и сутрин ми показва 30 градуса, което е невъзможно според мен при минусови температури.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Т-датчика за климатроника е различен от този за двигателя, така че какво показва климатроника няма  общо с това какво получава като информация ЕКУ-то на двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@atanas.b така си е при 8L, на 49 канал започва от 30 градуса и стои там първите 1-2 минути след палене (реално докато ги достигне и след това започва да катери).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А кое кара колата да работи на по-високи обороти, когато е студена, понеже моята от както се появи този проблем започна да работи само на 800-820 без значение студена или топла. Преди тръгваше на около 1200 и след 2-3 минути падаше. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Самият студен старт е заложен софтуерно така в ECU-то, мотора да работи на около 1200 оборота първите няколко минути (с цел по-бързо загряване). А защо не го прави при по-ниски температури нямам идея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Температурния датчик, дава инфо на еку-то при студено време колко гориво да впръсне и обороти да държи.

 Налягането на помпата също е много важно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То че е заложено, заложено е колата да работи на по високи обороти докато достигне определена т-ра.
Но ЕКУ-то черпи информация от някой датчик, не си решава сам колко време да държи 1200 оборота.
Дори и лятото колата работи на 1200, но за много кратко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално, нещата са навързани. Едва ли някой си е мислил, че ЕКУ-то хвърля боб при всяко палене колко време да работи мотора на по-високи обороти при студения старт :nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз точно за това си мисля, че имам проблем с някой датчик, понеже може би дава грешна информация и е възможно количество гориво, въздух... да е в грешни пропорции при запалването

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако има 2 ламбда, от нея също зависи информацията която е събрала. Много често с ГИ който не е настроен както трябва паленето е трудно сутринта.

 За мен нещата които трябва да са наред са:

Бензинова помпа

Кабели и свещи

Температурен датчик

Дебитомер

Дросел

Стартер

И постъпване на нерегламентиран въздух, след дебитомер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен го има този проблем.От 12г имам колата.Когато е била карана извън БГ-то е нямало никакви проблеми с паленето зимно време.Но след около 2-3г в навъртяни километри в България,се появи и така е до днес.Като се има в предвид,че преди 3г й е правено пълен основен ремонт на двигателя.Започвам да си мисля,че е от бензина,но каква ли е вероятността?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Моят проблем се реши вчера - смяна на температурен датчик за охлаждащата течност. Колата пали само като види ключа и отново си държи нормални по-високи обороти докато загрее.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...