Jump to content

Проблем със загуба на масло


M.Adamov

Recommended Posts

здравейте, колеги. 

От скоро карам ауди а7 3.0 тфси. (2012) проблемът е следния : на 550 км - 1 л масло. Нямам течове, моторът работи равномерно , без тресене и т.н. Маслото в момента е Castrol edge 5w40. С такова я е карал предния собственик. Уж. Колата е на 188 000 км. С какво масло според вас е най-удачно да го карам и чух че имали проблем с картерната вентилация...някой ако има опит да сподели подробности.  предполагам е невъзможно такъв разход само от неподходящо масло... 

 

благодаря ви

F053B5A3-0AC3-4872-BD52-EAE019245CD1.jpeg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купил си кола с най-известния и дискутиран TFSI проблем, както в този форум така и в Нета като цяло. Не се оправя с масло.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@M.Adamov
Трябва ти модифицираната версия на картерната вентилация + софтуерния ъпдейт на мотора към нея... така, ще падне разхода на масло и ще влезе влезе в разумни граници.
 

Може да отидеш в Порше, но те ще те накарат първо да направите измерване на разхода по тяхната методология, т.е. ще ти коства повече време и средства (картерната вентилация е евтина).

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Дано си решиш проблема само с нов pcv клапан и софтуерен ъпдейт. При смяната на пцв клапана се сменят уплътнения на клапите, бензиновите дюзи и се чисти нагар ако има. Опционално може да си направиш една профилактика на дюзите.

 Другите опции са надран блок и/или запекли маслени сегменти... което е мани бегай като пари. 

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една нова дюза  на Бош, последна ревизия е под 100лв. От чужбина се намират и по-евтино.

"Профилактиката" на фси дюзи е излишен риск.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

С Чарджъра е мотора от темата този с турбото е от 2-3 години някъде на пазара. Колко коня е едва ли е от съществено значение. 

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

@M.Adamov

Успяхте ли да смените PCV клапана заедно със софтуерния ъпдейт. Къде направихте този софтуерен ъпдейт? Оправи ли се проблема? 

 

При мен ситуацията е аналогична (Ауди А7 2011 TFSI),  смених само PCV клапана, но без софтуерен ъпдейт и в момента  ефекта е обратен и харчи в пъти повече масло (3 литра на 5000 км, а преди доливах до 2л на 10к километра). Смених с PSV клапана и помпа за високо налягане, че започна да смесва масло в горивото. Преди смяната на клапана и помпата карах с  Castrol Edge 5W30, сега съм с Amsoil 5W30 , но не вярвам да е от маслото (AmsOil е по-висок клас от Castrol-a).

Ако някой има идеи от къде идва този повишен разход на масло и дали софтуерния ъпдейт би подобрил ситуацията ще съм благодарен.

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С кой точно Амсойл си? 

 

Ако e Signature бих го разкарал възможно най-бързо HTHS индекса му е под-нормите на VAG има шанс при настъпване да пратиш мотора във вечните ловни полета. 

Отделно оптималното масло за 3.0TFSI съобразно нашия климат е 5w40 😉

 

Разхода масло може да е доста различен спрямо различните масла за повече инфо тук.

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 22 часа, P_PETKOV написа:

 

Здравейте,
Amsoil който използвам е 5W30 European formula, отговаряща на стандарта VW 504.00/507.00 
https://amsoil.bg/produkt/european-car-formula-5w-30-improved-esp/
 

Скоро ще го сменям маслото, Мислех да слагам  Castrol Edge 5W30, но съм отворен съм за препоръки без значение от цената.

 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"!!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Milko G Ти сигурен ли си, че са ти сложили правилната ревизия на клапана? Или че не са потрошили нещо друго?

За начало ходи някъде да ти ъпдейтнат софта на мотора до последната версия… и ако няма ефект, намери някой който знае какво прави и повторете процедурата по смяната на клапана.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 17 часа, BECKO написа:

Мисля, че този клапан сложихме - 06E-103-547-AC. Единственото нещо, което направиха и ме попитаха дали да го правят е имаше отрязани (или откачени) вакууми и те ги възстановиха. Появи се един шум все едно пеят птички само на студен старт около минута,  после изчезна (споменаха ми нещо, че е от някаква електрическа прахосмукачка). Иначе нямам оплаквания от мотора, има си динамика, равномерно работи, нямам никакви грешки по колата или ектрониката, ако има значение това разбира се.

 Сигурно ще я закарам в Ауди другата седмица да ъпдейт на софтуера.

Този клапан правилната ревизия ли е за мен (мотора е A7 3.0TFSI 300hp 2011) ?  
Има ли смисъл от ъпдейт на софтуера, защото до колкото видях зависело от налягането и годината? 

Мисля да сложа масло  Ravenol VST 5W40 , защото чувам доста добри отзиви за този мотор от форума. Вие имате ли мнение за това масло.
https://oilgroupbg.com/ravenol-vst-5w-40-4l-1lfree.html 

 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"!!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нивото на маслото на ММИ ли го гледаш или на щеката ?

Клапана би трябвало да е този що колата е 2011.

 

Ето ти отзиви за VST. Аз лично не съм наливал все още, но ще го тествам и него може би следващата смяна след две бани с RCS.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за линкът за маслото. 

На ММИ го гледам, лично помолих хората в сервиза да ми източат маслото и да премерят нивото му физически и да го върнат обратно, защото се съмнявахме с нивомера на маслото, но няма проблеми за момента с него и показва точно.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, P_PETKOV написа:

Нивото на маслото на ММИ ли го гледаш или на щеката ?

Клапана би трябвало да е този що колата е 2011.

 

Ето ти отзиви за VST. Аз лично не съм наливал все още, но ще го тествам и него може би следващата смяна след две бани с RCS.

 

 

Имаш ли някаква идея новия PCV с колко бара и дали задължително трябва да се мине софтуерен ъпдейт или не е нужно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

06E103547AC >>> 30mbar колкото и е бил и оригиналният или поне така разирам ЕТКА. За софтуерният ъпдейт нямам идея.

От друга страна тоя клапан няма никакво управление от компутера така, че с какво би помогнал софтуерният ъпдейт относно горенето на масло остава загадка.

 

Пробвай да направиш промивка с подходящ flush, разрови се из форума има писано кои са топ флъшовете.

Обаче вместо за 15 мин както пишат пробвай 2-3 часа и подавай малко газ до ~2000-2500 оборота.

След това веднага точите старото масло, ново с филтър и газ.

 

п.с. Вземи си щека за маслото.

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма друг просто има две версии на PCV клапана 30mbar и 150mbar като по ЕТКА НЕ излиза 150mbar да заменя 30mbar.

Малко лирично отклонение: аз съм с 3.0TFSI в 4F и за него има само 30mbar PCV клапан, моя също го смених с 06E103547AC и нямам драми с харча на масло освен ако ~ литър за ~ 10500km не се счита за драма. Имам точно две доливания на 4200км ~ 600ml и след това на 9200км ~400ml като маслото го налях точно с ремапа за Stage 2 (ролка на чарджъра и ремап на кутията) та колата е настъпвана доволно. Отделно бухам и по 200ml Archoil AR9100 дали помага за по-добро триене емии според мен да. Дали цената му е опрадана бих казал, че е ок впредви това, че Marly Wx2 е на цена 180лв. за 375ml.

 

Като всяка от двете версии има по няколко ревизии, последната за 30mbar e 06E103547AC и е от октомври 2016.

image.png.f3c6049ae130a21cf26a62da3f6088a5.png

 

Вече дали конкретната кола е излязла с 30mbar или 150mbar :nixweiss: може да се каже след проверка по VIN номер и те така.

 

30mbar има поне 4 ревизии.

за 150mbar като гледам също има поне 4 ревизии.

 

От друга страна има парт номера само за мембраната: 06E103772G (може би е за 30mbar но в ЕТКА не пише) и 06E103772H който е за 150mbar.

 

image.png.dec1bbd7be8f461beaed22b077d68e8f.png

 

image.png.f2a41f248b97615766c02160547dbad0.png

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колите, които са излезли с 30мБар-а и подхарват масло (основно градско) минават на 150мБар варианта + софтуерния ъпдейт (предполагам за стабилизиране на празния ход с новия клапан)…. това е целия смисъл на сервизната акция.

Ако не подхарчва масло може да си караш и с 30мБар-овия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, P_PETKOV написа:

06E103547AC >>> 30mbar колкото и е бил и оригиналният или поне така разирам ЕТКА. За софтуерният ъпдейт нямам идея.

От друга страна тоя клапан няма никакво управление от компутера така, че с какво би помогнал софтуерният ъпдейт относно горенето на масло остава загадка.

 

Пробвай да направиш промивка с подходящ flush, разрови се из форума има писано кои са топ флъшовете.

Обаче вместо за 15 мин както пишат пробвай 2-3 часа и подавай малко газ до ~2000-2500 оборота.

След това веднага точите старото масло, ново с филтър и газ.

 

п.с. Вземи си щека за маслото.

 

Извинявам се предварително за глупавите въпроси:

1. С какво точно би помогнала промивка на мотора на намаляне разхода на маслото. Съвременните масла не са ли достатъчно добри да мият смазват и мият двигателя? Колко често е препоръчително да се правят промивки.

2. С удоволствие си бих купил щека - но има ли как да се сложи на този мотор, не съм виждал някакъв отвор където да се монтира?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@BECKO Да така излиза от TSB (17 15 61 2030197/15 April 24, 2015) иначе ако се поръчва по ЕТКА и колата е изляза с PCV на 30mbar пак такова ще сложат както най-вероятно е станало.

 

@Milko G Няма нужда да цитираш всяко мнение ;)

1. Евентуално да разкисне запекли сегменти ако колата е карана по LongLife и смени на маслото през 30хил км. Масовите съвременни масла (дори ОЕМ-ските) са предимно хидрокекинг, шарени туби и маркетинг от колкото пълна синтетика която струва едни пари и те така. Има писано тонове информация с тестове и т.н. Сядаш и четеш ако имаш желание и те така. Или почваш да бухаш масла които са доказано синтетични.

2. Уви по ЕТКА не излиза щека ... или поне аз не намирам. Отпред в ляво би трябвало да има тръбичка с тапа, но ето това трябва да е правилният номер: 06E115611H

 

image.png.94720aa56882c00f647a5bcfa7d71b74.png

image.png.d4f354e547f71bdb383b94494c49ebb6.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отидох в гаража да проверя стария PCV клапан. Като видях номерата дадени от @P_PETKOV реших да ги сравня.

 

06E-103-547-F - беше монтиран този - прикачения файл (изглежда ми като прещампован, но номер без седмицата не излезе)

06E-103-547-AC  - в момента е сложен този (поръчахме го с този номер, но няма как да съм сигурен какво точно е сложено, нямам снимки на новия)
06E-103-547-H - сервизната акция препоръчва този модел. 

 

Възможно ли е да са ми продали неправилен неправилен PCV клапан?

Има ли как да се прочете новия номер на PCV клапана от Vag Com?

След смяната на този клапан нещата значително се влошиха от към разхода на масло.

 

https://www.ecstuning.com/b-genuine-volkswagen-audi-parts/trim/06e103547ac/ - тук уж го дават, че става за моя автомобил.

 

Ако някой даде компетентно мнение ще съм благодарен и ще си мога да си отговоря за много въпроси.

 

0-02-05-aae37e0a9f79682abbf2ba6e8f348e07201cb5756873bcfdf278ddfb46d8bab8_1c6da4d749dbee.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...