Jump to content

Мнение за 3.0 ТФСИ 300 hp


Recommended Posts

Здравейте. Бях се насочил към S5 4.2 ръчка, но се отказах поради факта, че след 2-3 години колата няма да ми върши работа, поради това, че е 2 с врати и не е особено функционална. Поради това се насочих към 4G 3.0 TFSI, преди фейса. Във форума прочетох мнения, че едва ли не този мотор в сток вид не давал никакво усещане и удоволствие, че бил тромав и муден, че в ниските нямал тяга. След ремап се оправял. От друга страна, сегашната ми кола е битурбо дизел и като характеристики на хартия върви колкото 3.0 ТФСИ, но заради въртящия момент на дизела и кикването на двете турбини, усещането вътре е, че излиташ. Затова се чудя дали ако премина на 3.0Т, няма да ми се струва муден и тромав. 

Сега конкретните ми въпроси: Има ли тяга в ниските обороти /под 2000/. Лагав ли е? Вярно ли е това, че няма усещане за вървене вътре? Има ли проблемни възли и агрегати? С ангренаж и вериги ли е? За какво да внимавам при покупката?

Четох, че понеже бил с компресор, имал сила едва ли не от 1200 оборота до края на оборотомера. Кутията как е? Общо-взето не знам какво друго да питам, просто се опасявам да не би ако си купя Аудито, да се окаже, че ще върви по-малко от досегашната ми кола и да остана разочарован. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 94
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Двигателя е с вериги, като всички V6 двигатели на Ауди от това поколение. Имаш си двумасов маховик като на 3.0 ТДИ, който след определен брой километри има нужда от смяна (по-рядко от дизела, но все пак не е вечен).

 

Проблемна е картерната вентилация в първите версии, води до по-сериозен разход на масло - лекува се с ревизираната версия на вентиалцията + софтуерен ъпдейт и хубаво масло.

 

На гъзомер дизела винаги се "усеща" по-жив, но като даваш газ бензина е по-приятен... а и усещането за вървене може да е "приглушено" от настройките на шасито / окачването (в B8 S4 мотора се усеща много по-пъргав сток отколкото в A6 4G). Мотора носи много на тунинг, така че един софтуерен ремап ще ти реши проблема с усещанията.

 

Кутията е DSG DL501, 7 степенна с мокри съединители.... на всеки 60к км. иска смяна на масло + филтри и не обича много да тегли каравани или да пълзи в трафик тръгни/ спри (заграва много и износва съединителя по-бързо). На всеки 150к / 200к има нужда от нов съединител, лентови кабели, някой и друг сензор, може и някой клапан. Механичната част на кутията е много здрава, за да има проблем там трябва някой да е "творил" по кутията.

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Автора, още преди ремапа, първия път като настъпиш бензина и ще забравиш дилемата с усещанията. Втория път ще забравиш и другите дилеми....


Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веско как няма да се усеща, че е по- пъргав в с4- ката като там е повече коне. :D :D

Ориентирай се към някоя американка за да избегнеш некомфортния и трошлив строник.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като цяло доста стандартно изпълнение или поне това се вижда от снимките.

По скоро играй за ударена от САЩ, вярно чака се повече ама поне километрите са истински, но това е лично мнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ходи в виж, за година е смъкнато 13 000 от цената, сигурно има причина да не я купуват.

Щом е с този автомат е ударена от търг от щатите, вземи рамата и виж дали ще намериш дали е имала удар или е била наводнявана. Или направо искай снимки от продавача.

Пролетта в обявата беше написано 420кс.

Редактирано от soult@ker
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 55 минути, Ivo-G написа:

 

Тя тая си изглежда точно такава...  :)

 

Мдаа най-вероятно щом е с 8 степенен автомат са две опциите САЩ или Канада.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Усеща се муден мотора, защото купето е много тежко. Такава А6-ца е около 1800-1900 кила. Карах на Цецо 4ф-а преди да го продаде, уж 450 коня, а вървежа не беше кой знае какво. На магистрала сигурно върви много... С-троника е много як, другата кутия яде повече от вървежа, но пък е по-комфортна градско. Колата е магистрална, така че за мен поне избора в кутиите е лесен. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, petrishki написа:

Карах на Цецо 4ф-а преди да го продаде, уж 450 коня, а вървежа не беше кой знае какво.

14104212538710.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност стокови 335д и 3.0 тфси ще вървят аналогично, може би БМВ-то ще е малко по-бързо между 100-200, но разликата в усещането ще е огромна. Аз съм със същия дизелов мотор и ми минават разни мисли за 4Г 3.0 тфси, но за сега все още гледам да не се впускам. Следя темата с интерес, моля не я съсипвайте и нека се изкажат малко повече компетентни мнения свързани с въпросния мотор и модел. Бих предпочел със сигурност Американка, заради ЗФ-а, който за мен бих казал, че е брутален.

 

ПП Не знам имаш ли премахване и пипани неща по колата, защото както 3.0 тфси, така и 3.5д се засилва брутално много срещу дори по-малко инвестиция. 700/800нм, са сериозен гъзомер, както се бяха изразили горе, но бензина със сигурност ще е по-приятен за каране + хубава генерация. От 4.2 бензин в 4Ф,  отидох на 3.5, като купих колата заради ускорението, което усетих между 70 и 200, буквално А6цата ми се струваше спряла, а колата беше в добро състояние и изкарваше много малко над заводското си време до 100.

Редактирано от alexxk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 15 минути, alexxk написа:

Със сигурност стокови 335д и 3.0 тфси ще вървят аналогично, може би БМВ-то ще е малко по-бързо между 100-200, но разликата в усещането ще е огромна. Аз съм със същия дизелов мотор и ми минават разни мисли за 4Г 3.0 тфси, но за сега все още гледам да не се впускам. Следя темата с интерес, моля не я съсипвайте и нека се изкажат малко повече компетентни мнения свързани с въпросния мотор и модел. Бих предпочел със сигурност Американка, заради ЗФ-а, който за мен бих казал, че е брутален.

 

ПП Не знам имаш ли премахване и пипани неща по колата, защото както 3.0 тфси, така и 3.5д се засилва брутално много срещу дори по-малко инвестиция. 700/800нм, са сериозен гъзомер, както се бяха изразили горе, но бензина със сигурност ще е по-приятен за каране + хубава генерация.

 Писах ти на лично.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 hours ago, zhelyazA6 said:

Мога само да ти кажа че мотора въобще не е муден...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Пише, че се усеща така в купето на А6 и сток, а не че е такъв наистина. Разбира се, че върви на гръм.

 

Останалите тролове, които целят да се посмеят малко съсипвайки поредната тема...

 

След засилване бензина ще върви повече от би тди и ще е доста по-надежден, което винаги е фактор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато приключа с моята ще видите колко може да върви тоя мотор. Все още пазаря хардуер и примъквам отвъд голямата локва.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам ама от 310 кс дизел на 310 кс бензин и никак не се усеща муден с тоя чарджър


Sent from my iPhone using Tapatalk

Със сигурност стокови 335д и 3.0 тфси ще вървят аналогично, може би БМВ-то ще е малко по-бързо между 100-200,


Няма никакъв шанс тва да стане особено 100-200. Бензина тегли еднакво до 7200. Даже в червеното му идва силата.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 25 минути, zhelyazA6 написа:

Когато приключа с моята ще видите колко може да върви тоя мотор. Все още пазаря хардуер и примъквам отвъд голямата локва.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ако няма да е проблем сподели какво ще добавяш. Иначе на APR или нещо друго си се спрял ? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 hours ago, zhelyazA6 said:


Няма никакъв шанс тва да стане особено 100-200. Бензина тегли еднакво до 7200. Даже в червеното му идва силата.


Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Разликата идва от задното предаване, 4х4 забавя доста нещата. Иначе не знам какво е правено по софтуера при мен, но нямам никакво губене на мощност до 4800 оборота.

 

Какъв разход ти дава колата? Интересно ми е дали са толкова икономични, колкото ги изкарват, разбира се икономични за това, което предлагат :) 

 

Ето една, която ми направи впечатление https://www.mobile.bg/11561833299780454 , доста красиви коли са, специално тази е рядък цвят и е доста запазена.

Редактирано от alexxk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баси, много еФтино ги продават. Май никой не иска да купува, даже не искат да ги крадат. Моята съм я оставил на улицата, 2 месеца седи вече и още не са я откраднали....


Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, petrishki написа:

Пише, че се усеща така в купето на А6 и сток, а не че е такъв наистина. Разбира се, че върви на гръм.

 

Останалите тролове, които целят да се посмеят малко съсипвайки поредната тема...

 

След засилване бензина ще върви повече от би тди и ще е доста по-надежден, което винаги е фактор.

Пишеш глупости, като в момента точно ти тролиш. 

Мнението ти беше излишно, а смисълът му изгубен още преди няколко поста. 

 

Редактирано от Deeper
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...