Jump to content

Избор между 225/55 и 205/60 16


Recommended Posts

Здравейте, колебая се между 225/55/16, каквато е лятната ми гума, и 205/60/16 като размер за зимата. Колата е а4 б8 3.2 бензин 4х4. От гумаджийниците казват, че зимата било по-добре с по-тесни гуми. Също и в цената има сигурно 40лв разлика на гума. Какво бихте препоръчали?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предимствата на по-тясната зимна гума са при пресен неутъпкан сняг, аквапланинг, комфорт и цена.

Други предимства няма, даже започват недостатъци.

Изборът е според личните приоритети и конкретните зимни условия на шофиране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е малко тежка, вероятно е около 1600кг и 205/60 ще бъде малко тясна и ще се накланя повече по завоите.

Предполагам джантата е над 7".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, bat_Vite написа:

Предимствата на по-тясната зимна гума са при пресен неутъпкан сняг, аквапланинг, комфорт и цена.

Други предимства няма, даже започват недостатъци.

Изборът е според личните приоритети и конкретните зимни условия на шофиране.

Тясната гума има винаги предимство зимата!!! При всякакви зимни условия. Кажи колега, при утъпкан сняг, каква гума предпочиташ - тясна или широка? При кишав сняг, каква гума предпочиташ - тясна или широка? При лед, каква гума предпочиташ - тясна или широка? Да видим опит ли имаш, или само си чел в гугъл!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На вратата на каляската, която е някъде 1600 кг производителят е посочил точно този размер за зимна гума: 205/60 - 16 при 7.5J и налягане на предните 2,5  и 2,3 на задните. Малко твърдо вози с това налягане, но пък за "клатене" и дума не може да става. Иначе принципът е ясен - кг на квадратен сантиметър, по-малка площ, по-силен натиск.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Широка.

преди 20 минути, koko60 написа:

Тясната гума има винаги предимство зимата!!! При всякакви зимни условия. Кажи колега, при утъпкан сняг, каква гума предпочиташ - тясна или широка? При кишав сняг, каква гума предпочиташ - тясна или широка? При лед, каква гума предпочиташ - тясна или широка? Да видим опит ли имаш, или само си чел в гугъл!

 

Що така остро с бутонките напред, какво съм ти направил? 🙂

 

Накратко:

1. Широка.

2. Широка.

3. Широка.

4. Нямам голям опит и чета предимно в гуглето.🙁

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А иначе за колегата пуснал темата 225/50 х 17 е доста по-добре визуално от този в заглавието... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 27 минути, bat_Vite написа:

Широка.

 

Що така остро с бутонките напред, какво съм ти направил? 🙂

 

Накратко:

1. Широка.

2. Широка.

3. Широка.

4. Нямам голям опит и чета предимно в гуглето.🙁

 

Много съм ти благодарен за отговора! Никога не съм могъл да си отговоря, защо има толкова много паметници по пътищата. Сега разбрах.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля, пак заповядай! :)

 

Радвам се, че сега си намерил отговора на въпроса защо има толкова много паметници по пътищата.

При мен информацията за това все още е непълна.

 

За всеки случай ще направя едно допълнение към мнението ми  за автора на темата.

Размерът на гумата принципно е само един параметър спрямо конкретните пътните условия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10 hours ago, koko60 said:

Тясната гума има винаги предимство зимата!!! 

Гумата обикновено е "закачена" на джанта, а джантата на автомобил.

7.5J джанта е неподходяща за гума 205 с височина 60.

 

Понеже си много категоричен, да питам и аз - коя гума е по-подходяща за зимата - 205 напомпана на 2.5 атм или 225, напомпана на 2.3 ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 hours ago, robobug said:

Понеже си много категоричен, да питам и аз - коя гума е по-подходяща за зимата - 205 напомпана на 2.5 атм или 225, напомпана на 2.3 ?

Моля да уточните и останалите параметри, за да може да ви се даде правилен отговор:

 

- температура на въздуха

- температура на пътната настилка

- модел кола (за да се проверят междуосие, тегло, аеродинамика, диференциали)

- дали е напомпана с азот или обикновен "въздух"

- на колко нютона са затегнати болтовете

- има ли секрет

- възраст и опит на шофьора

- кога за последно е сменяно маслото на колата и дали е доливано

- дали е с многораменно окачване, въздушно, адаптивно или?

- атмосферно налягане

- надморска височина

- влажност на въздуха

- сутрин или вечер се тества

- има ли мъгла

- с кожен салон ли е колата

 

всякаква друга информация би била добре дошла.

 

поздрави

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 16 часа, bat_Vite написа:

Предимствата на по-тясната зимна гума са при пресен неутъпкан сняг, аквапланинг, комфорт и цена.

Други предимства няма, даже започват недостатъци.

Изборът е според личните приоритети и конкретните зимни условия на шофиране.

, айде пак крайни твърдения. Да  почетем малко.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Намерих повече време... и почетох малко. 🙂

 

@NIKO, посочил си много добър материал (не го бях срещал), който е доста по-всеобхватен от масовите такива в мрежата.

Може мнението ми да е прозвучало крайно, но направих опит за изказване с няколко реда, както е често срещано и модерно в този форум. 

Явно е несполучливо и крие рискове и ограничения... както и другите такива.🙂

 

Авторът на темата @hristo__ задава конкретен въпрос - широката или по тясна гума спрямо лятната.

Колата е А4 В8 3.2 бензин 4х4, не е слабичка и едва ли се кара пенсионерски.

Локацията е София. Знае са каква е зимата тук.

Няма как да му предложа по-тясната гума на базата на наличната информация.

Отговорът ми тук е съобразен с това и си остава същия.

 

Макар, че авторът сигурно е вече с нови зимни гуми. 🙂

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 11.12.2019 г. at 20:53, koko60 написа:

Тясната гума има винаги предимство зимата!!! При всякакви зимни условия. 

Тука ако може и аз да се "изакам" малко :) С А6-цата преди карах с гуми (зимни) с 205 широчина, и при влизане в завой с по-висока скорост колата тръгваше да поднася. След като изтърках гумите, си купих 225, и този проблем изчезна (уточнявам, че гумите са една и съща марка и модел, и колата тежи близо 1800кг).

Та според мен и колегата @robobug е прав, ако колата е по-тежка, и трябва по-широка гума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Странно че не съм получавал имейли за отговори в темата ми. Уж съм абониран за нея.

 

Та по темата - купих вече 205/60/16 гуми. Цената е по-ниска с 40лв на парче.

Единствена забележка е че бордът на джантата е по-изложен на евентуално надиране.

Все още не съм карал по път покрит с лед или дебел сняг, но забелязах че може би поднася една идея повече върху сух път без сняг, отколкото по-широките ми гуми, но това пак не е критерий тъй като трябва да се сравняват едни и същи гуми.

 

Ако сега купувам зимни гуми може би бих заложил на 225 размера, за да не се притеснявам от бордюрите всеки път като паркирам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...