Jump to content

Закупуване на 1-ва кола - Ауди А4


Recommended Posts

Здравейте,това ще ми е 1-ва кола и понеже съм фен на Ауди бих искал да е нещо от сорта на това А4 Комби - https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11575536685750894&slink=dkarwd ,разполагам с около 10 000 лева.Понеже попрочетох някои теми и видях,че има доста оплаквания от въпросния двигател - 2.0ТDI.Не разбирам много от коли,затова искам предложения относно каква да е колата,с какъв мотор,кои са по-добри - бензинови или дизел  и т.н  и мнения относно поддръжка,разходи и т.н.Благодаря предварително !

Редактирано от chzn
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са ли и малко големи габаритите като за първа кола. Ако ще се учиш на нея и е с такива размери , ще се случи да и причиниш щети по брони , калници , прагове , джанти. Двигателя ако е от края на 2007 е отличен избор в комбинация с ръчната скоростна кутия. Но все пак не се доверявай на информацията от обявата , защото е възможно колата да е от по- ранни години. Изискай от продавача да ти изпрати документите на колата снимани , идеята е да видиш кода на двигателя.. във форума има инфо кои 2.0 tdi пукат глави и кои са здрави. Съответно ,ако излезе нещо по номер на рама за километрите също ще е много любопитно ,защото колата е на нереално ниски километри за цената за която се предлага. Ако се установи ,че километрите са превъртани имай предвид ,че както са замаскирали реалните километри , така също са замаскирали и вероятно други неща.

От тези генерации Audi- та b6 , b7 определено дизела е по- добрия избор . От бензина единствено 1.8 turbo e избор , но държат прекомерно високи цени понеже всеки който иска ВАГ с бензинов търси това.

Все си мисля ,че като за първа кола Audi a3 Sportback 1.9 tdi e по – подходяща като размери и цени за подръжка.

По- скоро първо помисли къде колата ще се кара преобладаващо, градско или извънградско и тогава реши бензин или дизел. Ако ще е градско и държиш да е дизел , поне да бъде без dpf филтър. Ако ще се кара извънградско и държиш да е бензин е добре да е с турбо или ако не е с турбо поне да е с повече коне. И понеже колегите намесиха Toyota , бензиновите им двигатели с верига от тези години се подържат много по -евтино от 1.9 tdi 2.0 tdi. Иначе като икономия от гориво, динамика , удоволствие от шофиране , премиум усещане всичко е в полза на Audi tdi.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 13 часа, gogogo79 написа:

Иначе като икономия от гориво, динамика , удоволствие от шофиране , премиум усещане всичко е в полза на Audi tdi.

 

 

Извинявай, но какво премиум усещане в а3 1.9 TDI ? 

Премиум возия, премиум визия, премиум коНфорт или премиум парно? 

Няма нищо премиум в ауди под а5 (изброявайки а4,а3,а2,а1 дори)

а4 ще му бъде по комфортна, но каквото и да вземе от тези години лесно може да го откаже от това, да е фен на Ауди.

Още повече този "Exclusive" :D

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами,точно това,което спомена gogogo79 - че до към 2006-та година пукат глави и като цяло имат доста повече проблеми,за 1.9 TDI прочетох,че е доста по-здрав и сполучлив.В градски условия ще се ползва предимно,нo все още се двоумя дали да е такова А4 или А3 дизел с 1.9 TDI.А относно Toyotata четох,че била доста здрава и надеждна,примерно Аvensis,Auris.Но аз лично предпочитам да е Ауди,затова питам от към поддръжка и т.н как е и дали е скъпо и кой според вас ще е по-добрия избор за мен !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3 hours ago, Deeper said:

 

Извинявай, но какво премиум усещане в а3 1.9 TDI ? 

Премиум возия, премиум визия, премиум коНфорт или премиум парно? 

Няма нищо премиум в ауди под а5 (изброявайки а4,а3,а2,а1 дори)

а4 ще му бъде по комфортна, но каквото и да вземе от тези години лесно може да го откаже от това, да е фен на Ауди.

Още повече този "Exclusive" :D

 

А5 е по-премиум от А4, а? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от към А4 - https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11576240432035465&slink=dmbpq5 , https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11576600210130163&slink=dmbpq5

от към А3 - https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11576329070898629&slink=dmbmmy , https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11574056770533855&slink=dmbmmy

 

Какво ви е мнението за тези от 2-та модела и какво бихте ми препоръчали,в зависимост от моторите,здравина,надеждност и разходи за поддръжка,кое бихте ми предложили ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, Deeper написа:

 

Извинявай, но какво премиум усещане в а3 1.9 TDI ? 

Премиум возия, премиум визия, премиум коНфорт или премиум парно? 

Няма нищо премиум в ауди под а5 (изброявайки а4,а3,а2,а1 дори)

а4 ще му бъде по комфортна, но каквото и да вземе от тези години лесно може да го откаже от това, да е фен на Ауди.

Още повече този "Exclusive" :D

 

Аз имах предвид ,че е премиум в сравнение с конкурентите в класа. Карал съм за кратки периоди от време Golf 4 , Astra H  , някви смотани Мегани.. Е А3 е определено е най- доброто в класа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, chzn написа:

от към А4 - https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11576240432035465&slink=dmbpq5 , https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11576600210130163&slink=dmbpq5

от към А3 - https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11576329070898629&slink=dmbmmy , https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11574056770533855&slink=dmbmmy

 

Какво ви е мнението за тези от 2-та модела и какво бихте ми препоръчали,в зависимост от моторите,здравина,надеждност и разходи за поддръжка,кое бихте ми предложили ?

По принцип , ти трябва да си решиш дали да вземеш семейно комби или голфов клас двувратка. Аз лично не бих си взел двувратка , даже и да бях на 18 год. Като разходи за подръжка и надежност аз бих заложил на а3. Tърговецът ,който предлага a3 доста се е постарал в обявата. Първото нещо , което фрапира в обявата са малкото километри на колата и ниската цена за автомобил на тези километри..все пак това е фейс лифтово а3 с по- новото табло.  Аз лично всеки ден следя какви нови обяви излизат за тези Аudi-та в Германия и Холандия , защото се оглеждам за такава кола за мен.Би трябвало да го е взел за не повече от 2 500 евро. Не съм виждал Audi на тая възраст с тези километри с пълна сервизна и на тази цена !

В Италия по рядко гледам обяви , но и от там впечатлението ми е ,че запазени коли на малко километри с пълна сервизна държат висока цена. Плюс това имай едно наум,че като процентно съотношение автомобилите със сервизна книжка от Италия никак не са много... просто да имаш едно наум дали сервизната книжка не е изфабрикувана. Също така официалните дилъри по правило продават на малко по- високи цени от останалите.

Можеш да пробваш да направиш следното. Да се свържеш с търговеца , да го помолиш да ти изпрати талона на колата и сервизната книжка снимани. Ако откажа няма смисъл да се продължава. Ако ги изпрати , въведи регистрационият номер на колата тук https://www.ilportaledellautomobilista.it/web/portale-automobilista/verifica-ultima-revisione На отметката дай autoveicolo и би трябвало да ти излезе дата на последен технически преглед и на какви километри е била тогава. Факт е ,че още в Италия им превъртата километрите на много коли. Произволно пробвах две обяви от ауто скот , едната излезе на истински километри а другата излезе https://www.autoscout24.bg/objava/alfa-romeo-147-1-9-jtd-115-cv-cat-5p-progression---4eeaa4c9-f4b1-4f5f-b8cc-a82b2ce4486a?cldtidx=7 ,че са и спестили едни 110 к.

А3 ката изглежда с много запазен салон , но имай предвид ,че аз съм виждал такива Аudi – та с толкова запазен салон и на 350 к.

Реалнта цена на хубаво Audi a3 8p 4 врати фейслифтово(ще рече от края на 2007 г.) под 200 к е 5 000 евро. Това е цена от сорта да си хванеш самолета и да си я купиш на място. Транспорт до бг , такси , обслужване са отделно от тази цена разходи. Излизат обяви и за малко по- малки суми но изчезват бързо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще направя това,което ми каза.Ако е А3 със сигурност няма да е с 2 врати,мен също не ми допадат много много,а относно моторите кой от следните е най-сполучлив и надежден и разбира се с не толкова скъпа поддръжка -  1.9 TDI,2.0 TDI дизел или бензин 1.8 https://www.cars.bg/offer/5dbd55b8137eab10ee61d432 - нещо от сорта на това.Вярно,че 1-воначално клонях към А4,но май А3-ката започна повече да ми допада 

Редактирано от chzn
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Сполучлив" и "надежден" са различни неща.

Най-познат и здрав е 1.9д. Тромав е, шумен, вибриращ....и така минава 500к км.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И от време на време хвърля биели през блока, ако си "късметлия". Няма предварителни симптоми.

Разпр. вал и прилежащите му елементи се подменят на 250-300к км. Износват се, типично е за ПД, особено с неправилна и ненавременна смяна на масло.

На всяко мнение повтаряш, че искаш да е евтино обслужването. Като искаш да ти е евтино, гледаш други марки. И не гледаш дизели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 22.12.2019 г. at 21:01, chzn написа:

Ще направя това,което ми каза.Ако е А3 със сигурност няма да е с 2 врати,мен също не ми допадат много много,а относно моторите кой от следните е най-сполучлив и надежден и разбира се с не толкова скъпа поддръжка -  1.9 TDI,2.0 TDI дизел или бензин 1.8 https://www.cars.bg/offer/5dbd55b8137eab10ee61d432 - нещо от сорта на това.Вярно,че 1-воначално клонях към А4,но май А3-ката започна повече да ми допада 

Според мен , няма да направиш грешка ако си вземеш за първа кола нещо с 1.9 tdi 105 коня. Якото на Audi a3 е ,че караш нещо , което е с емблемата и дизайна на Audi , но рално подържаш Голф или Октавия..От друга старна а3 се води,че са вложени по премиум материали в интриора и e по- добре обезшумена(което има значение като си с 1.9 tdi).  Мотора е отлично съотношение като динамика , икономия , надежност и разходи за подръжка. Не очаквай разходите за подръжка разбира се да са ниски като за малолитражен атмосферен бензин с верига... , разхода на гориво е ясен , динамиката му е такава ,че върши работа да изпреварваш по един , два тира и същевременно не е толкова силен ,че да се пребиеш на някой завой.

2.0 tdi ако искаш да вземеш от по късните години е по- добър разбира се за даване на газ. Логично градско каране дава малко по висок разход и по споделяне от приятели една идея леко по- скъпо обслужване..., но за сметка на това автомобилите с 2.0 tdi сравнено с 1.9 tdi ,1.6 tdi са по- натъпкани с екстри от сорта на мултиволан , шибидах , кожен салон ,навигация, dsg скоростна кутия , разни модификации s line , quatrro и т.н. https://www.mobile.de/ru/%D0%90%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BB%D1%8C/Audi-A3-2.0-TDI-S-line-Sportpaket-plus/vhc:car,srt:price,sro:asc,ms1:1900_8_quattro,frn:2008,frx:2009,ful:diesel,ger:manual_gear,pwn:66,pwx:147,drc:four_or_five,fsh:true/pg:vipcar/290106482.html

Предимство е,че има 6 та скорост ако имаш магистрално каране. Мисля ,че от 2008 вече се срещат и Комън Рейл 2.0 tdi. Ако правиш проучване на набелязана кола по документи кода на двигателя им е 4 цифрен. Въпросните Комън Рейл вече не би трябвало да са шумни и вибриращи при палене , по икономични са .. но мисля ,че ти идват извън бюджета.

Автомобилът към който си дал линк е 1.8 tfsi . Има доста изписано за абривиатурите fsi , tfsi ,tsi… Не съм чувал от тази група двигатели да има някой , който да е безпроблемен независимо от кубатурата. Всички харчат масло даже и такива на по- малко километри ,някои повече , други по- малко. Чувал съм за някои разход 1 литър на 500 или 1 000 км. Проблема с харченето на масло подлежи на ремонт , но ремонта е толкова слъп ,че собствениците се отказват да го правят и си карат така като си доливат. Драмата с маслото обаче съвсем не е единствения им проблем... има много инфо по форумите почети там  бутала сегменти , нагар ,заслушване при студен старт за тракане от ангренажна верига... Двигателите не са и оферта за газифициране защото газовата уредба струва 2-3 пъти повече от нормална такава и след това трябва да караш и от време на време и на бензин и така ще и наливаш по равно бензин , масло и газ и дефакто идеята за икономията изчезва.., а на 1.9 tdi наливаш само нафта и то по малко..)))

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, gogogo79 написа:

 

Колега аз пък не съм чувал за А3 с такива абривиатури да харчат такива количества масло. Нека не се маргинализира проблема с този при А4, А5 и т.н. Моторите са различни с различни проблеми.

А относно газта не се кара понякога на бензин. Разхода на бензин е пропорционален и постоянен на газта.

Редактирано от den4cho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...