Jump to content

Ниво на масло в механична скоростна кутия


jordanik

Recommended Posts

Преди няколко месеца реших профилактично да сменя маслата/по-добре да не го бях правил!/ в скоростната кутия/6 степенна,quattro/ и в задния диференциал на Б7-та ми.Попрочетох за препоръчаните масла и разбрах,че за този тип кутии се слагат само оригинални масла.Поръчахме маслата от Порше и направихме процедурата в сервиза.Направи ми впечатление че при сипването на новото масло скоростната кутия хвана почти 4 литра до протичане от пробката,а по спецификации би трябвало да се налее 3,,5 литра.Както и да е,платих си за 3,5 литра/колкото е по спецификация/и до сега някакви проблеми със скоростите не съм забелязал.Само че,от десетина дена започнаха да ми влизат по трудно втора/при превключване от първа на втора/ и трета скорост/при превключване от втора на трета/.Никакви шумове от скоростите и диференциала нямам,колата си върви нормално,съединителя отделя нормално,но особено при преминаване от първа на втора скорост нещата не са както беше преди.И най странното е ,че не всяко превключване е затруднено,понякога всичко си работи нормално.И сега на въпроса-имат ли връзка тези 500мл в повече масло с проблема и до протичане от страничната пробка ли се налива масло в тази кутия?

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери си нивото на маслото да не е спаднало след смяната - огледай кутията за течове.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам никакви течове.Паркирам в подземен паркинг и на бетона дори една капка се вижда.Нямам и кора под скоростите,която да скрие евентуален теч.

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 минути, jordanik написа:

Нямам никакви течове.Паркирам в подземен паркинг и на бетона дори една капка се вижда.Нямам и кора под скоростите,която да скрие евентуален теч.

Какво масло си сложил колега / марка и спецификация / Колата с какъв двигател е дизел , бензин , киловати?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото е ОЕМ от Порше/брандирано е за Ауди/VW/.Няма определена марка.Дават ти такова,което е за твоята кола според VIN номера.Ако нямаш проблеми със кутията,по-добре изобщо не го сменяй,да не пускаш и ти такава тема след време.Моделът на колата ми е в профила.

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То може да е брандирано за Audi/WV , но спецификацията на която отговаря не може да не е отбелязана. Аз също искам профилактично да си сменя маслото на ръчна 6 степенна кутия, но майстора ми е категорично против.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отбелязана е спецификацията и на това за скоростите и на това за диференциала.Не мога сега да ти я кажа,но тогава проверих и отговаряше точно на това,което дават по сервизните документи.

P.S.Намерих спецификациите: за кутията G 055 532 A2, за задния диференциал G 052 145 S2

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има  ли  и  други  колеги  с  подобни проблеми  след  смяна  с  оригинално  масло ? Че  и  аз  съм  пред  същата  дилема - да го  сменя  или  не. Отново  на  6 ст. ръчка quattro.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

При мен няма никакъв проблем , то и преди не е имало , смених го профилактично

Побра около 3,5 л

Редактирано от VBI
Цитирането на предходно мнение е в разрез с правилата на форума!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 19.12.2019 г. at 18:52, jordanik написа:

Отбелязана е спецификацията и на това за скоростите и на това за диференциала.Не мога сега да ти я кажа,но тогава проверих и отговаряше точно на това,което дават по сервизните документи.

P.S.Намерих спецификациите: за кутията G 055 532 A2, за задния диференциал G 052 145 S2

Колега искам да те питам нещо, защото виждам че ги разбираш нещата, пиши ми по всяко време на вайбъра на 0877858509. Имам въпроси към твоята компетентност 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има кутии ,които се държат така! На А6 4B на засилено 1.9 съм чупил зъб на диференциал. Смених кутията ,после още 2 пъти заради трудно включване когато тя си иска.Накрая ме посъветваха да сипя още масло .През отвора на датчика за задна светлина сипах още 1.5 л. Така се кара от 7г. до днес . Маслото не е оригинално.

Скоро я гледах ,че колата има нов собственик,още няма драми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И тоя вариант/с още масло/ ще го пробвам,ако се наложи.Факт е,обаче,че със заводското масло нямаше никакви проблеми.Трябваше да ги накарам да ми го съберат, като така  щях да видя количеството, а и сега щях да го върна в кутията.

Може и всичко да е просто съвпадение и накрая да се окаже,че съм за съединител,защото напоследък на няколко пъти се получава и по трудно изключване от скорост.

Ще я закарам да я "преслушат" на няколко места, където се занимават само с ремонти на механични скоростни кутии, да видя те какво ще кажат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам един въпрос, който на пръв поглед може и да няма връзка с моя проблем, но знам ли? Сега като се замисля това затруднено/нечисто/ превключване се получи не веднага след смяна на маслото, а след няколко месеца,като минах на преглед на валци, които не бяха специално пригодени за quattro.

Та има ли нещо, което да се прецака по тая кутия при въртене на колелата само на един мост при прегледа?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, jordanik написа:

.......има ли нещо, което да се прецака по тая кутия при въртене на колелата само на един мост при прегледа?

Не.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 months later...

Колеги карам Ауди А 4 Б6 1.9AVF с 6 скорости ръчни.С оглед настъпващия зимен период изкам да си прегледам нивото на маслото в скоростната кутия,нямам никакви проблеми с кутията за сега но желая да си го проверя за да ми е мирно.Въпросите ми са:

С кой номер шестограм се развива пропката за проверка.

Какво масло да долея евентуално,питам защото по форумите чета че трябва да е синтетично,а в разни сайтове за този модел го дава 75W90 полусинтетика.

Мерси предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

14 дни след публикуването на въпросите ми никой не сподели,тук е моментът да поздравя форума за голямата активност по два три поста на ден,но аз няма да мълча когато знам отговора на някой въпрос зададен в форума.Днес проверих маслото в скоростната кутия и отговора с кой номер шестограм се развива пропката за проверка е номер 10.

На въпроса ми с какво масло трябва да долея отговора е 75W90 GL 5 при мен имаше нужда от доливане на не повече от 80-100грама за щастие имах такова масло под ръка,а старото беше в добро състояние и изглеждаше сравнително бистро.

Мерси за вниманието и активността ви.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уж прочетох всички постове, но не видях някой да споменава как се мери нивото на маслОто в кутията.

По спомен....че беше доста отдавна, да кажа че нивото не се мери по дападжийския метод. Демек като протече от проПката.

Има си едни инструментчета(щека да го нарека).....бе кат тел, огъната и разграфена. И в зависимост дали е квадро, 5 или 6-степенна трябва да показва различно.

 И се бърка с нея през отвора на пробката. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук се говори за ръчна скоростна кутия. Абсолютно всички сервизни програми, ръководства и нАръчници, казват следното: "Наливайте маслото от/през пробката за ниво, ДОКАТО НЕ ПОЧНЕ ДА ТЕЧЕ!!!". Тоест, протече ли от проБката, кОтията е вече пълна с предписаното количество мАсло.

Никой не мери с щека, ниво на масло в скоростна кутия. Или поне аз не знам за такъв тарикатлък.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, NIKO написа:

Тук се говори за ръчна скоростна кутия. Абсолютно всички сервизни програми, ръководства и нАръчници, казват следното: "Наливайте маслото от/през пробката за ниво, ДОКАТО НЕ ПОЧНЕ ДА ТЕЧЕ!!!". Тоест, протече ли от проБката, кОтията е вече пълна с предписаното количество мАсло.

Никой не мери с щека, ниво на масло в скоростна кутия. Или поне аз не знам за такъв тарикатлък.

Немалко скоростни кутии (ръчни и автоматични) имат щека за проверка нивото на маслото.

И това не е тарикатлък, а елементарно удобство.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...