Jump to content

Проблем при запалване


ipb

Recommended Posts

Здравейте и Честита Коледа.

 

От известно време имам някакъв проблем при запалване на колата. Случва се на напълно случаен принцип, или поне аз не мога да разбера кога, през около 50-100 паления и мисля че е от имобилайзера, но може и да е и нещо друго по електрониката. Когато сложа ключа и дам на контакт, по принцип светват всички лампи и паля колата. Колата е без борд компютър. Когато този проблем се случи, при даване на контакт по таблото не светва нищо, колата запалва и на момента загася. Досега се е оправяло като 2-3 пъти извадя ключа, сложа го и дам на контакт отново, но днес и това не помогна. 

Снощи съм я карал и нямаше проблеми. Днес като дадох на контакт, по таблото всичко светеше, но чувах 3 бипвания. 3 пъти избипва, пауза и пак 3 бипвания. Отново колата запалва и на момента изгася. Пробвах поне 5-6 пъти да извадя ключа, но всеки път при контакт чувах бипванията. Освен бипванията, когато е на контакт, се чува и вентилатора. Взех втория ключ, но и с него беше същото. Като отворих капака, вътре се чуваше тихо бъжикане, като от трафопост. Откачих акумулатора, закачих го наново и колата запали. На таблото ми светна питанка, може би заради откачането на акумулатора, която след 2-3 минути загасна. Карах си, палих я 3-4 пъти и си вървеше напълно нормално. 

Може ли да иска смяна на масло или на нещо друго? Примерно през определени километри да иска някаква профилактика, тези километри да съм ги минал и заради това да ги прави тези проблеми? Маслото съм го сменил преди няколко месеца, но не са ми занулявали нищо. Цъках по таблото и ми излиза гаечен ключ със 17.

Редактирано от ipb
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е свързано с маслото, нещо по ел. инсталацията е. Опитай да чуеш от къде точно "жужи" когато не иска да пали. Може да е хлабава "маса", окислена клема на акумулатора или да е тръгнала плочката на контактния ключ, след като не светват лампите на таблото при "контакт".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клемите на акумулатора са като нови и няма никаква мръсотия или окисление по тях. Жуженето го чувам някъде близо до пътническата чистачка.

Отново ми се случи. При контакт нищо не светва по таблото. Светят единствено километрите и часовника, които се появяват още с отключването на колата. В колата има ток. Ако пусна фаровете таблото светва, но без никакви индикатори. При нормално стартиране в началото светват индикаторите за abs, airbag, ръчна, колани и т.н. 

Пак трябваше да откача акумулатора, един вид за да рестартирам компютъра. След като запали първия път после нямах никакви проблеми целия ден и си палеше без проблем.

Освен да направя едно клипче и да взема да я закарам някъде на сервиз, защото за мен проблема е сериозен. Така не съм сигурен в колата. Можете ли да предложите сервиз в София? Според мен става въпрос за нещо в електрониката или в имобилаизера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен, колата има монтиран допълнителен имобилайзер, който причинява тези проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Малко ъп на темата.

Миналата седмица успях да направя клипче:

youtube

 

Закарах я на сервиз. И при тях се е случило по същия начин. Казаха че било от втория имобилайзер, който бил вътре в таблото. Сега ще трябва да търся ново табло, защото разбирате ли, без него колата не може да помръдне. Нямам думи просто.

Ако мога ще намеря някое с компютър, тъкмо повод за малък ъпгрейд, че старото няма. За него ще ми трябва и нов лост за чистачки, до колкото разбрах. Сигурно ще отидат едни 400-500лв. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не разбрах за втория имобилайзер. Казаха ти че имаш втори имобилайзер, така ли? Защо просто не го махнеш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казаха ми че проблема бил в километража. Трябва да се смени и след това да се обучи, защото в него имало имобилайзер. Честно казано не съм сигурен, дали това е втори имобилайзер или е единствения в колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Tака е, но не е втори а е фабричния. Може проблема да е в таблото, но може и да е в захранването му, след като казваш че понякога изобщо не светва на контакт. Направиха ли ти диагностика на таблото с VAG-COM?

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понякога изобщо не светва, както е на клипчето. Ако включа фаровете то винаги светва в бялата си светлина, но индикатори, километри, стрелки, час, те не тръгват. Предполагам че са направили диагностика. Човекът ми е познат, вярвам му и преди ми е чел компютъра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да е от клемореда на контактният ключ. Имах сходния проблем с един Пасат. По таблото нищо не светваше,стартера върти но не пали. След многократно вадене и слагане на ключа зацепваше. Ако излезе от клемореда ще ти е по лекият вариант за ремонт и като финансово изражение. Дано съм ти бил полезен.Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Ще трябва да сменям таблото.

Сегашното е модел 8P0 920 930 C. Тъй като за момента не мога да намеря същото, а и ми се иска да взема такова с компютър, как мога да разбера кои модели табла са съвместими?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намерих километраж с борд компютър и лостче от кола с десен волан. Километража е в мили, което за мен е все тая. 

Никой ли не си е слагал борд компютър, да сподели премеждията? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Късно видях темата, но все пак да се включа. Колега, това което си описал е неразпознаване на чипа в ключа от имобилайзера - затова колата пали и веднага гасне, един вид: "Всичко е ОК със системите, но това не е моят ключ"! Личното ми мнение е, че сте се насочили към най-трудния вариант със смяна на таблото... Възможно е причината да е далеч по проста. Нарушената комуникация между имобилайзера и транспондера в ключа (чипа) обикновено е или заради лоша връзка от антената (гривната на контактния патрон) до самия модул на имобилайзера или заради повреден транспондер. Връзката от антената до имобилайзера е чрез кабел и съответните букси, ако тази връзка е нарушена (окисляване, разхлабване и поради това лош контакт) резултатът е точно описаният от теб. Проверка и контактен спрей често решават проблема, ако не - тогава един нов чип, в пъти по-евтино от филма в който си влязъл със смяна на таблото! Лично мнение разбира се, пак да уточня!

Редактирано от xm_net
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Аз вече съм дълбоко във филма. Вече забравих как се кара кола.

Правихме всякакви врътки. Дори и при изключен имобилайзер старото табло пак не работи т.е. колата пали но по таблото няма абсолютно нищо.

Това новото го сложихме и без абсолютно никакво пипане по него, излиза това което е на горната снимка - маймунки. В сервиза където е колата, казаха че дори и без никакво обучаване, трябва да излизат поне някакви нормални символи и щом излиза така, значи нещо таблото е развалено.

Таблото и лостчето го взех през продавалника, от авточасти втора ръка в София. На снимките колата беше на контакт и всичко си светеше нормално. Таблото и лостчето са същите като на снимките. Може и да са ме прецакали, но не съм сигурен.

При self test-а на таблото всички стрелки, цифри, индикатори и т.н. са ОК.

1.png

Редактирано от ipb
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което наричаш "маймунки" на двата малки LCD екрана е поради недобре прилепнали контактни "гумички". Те играят ролята на сноп от кабели и по тях минава сигнала за всеки отделен сегмент. Върху тези "гумички" трябва да има натиск, а когато няма се получава точно това което си снимал, защото някои от сегментите на се захранват. Има едни пластинки които като щракнат ти дават нужния натиск. 

 

zebra-elastomer-verbinder-prinzip.gif

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Друго табло с борд компютър подкара. Изглежда от продавалника са ме прецакали. Доверих се, защото бяха фирма, но явно и те си цакат. 

И по този форум четох, че трябвало само табло, лостче за чистачки и модула ти да поддържа темпомат, за да си сложиш борд. Ами, събрах ги тези неща, но не са достатъчни. Таблото не може да прочете нивото на горивото. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...