Jump to content

Проблем с волана или хидравликата.


Alpina_bg

Recommended Posts

Имам проблеми с волана след престой повече от половин ден. Проблема се проявява само на десен завой и чувството е все едно залепва за нещо. Трябва да направя малко по голямо усилие за да завъртя волана надясно и след това си тръгва нормално и така до следващото завъртене на дясно. След да кажем 500 метра всичко си се оправя. Лятото всичко си беше наред и нивото на хидравличната течност си беше между минимума и максимума. Проблема се прояви от както захладня по сериозно и също така някъде преди месец след проверка на хидравличната течност забелязах, че е 1-2 пръста над максимума.

Мнение на какво се дължи това "залепване" на волана и защо се е повишило нивото на хидравличната течност?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко развитие от днеска. Паля колата тръгвам и въртя надясно - няма никаква хидравлика и едвам въртя волана, въртя наляво и всичко е точно и се върти като перце. Пак надясно и е някаква мъка въртенето, изчаках малко и започна и надясно да се върти, но отново след онова усещане за "залепнал" волан придружено с леко пукване в момента на отлепяне. 

Ясно е, че ще се ходи в сервиз, но не мога да си обясня каква е причината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Края на миналата година е сменена хидравличната помпа с нова spidan. 

Април месец в d-bros видяха, че течността е за смяна и направиха промивка на цялата система с няколко литра. 

В момента течността си е зелена и изглежда добре, но си е повишила нивото в сравнение с лятото. 

В vw намерих инфо, че може да са някакви затягащи втулки на плъзгача на рейката или цялата рейка. 

Рейката подлежи ли на рециклиране и къде бихте препоръчали. Предполагам до 3-400 лв. може да се рециклира. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 100% имаш проблеми с клапаните в рейката отговарящи за усилване в дясна посока.

Ще се наложи сваляне на рейката и дефектацията и на тезгях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 weeks later...

Аз имах сходен проблем и се оправи с смяна на хидравличната помпа ,но не взех нова защото се прецкват бързо.Сложих пак от същих модел рботещ и вече едн годин нямам проблем.Може да е от друго твоя проблем , моя беше сходен на дясно се въртеше трудно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такааа, аз имах/м същия проблем  и се допитвах до какви ли не хора, всеки си казва неговата версия.

Обаче истината не е една.

Затягането може да се дължи на много неща.

Въздух проникнал при изгасен автомобил точно в тая секция на рейката(при запален се само-обезвъздушава след няколко движения),

Клапани на рейката( не се ремонтират)... това е най кофтия вариант

Слаба помпа(не може да достигне минималното налягане) и на десен завой натоварването граничи с минималното за действие на рейката.

Кофти масло в комплект с слаба помпа.  Разрежда се от температурата и не стига исканото налягане за да избута рейката.

Съвета на Иван от Казичне(сервиза за хидравлика му е на Орион).

Смяна на помпата, като колмпромис...ако достигне мах. налягане може проблема с клапаните да стане незабележим.

Обаче думите му бяха:

-Помпата не знае в каква посока се върти волана...проблема не е в нея.

Рейката и клапаните са причина за да затяга само на едната страна. И не се ремонтират/рециклират. Процедира се само със смяна на цялата рейка.

Ако се чува виене от помпата като загрее... клапана за високо налягане в помпата има вероятност да блокира.

Тогава помпата почва да байпасира сама в себе си и се получава ефекта на кавитацията придружен с дразнещо жужене/свирене от нея.

 

 

Редактирано от Malkata bulka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я дай по подробно, че човека ми каза, че няма кой да направи тия кпапани.

И му имам доверие, щото съм виждал какво може.

Апропо, колега ти е бил на корабите, висшист инженер е с хидравлики и в момента от сервизи чувам, че неговото рецитиране няма кой да го бие в софийския регион.

Редактирано от Malkata bulka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шлайфат се леглата, правят се нови клапани по новите диаметри, малко настройки при новия дебит и тва е. Идва скъпо, не всеки има оборудването и познанията, а и не си струва такива гимнастики, рейки има бол на пазара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

рейки има и всички са пред разпад. една няма на 100к всичко е  на три дни, преди да извие помпата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен помпата е на има няма 1 година и 7 хил. километра, по спомен марката беше SPIDAN. Малко след като я смених, направиха и пълна промивка на системата с няколко лирта в D-Bros и ме съмнява да са сложили неправилна течност.

Когато температурата е над 0-та волана се върти добре и има само едно усещане като залепване за кратко, но след няколко завъртания се оправя, няма никакъв шум от никъде. Забелязах, че маслото си е вдигнало нивото и найстина може да се дължи на някакъв въздух.

Също така колата, ако се пали и кара през няколко часа не се проявява проблема.

В момента съм пуснал колата за продажба и я карам 1 път в седмицата и не ми се занимава много с майстори, но все пак може да се чуя с въпросния Иван за консултация. Ако може някакви контакти с човека и къде се намира, може и на л.с.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Светофара на Орион, зад Макдоналдс.  Там му  е сервиза.

Редактирано от Malkata bulka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

В крайна сметка оставих колата при моя майстора и днес си я взех. Рейката е рециклирана (ZF - били някакви разпределители и било често срещано при тези рейки) и волана в момента се усеща доста по стегнат (преди беше дразнещо лек и лигав). На връщане, малко преди да паркирам усетих шум при определени обороти и видях, че при работеща кола казанчето на хидравликата бълбука. Консултирах се с майстора и каза, че след няколко карания ще се оправи и има все още въздух в системата. Въпроса ми е има ли начин да ускоря това обезвъздушаване или да си карам спокойно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая система се обезвъздушава за няма и пет-десет минути още в сервиза, при наливането на течността, оттам нататък въздух вътре не трябва да има. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако бълбука,цедката е излезнала ,отвори на друга кола и виж как едвам се движи течността при празен ход,бълбука ли много -цедка или филтърче,както ви харесва.Понякога се стига до смяна на казанче.

Има жлебове в които трябва да щракне,натиска се с нещо широко.

Редактирано от buzzi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за информацията. Направи ми впечатление, че сякаш в нещо опираше нивомера на капачката и ми трябваше малко повече време да я напасна и затворя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 months later...

Здравейте и весели празници!

Появи се нов проблем с хидравликата и по точно с теч от маркуча между помпата и рейката. Уви намирането му явно се оказва малко по-трудно и ще съм благодарен, ако ми дадете някакъв номер или ме насочите от къде мога да взема нов.

Майстора ме предупреди, че е маркуча без серпентините на него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има едно дето правят маркучи за хисдравлики.

Едните по пътя от люил към обеля точно преди моста на метрото.

Другите са като се мине околовръстното в посока калотина отдясно, май преди разклона за джъмбо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След празниците ще се опитам да намеря нов маркуч от някъде, ако ли не ще мина на варианта с рециклиране. До колкото прочетох проблем имало с рециклирането на този със серпентитените, а при мен явно е друг маркуча.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...