Jump to content

Верен ли ми е индикаторът?


Itso K

Recommended Posts

Стрелката се движи в оранжевия диапазон. Перката се включва малко след като го напусне. Според мен индикаторът не може да е верен, защото това би трябвало да е около 60 градуса, а водата си загрява и двигателят си работи нормално. Какво мислите? 

IMG_20200106_201700.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Индикатора няма какво да му се счупи толкова.По-скоро датчика за температурата на мотора дава грешна информация или има пукнати спойки на платката отзад на таблото където е завит индикатора.А горивото в резервоара отчита ли го правилно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно. Но не ми се разправя да го разглобявам... 

Интересно ми е за температурата - няма шанс да се движи около 60 градуса, нали? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не.Стрелката трябва да стои на 90гр.при загрят мотор,ако след това,което написах по- нагоре като евентуален проблем и термостата не е останал в отворено положение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моите 20 стотинки: има добри шансове да са оксидирали площадките на платката на таблото, където контактуват шпилките на прибора за температура - те се явяват "интерфейса". Чистене с шкуркичка, малко с поялника, профилактично спойките по платката, преглед на пистите, както са казали колегите по-горе.. не е много работа, но е пипкаво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 7.01.2020 г. at 19:38, DLS написа:

Сивия датчик често прави таблото да показва по-малко.

Сивия датчик? 

Преди 18 часа, head_up написа:

И моите 20 стотинки: има добри шансове да са оксидирали площадките на платката на таблото, където контактуват шпилките на прибора за температура - те се явяват "интерфейса". Чистене с шкуркичка, малко с поялника, профилактично спойките по платката, преглед на пистите, както са казали колегите по-горе.. не е много работа, но е пипкаво.

Има логика, тъй като понякога стрелката дори не мърда, преди да ѝ ударя един шамар. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпроса е, че уредите за температурата и горивото са термо-механични (би-метална пластина с "нагревател") и се управляват по ток. Това се прави за да са по-инертни в показанията си - при краткотрайни изменения на температурата или горивото стрелките да не се преместват. Особено за бензиномера при изкачване или слизане по наклон иначе ще се мени непрекъснато показанията. Затова ако са мръсни контактните петна или има клеясала връзка в куплунга на т-датчика примерно, показанията ще се различават доста от текущите. Това, че като се удари по таблото се оправят показанията на уреда може да е от лоша връзка или механизма на самата стрелка да опира в нещо. Затова е хубаво да се свали уреда, да се огледа добре, да му се почистят контактните петна на платката, да се зачистят и самите гайки и шайби, да се прозвънят пътечките на таблото до куплунга за ел. инсталацията за да е сигурно, че проблема не е в самия уред. Обикновено след такава профилактика всичко си заработва както трябва. Важно е да се провери и стабилизатора им, който е монтиран на самото табло в отделен куплунг - понякога там клеясва някое от 3-те му крачета, което променя напрежението, което се подава на уредите за температурата и бензиномера и съответно почват да показват грешно.

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 2 коли още като бяха по-нови съм имал проблем да ми покава 80градуса температура по начин все едно всичко работи нормално и мотора си работи на 80градуса. След смяна на сивия температурен датчик си идваше нормалната температура на таблото 90-92градуса. Самото табло също може да има проблем, но споменавам въпросния датчик защото температурата по табло се вдига и пада по нормален начин просто стига само до 80градуса и можеш по-скоро да набедиш термостат или табло преди въпросния датчик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Това тоя датчик на радиатора дето ли е? 

Редактирано от VBI
Цитирането на предходно мнение е в разрез с правилата на форума!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 1/6/2020 at 6:27 PM, Itso K said:

Стрелката се движи в оранжевия диапазон. Перката се включва малко след като го напусне. Според мен индикаторът не може да е верен, защото това би трябвало да е около 60 градуса, а водата си загрява и двигателят си работи нормално. Какво мислите? 

 

Смяната на датчика ти е 2 минути. Цената му е колкото 2 кутии цигари ... не виждам какво го мислиш и умуваш, а не го смениш!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата Веселин Вълчев ти е казал точно и ясно.

Или - Отваряш капака, поглеждаш напред и леко в дясно. Виждаш един тройник, на който има 2 датчика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да де, само ако знаех и какво е тройник на главата... :)

ОК, ориентирах се горе-долу. Благодаря. 

Редактирано от VBI
Цитирането на предходно мнение е в разрез с правилата на форума!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...