Jump to content

Нестабилни обороти на празен ход


LAWLIET

Recommended Posts

Колеги, имам следния проблем с 80-тката, колата е B3, 1.8E, 112к.с., 90г преди фейса, DZ - механична инжекция :

 

 

Оборотите на празен ход играят около 300-400-500-600, всеки път различно, на супер редки моменти ги държи 900, 950 стабилни и не мърдат, на следващия светофар отново падат, колата придрусва и също колкото повече седи на едно място толкова повече почват да падат.

 

Правеше го това лятото - на топло време и сега зимата на студеното - също, няма значение колата загряла ли е тукощо запалена - пак играят оборотите.

 

Също разхода е доста висок. не съм го засичал, но е бая. Отделно днес ходих да ми сложат газ (БРЦ плочка) и ми я върнаха колата, щото с тия нестабилни обороти на празен ход няма да стане. Закачиха я на този уред, дето измерват СО2 емисиите, показа стойност 10.16, а ми казаха, че трябва да е към 1 и малко..

 

Едни викат, че най-вероятно смуче въздух от някъде, други винят инжекциона.. надявам се, че не е от него, защото всички като чуят механичен инжекцион DZ мотор и бягат.

 

 

 

Можете ли да ми препоръчате някой, който оправя ауди 80 б3 - да погледне за тези проблеми? Дори да не е сервиз - частно лице, някой имащ същата или просто да ги разбира, готов съм да си платя за свършена работа! Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно смуче въздух покрай инжекциона някъде - примерно скъсан/сцепен гофриран маркуч и неправилно регулиране на инжекциона. Почни от там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Гофрирания маркуч беше сцепен, залепих го с няколко слоя черен автомобилен силикон - никаква промяна. Как се регулира инжекциона? И можеш ли да ми препоръчаш сервиз или частно лице, който може да се справи с този проблем?

Редактирано от VBI
Цитирането на предходно мнение е в разрез с правилата на форума!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гофрирания маркуч не подлежи на ремонт, а от него изключително много зависи правилната работа на мех. инжекцион. Дори най-малките пропуски на въздух оказват огромно влияние и не позволяват да се регулира инжекциона. Затова е хубаво да си потърсиш здрав такъв гофриран маркуч или преправиш от друг модел двигател. Също така ще оказва голямо влияние на работата на газ ако слагаш АГУ. Така, че трябва да го оправиш, за съжаление не мога да ти предложа сервиз, но има доста теми във форума, където е описано как се регулира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

8 hours ago, LAWLIET said:

 

Гофрирания маркуч беше сцепен, залепих го с няколко слоя черен автомобилен силикон - никаква промяна. Как се регулира инжекциона? И можеш ли да ми препоръчаш сервиз или частно лице, който може да се справи с този проблем?

колегата VBI е прав, че не гофрата не се "цели" освен със здрава такава.

Опитай първо с нея.

От всички архаични двигатели, DZ ми е фаворитен... пъргав е доста, с приятен разход.

Имаш ли газово или само на бензин я караш? Ако имаш газ и на двете системи ли ти прави тези проблеми?

И последен въпрос- колко Много ти гори?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, paxop написа:

 

 

Чист бензин, днес ходих да ми слагат БРЦ плочка, но майсторите като видяха СО2 емисиите и колко е обогатена сместа и в допълнение оборотите на празен ход + залепения с черен автомобилен силикон гофриран маркуч и се отказа да слага газ 😀 каза за няква центровка или нещо такова с шестограм... колега, ако си от София и можеш още утре ти карам кошницата 😀

Редактирано от VBI
Цитирането на предходно мнение е в разрез с правилата на форума!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, не съм от София и аз не бих пипал въпросният шестограм, без да ти е изрядна колата.

На времето имаше един колега Radi_B4 който ги чуваше тия автомобили, ма го прокудиха от форума ... та не знам какво да те посъветвам.

Недей бара с шестограма и не позволявай на никой да пипа, без да си сигурен, че останалата част от колата ти е изрядна.

Смени си първо гофрата, както те е посъветвал @VBI, после огледай за някое вакумче излязло. Потърси причина за проблема.

Не помня това дали имаше стъпков мотор ... На времето имах такъв мотор в купе и бях много, ама много доволен ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, paxop написа:

 

 

Няма стъпков мотор, има биметална пластина, с която се регулират оборотите на празен ход. Разхода е над 25 на 100, за 4 месеца горивото, което съм сипал е по-скъпо от колата, въпроса е как да се оправи разхода? Газаджията не иска да я вземе с такива СО2 емисии и иска да е изправна на бензин за да работи добре на газ.

Редактирано от VBI
Цитирането на предходно мнение е в разрез с правилата на форума!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама ти няма и смисъл да я караш на газаджия при това положение.

Написах ти го- оправи си видимите проблеми, услушай се за съскане под капака ... ако има такова, огледай за някое вакумче излязло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам от това как ще се оправи разхода, но ще го направя, да.. като за начало ще търся гофрето, че то е по-рядко от шестица от тотото 😀

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-трудното от намирането на гофрето ще е някой да ми центрова инжекциона там с тоз шестограм... Ако знаете някой, препоръчайте! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе човек, как да ти го обясня ... изключи всичко останало първо, поооосле търси проблема в механичният инжекцион.

Деба ако ти го нарисувам, по-разбираемо ли ще е? 

Разбери - там се пипа сааааамооооо и единствено ако всичко останало ти е изрядно.

А на въпроса как това ще се отрази на разхода ... дори при съвременните двигатели, вакум, дупка по системата и т.н. бърка смесите.

По този начин се бърка компютъра на колата ... Повече въздух, повече гориво ... колата не върви повече обаче.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поръчал съм здраво Гофре от Пловдив по еконт, средата на идната седмица трябва да дойде, ще го сменя + съм поръчал и датчик на температурата (кафявия) пак втора ръка от DZ-тка 1.8Е 112к.с. Ще видим какво ще стане и ще пиша, благодаря на всички за сега, а ако някой знае още нещо или иска да даде някакъв акъл - ще съм много благодарен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акъл ... ами какъв акъл да ти дадем, стигни до положение " имам нужда някой да ми барне инжекциона" и тогава търси акъл.

Казах ти, от всички стари мотори, DZ ми е фаворитен. Не е сложен мотор и няма кой знае колко неща, които да ретрофитнеш.

Стегни си го (очевидно имаш желанието да си го караш) и му се радвай.

П.П. този мотор съм го карал с 200 Шумен-Варна и то на газ :) Не е като да се е задъхал или да е малеел.

Един пич, с някакво мерц купе се стресна, че го преследвам :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, включвам се и аз със същия проблем и няма решаване и при мен. Гофрирания маркуч е изолиран отвсякъде и пак е трагедия.  Пробвах да сменя "стъпковото моторче",  вакум клапан, клапан за празен ход, маркученца и на газ и на бензин работи по един и същи начин (Ниски обороти, клонящи към 0). Като е студена на бензин работи добре и като загрее оборотите на бензин изчезват, а на газ са ниски или гасне направо. Няма майстори, а тези които знаят не им се занимава вече и като чуят за нея и бягат като ужилени. Решението е "побългаряване" на тая измислена механична инжекция, но как?. Ако реша проблема ще ти пиша. Успех на теб!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Колега, като свалих датчика за температурата (кафявата букса) - оборотите ЗАСПАХА. Пробвай това също или направо го смени.. Палиш колата и го разкачаш, има една щипка отзад на буксата натискаш я и дърпаш нагоре. Ако искаш мога да прикача снимка на датчика. И виждаш дали оборотите ще се оправят.

Редактирано от VBI
Цитирането на предходно мнение е в разрез с правилата на форума!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм пробвал това, но ще го пробвам, благодаря!. Нещо се бърка според мен информация в тоя комутатор където имаме ние, защото в този период на проблеми ми изгоря един такъв. Иначе в обороти няма грешка, върви, нямам драстичен разход на гориво, но празния ход е неизлечим!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Ако е инжекциона.. лошо... никой не ще да ги пипа... давай я за части и взимай друга.. мойта има голяма сантиментална стойност за това я оправям, имам А8 D3 също, просто 80тката ми е ценна, това е.

Редактирано от VBI
Цитирането на предходно мнение е в разрез с правилата на форума!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам, че има решение и затова ще се мъча до последно. Имам я от 15 години и рядко влиза в този режим. Не ми е основната кола, но си ми е на сърце и си я гледам и аз :) Да са живи и здрави хората тук, които доста са изписали по всички теми. Мисля,  че това е и нашето решение!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 17.01.2020 г. at 20:16, paxop написа:

 

На времето имаше един колега Radi_B4 който ги чуваше тия автомобили, ма го прокудиха от форума ... та не знам какво да те посъветвам.

 

В тоя форум е настъпил апокалипсиса, кога са прокудили Ради Б4???

Респект за ентусиазма колега, но в днешно време да се занимаваш с механична инжекция е все едно да се опитваш да правиш кинескопен телевизор, смарт!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 22.01.2020 г. at 18:38, pif написа:

В тоя форум е настъпил апокалипсиса, кога са прокудили Ради Б4???

Респект за ентусиазма колега, но в днешно време да се занимаваш с механична инжекция е все едно да се опитваш да правиш кинескопен телевизор, смарт!

 

Сутрин се събуждам с надеждата, че проблема с разхода не е от инжекциона. 
Въпросният Ради Б4, някой има ли контакт с него?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 1/22/2020 at 6:38 PM, pif said:

В тоя форум е настъпил апокалипсиса, кога са прокудили Ради Б4???

Респект за ентусиазма колега, но в днешно време да се занимаваш с механична инжекция е все едно да се опитваш да правиш кинескопен телевизор, смарт!

 

Има все още тв сервизи, които биха оправили и стария кинескопен телевизор. Стига да не му е заминал някой от основните цветове, тоест кинескопа. Чудно е обаче дали ще искаш да ти оправят новия ТВ, където всичко е на едно. На зет ми едно LG не го бяха изчислили точно и се прецака месец преди гаранцията. А не 2 месеца след нея. И резултатът е сменен дисплей. Едва ли щеше да го платиш, по-скоро ще си купиш нов ТВ.

 

Във форума на VW има един radi_nrj. Мисля, че е същия radi. Ако не  - пробвайте vaskoto1, Elbatron, Хеед 91.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове


Писах на лично на radi_nrj и vaskoto1 във vw форума, утре ще прозвъня на Елбатрон (сервиза в Лозен) да видя, благодаря много!

Редактирано от VBI
Цитирането на предходно мнение е в разрез с правилата на форума!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...