Jump to content

ъпгрейд ACE->1.8t


glavunin

Recommended Posts

Здравейте, колеги!

Нов съм във форума, благодаря за разбирането.

Сигурен съм че има много теми по въпроса, но тия търсачки по форумите работят много неудобно (по мое мнение) или не знам как да ги ползвам.

Моля да ми постнете линкове към темите които са свързани с това, което ме интересува.

Карам Б4 авант куатро с АЦЕ мотор. Чувал съм че сравнително лесно може да се замени моторът с 1.8т. Няколко неща ми се въртят в главата на първо четене:
1. Скоростна кутия мога ли да запазя тази с която карам?

2. Трябва ли 1.8т да е от куатро (надлъжно разположен двигател) или може и от кола с предно да се вземе?

3. 1.8т с какъв код на двигателя да търся?

4. Какво се случва с всичките красиви датчици/уреди ВДО на 80-ката, сложно ли е да се направи така че да продължат да работят с новия двигател?

5. Какво ми трябва от колата донор, освен двигател турбо и компютър?
6. Какво се случва с останалата електроника? Таблото е с борд компютър (моментен разход, среден разход и т.н.). Ще продължи ли да работи както трябва?

 

Май това е на първо четене. Ако има колеги, които са го правили, моля за съвет.

Не на последно място, колко би струвала тази операция (като труд имам предвид) и ако можете да ме посъветвате за механик/сервиз в централна България или другаде, където могат да свършат работата качествено.

 

Каква е ситуацията с технотест, предвид че мощността на двигателя е с разлика по-малка от 10%? Някъде бях чел че АЦЕ е легалния ключ към 1.8т заради малката разлика в мощността.

 

Благодаря за отделеното време!

Леки и безаварийни километри!

 

aldi kalendar licence.jpg

Редактирано от glavunin
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Кутията остава.

2. Най-лесно е мотор от кола с надлъжен двигател, куатро или предно, без значение. С документи. Ако е напречен, сменяш турбина смукател, изпускател.

3. AEB, AJL

4. Всичко може да продължи да си работи.

5. Двигател оборудван с всичко, моторна инсталация, ЕКУ, ще приспособяваш някакъв кулер, турбопътищата ще ги правиш.

6. Голяма част от старата инсталация се изрязва в моторния отсек, и се слага новата, борда може да се направи да си работи.

За технотеста сам решаваш, дали да го правиш. Може да стане. Когато стигнеш до детайлите, питай, много хора са го правили това упражнение, и ще го правят още. Хубаво е да ти го прави човек, който го е правил веднъж поне, иначе става бавно. Моя съвет е, като вземеш мотора, да му се направи пълна ревизия, иначе не му знаеш състоянието, и може да се наложи скоро да го сваляш. Турбината трябва да се види за луфтове от човек, който разбира, защото и тя няма да е първа младост. Скоро и аз се заемам със същото упражнение. Миналата година правих една такава Б4. Това на първо време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 weeks later...


Много благодаря за помощта, съветите, изчерпателния и моментален отговор на въпросите ми!

Извинявам се, че не благодарих веднага. Много колегиално отношение, благодаря!

Всичко добо и успех и на Вас с проектите.
Ще пиша и занапред ;) Имам още въпросчета, ама да му дойде времето.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 28.01.2020 г. at 17:18, koko60 написа:

 Миналата година правих една такава Б4. Това на първо време.

 

Да пази господ да я грабне после подрастващия юнак и да се размаже като горд състезател, отишъл да търси късмета си в големия град.

Иначе @glavunin, не е зле да помислите и за спирането при този автомобил, защото апетитът идва с яденето, като я засилите и стоковите спирачки вече няма да ви вършат работа. Разгледайте форума, има опция да минете отпред и отзад на клавини от А4В5 с размер 5х112 на болтовото разстояние, което ви дава много по-голяма свобода в избор на спирачки и дискове.

 

Eто например тук

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)


Благодаря, за съвета!
Разбира се, сте прав. Към момента нямам никакви амбиции за някаква бегачка. Иска ми се Б4-ката да е стокова, просто да сложа по-нов и с добра репутация мотор като 1.8т. Кефя се на дъртия двигател, ама мисля че вместо основен ремонт и всеки да вдига ръце от тая механична инжекция, по-добре да забуча някой по-млад и такъв от който майсторите няма да бягат в ужас.
Взех я преди година, от тогава съм сменил амортисьори, пружини, рециклаж на спирачни апарати, нови дискове, нови накладки, но без ъпгрейди, всичко стандартно, просто да си е в час колата. Доволен съм как спира и няма да ходя да се състезавам, искам просто да стане Б4 за пример 😎

Със сигурност ще обърна внимание на темата която ми посъветвахте и евентуалните подобрения занапред.

Никой няма да се убива! Тук сме за съвети и разумни действия :)
Безаварийно на всички!
Благодаря

Ще задавам въпроси и занапред, благодаря за топлия прием 🥰 във форума.
А да, и момента с подрастващия юнак големия град и т.н. вече го минахме ;)

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...