VBI Публикувано 31 Януари 2020 Доклад Share Публикувано 31 Януари 2020 (Редактирано) Здравейте колеги, парното на А4/В7 почна да духа само студено отляво. Проверих за грешки и излезе: 01841 - Potentiometer/Actuator for Temperature Flap; Left (G220) 09-00 - Adaptation Limit Surprassed Направих адаптации на клапите на климатроника няколко пъти, но на първи прозорец стойността стои на 228 и не се променя. Съответно грешката се изтрива и се появява отново. Този приводен механизъм може ли да се обслужва или да търся 2-ра употреба? Знае ли му номера някой, може ли да се замести с друг и от къде да го взема? Лесно ли се сваля? Редактирано 31 Януари 2020 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 31 Януари 2020 Доклад Share Публикувано 31 Януари 2020 Решението в тази тема: Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivo totev Публикувано 31 Януари 2020 Доклад Share Публикувано 31 Януари 2020 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 31 Януари 2020 Автор Доклад Share Публикувано 31 Януари 2020 Мерси за линковете, явно съм изтеглил късата клечка, че проблема е в левия приводен механизъм, който се сваля много трудно. В сайта на руснаците пише, че може да се отвори капака на приводния механизъм на място (без да се сваля) и да се издърпа само потенциометъра за да се почисти. Ще пробвам първо това и вече ако не стане ще трябва да го сваля някак - пак ще има болки в пръстите и кръста 😭 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 31 Януари 2020 Доклад Share Публикувано 31 Януари 2020 (Редактирано) На Б7 кое му е трудното? Жабката се държи на няколко винта и като я махнеш се виждат потенциометрите (най вероятно е от потенциометър). За почистването обаче не съм сигурен, май трябва да се смени. Редактирано 31 Януари 2020 от CVT Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ads Публикувано 31 Януари 2020 Доклад Share Публикувано 31 Януари 2020 Тея капачета толкова трудно се отварят, че мисля, че ще ти е по-лесно да свалиш цялата кутийка с моторчето. Трудното е, че проблемното моторче не се намира от страната на жабката. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 31 Януари 2020 Доклад Share Публикувано 31 Януари 2020 Аха, чак сега видях че колегата пита за лявата клапа. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 31 Януари 2020 Автор Доклад Share Публикувано 31 Януари 2020 Да, става въпрос за лявата клапа и е много трудно достъпна - ще е зор свалянето на приводния ѝ механизъм. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
skorvod Публикувано 31 Януари 2020 Доклад Share Публикувано 31 Януари 2020 Поне ще се възползваш от топлото време. Достъпа с дебели топли дрехи е още по-труден. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 31 Януари 2020 Доклад Share Публикувано 31 Януари 2020 Взимай си два комплекта китайски потенциометри и все един-два ще свършат работа. За по-лесно, се вади педала на газта. Тая клапа я вадя вече за норматив, най-удобно е, да се легне по корем откъм пасажерската седалка, така се бърка лесно там. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 31 Януари 2020 Автор Доклад Share Публикувано 31 Януари 2020 Въпроса е дали потенциометъра е проблемен или самото моторче? Дали не е механично блокиране на самите предавки? Навремето проблема на старите приводни механизми бяха комплексни и се правеше всичко (С4, С5, Б4, Б5). Ще го "мъча" тази събота и неделя. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ads Публикувано 31 Януари 2020 Доклад Share Публикувано 31 Януари 2020 Преди 4 часа, VBI написа: 09-00 - Adaptation Limit Surprassed Най-вероятно проблемът е в потенциометъра. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 31 Януари 2020 Доклад Share Публикувано 31 Януари 2020 преди 20 минути, VBI написа: Въпроса е.... Тия моторчета са неубиваеми, просто няма какво да им се повреди, същото е и с предавките, винаги са потенциометрите, сменил съм всичките, оригиналните колкото и да се чистят (отварях ги дори), са вече компрометирани напълно. Много рядко, най-вече на клапата за външен въздух, се замърсява лостовата система и почва да тормози моторчето. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 31 Януари 2020 Автор Доклад Share Публикувано 31 Януари 2020 Ще почна с потенциометъра тогава - ще го накисна в спирт и ще видя дали ще заработи. Ще го мерна с мултицед преди и след почистването. Ако не се оправи ще видя да поръчам отнякъде само потенциометър, лошото е че при китайците се чака много, а без парно зимата не е работа ... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ads Публикувано 31 Януари 2020 Доклад Share Публикувано 31 Януари 2020 Можеш ръчно да го настроиш в положение да духа топло и да не му закачаш захранването. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 31 Януари 2020 Автор Доклад Share Публикувано 31 Януари 2020 Да, това е краен вариант ако се наложи да чакам доставка. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivo totev Публикувано 31 Януари 2020 Доклад Share Публикувано 31 Януари 2020 (Редактирано) Тези машинки са по 20лв в мегапартс и тем подобните. Според мен е по-добре да се вземе такава да се разглоби, почисти и монтира защото точно лявата е тегава работа. https://www.megaparts.bg/product/1119537142 Редактирано 31 Януари 2020 от ivo totev Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
arsenal88 Публикувано 1 Февруари 2020 Доклад Share Публикувано 1 Февруари 2020 (Редактирано) На 31.01.2020 г. at 16:08, VBI написа: Да, това е краен вариант ако се наложи да чакам доставка. Мога да ти дам китайски потенциометри на заем докато ти дойдат твоите, ако ти се наложи. Редактирано 1 Февруари 2020 от arsenal88 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GDG Публикувано 1 Февруари 2020 Доклад Share Публикувано 1 Февруари 2020 Моите "китайци" ги чаках точно 50 дни. 7.15 лв с доставката за 5 бр. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 1 Февруари 2020 Автор Доклад Share Публикувано 1 Февруари 2020 Преди 1 час, arsenal88 написа: Мога да ти дам китайски потенциометри на заем докато ти дойдат твоите, ако ти се наложи. Благодаря, успях да оправя оригиналния, но не е лошо да си купя и нов за да имам ако се наложи. Ако и твоите потенциометри изглеждат по този начин и имаш за продан ще се радвам да го купя направо от теб. Днес свалих приводния механизъм - наистина е на много неудобно място. Самото сваляне става най-лесно с малка тресчотка с камък 6мм без никакви удължения. Болтовете са 3, като 2 са сравнително лесни, но 3-тия се развива трудно. Все пак намерих "чалъм" - като се отвият долните 2 болта, се завърта целия приводен механизъм надолу и се открива и 3-тия болт. Щангичката излиза като се покрият двете рамена едно върху друго. Това е механизма: Разглобих приводния механизъм и наистина се оказа, че проблема е в потенциометъра - стойността му е 4ком. Вади се много лесно нагоре, но е много ВАЖНО да се бележи с маркер текущото му положение преди това: Така изглежда отзад: Потенциометъра първо го почистих с контактен спрей, след това го киснах 15 минути в чист спирт, след което като изсъхна отново го полях обилно с контактен спрей, след което го монтирах: Подадох 12В от изправител за да видя дали ще завърти моторчето в двете посоки - работеше. След това го монтирах на колата, но го хванах само с долните болтове - 3-тия не го сложих, домързя ме, а и не бях сигурен в резултата . Направих адаптация на клапите и грешката вече можеше да се изтрие. Показанията на 1-во прозорче също почнаха да се променят, като и самата клапа се движеше. Така, че всичко сработи и след известно време ще проверя дали не записва някаква грешка. Благодаря на всички за помощта Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване