Jump to content

Audi A5 3.0 TDI или 3.2 FSI


Recommended Posts

Здравейте, колеги. Ориентирал съм се към закупуване на Ауди А 5 (2008-2010), 3 врати. Това са двата мотора, между които се колебая. Досега винаги съм карал бензинови мотори. Знам, че закупуването на 10-годишен дизел си крие рискове. Може ли обаче някой да даде мнение за тези два мотора - кой е по-здрав, кой е по-скъп за поддръжка и обслужване и кой от двата може да донесе повече потенциални неприятни "изненади"?


Важи ли и тук правилото, че на голям бензинов атмосферен двигател няма какво толкова да му се счупи?

 

Знам, че ще ми отговорите, че дизела върви повече, но за моите критерии и изисквания и 3.2 ФСИ ще ми е достатъчно пъргав. Разхода на гориво почти не ме бърка - колата няма да се кара всеки ден, така че дали ще ми гори 11/100 или 17/100 не е голяма драма.

 

Интересува ме какви са им основните "болки" на точно тези два мотора и какво трябва да гледам основно преди покупката.

 

Надявам се да видя обективни и безпристрастни мнения, а не на "бензинови" и "дизелови" фенове :)

 

Много Ви благодаря за отговорите!

Редактирано от Kolevv
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3.2-то ще е доста по-евтино за поддръжка и около 10 пъти по-приятно за каране. В а5 ако не се лъжа 3.2-то е 265 кс>? Имали сме го в 4ф където беше 255 кс и беше супер. За фси-тата може да трябва да се почисти колектора от карбонов нагар. При дизела има доста агрегати проблемни, не съм на100% сигурен но и в а5 може да случиш на проблемната помпа на дизела която пуска стружки и трябва да смениш цялата система която втора ръка е няколко хиляди, за ново да не говорим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъв е бюджета ?

Щом няма да се въртят много километри защо изобщо се намесва нафта :nixweiss:

 

Иначе интересният мотор е 3.0TFSI само, че нз дали го слагат на три вратките или само в спортбек S5 и след фейса на А5 спортбек където е "само" 272 коня.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3.2-то ще е доста по-евтино за поддръжка и около 10 пъти по-приятно за каране. В а5 ако не се лъжа 3.2-то е 265 кс>? Имали сме го в 4ф където беше 255 кс и беше супер. За фси-тата може да трябва да се почисти колектора от карбонов нагар. При дизела има доста агрегати проблемни, не съм на100% сигурен но и в а5 може да случиш на проблемната помпа на дизела която пуска стружки и трябва да смениш цялата система която втора ръка е няколко хиляди, за ново да не говорим.
В А5 е 239 коньовия и с проблемната помпа. Трябва да се гледа внимателно за стружки.

Sent from my Pixel 3a using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бюджета ми е около 17 000 лв. Като съм приготвил и 2 000 - 3 000 лв. за обслужване след като я купя...Има ли шанс за тези пари да се намери читав екземпляр или ще трябва да се преориентирам към друг модел?

Редактирано от Kolevv
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 33 минути, Mustaka написа:

В А5 е 239 коньовия и с проблемната помпа. Трябва да се гледа внимателно за стружки.

Sent from my Pixel 3a using Tapatalk
 

Двигателите с код CAPA са с безпроблемната помпа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Kolevv Идея си нямам дали ще се намери читава дизайнерска А4-ка за тия пари, но може би да.

Отделен е въпросът, че нито 3.2FSI нито 3.0TDI са някакви супер дупер мотори ... от друга страна пък тия от 2008 и до някоя време на 2009 би трябвало да са 6 степенен ZF автомат след това са вече с S-tronic.

 

Ако целта е покупка на 3 врато А5 купе то скачай на некое с 3.2FSI и те така. Ако целта е повече към понавървяваща кола то тогава има и други опции при този бюджет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

7 hours ago, soult@ker said:

3.2-то ще е доста по-евтино за поддръжка и около 10 пъти по-приятно за каране. В а5 ако не се лъжа 3.2-то е 265 кс>? Имали сме го в 4ф където беше 255 кс и беше супер. За фси-тата може да трябва да се почисти колектора от карбонов нагар. 

Толкова е евтино за поддръжка, че трябва бързо да се продаде, преди смяната на вериги :) .....която струва колкото на вървящите мотори.

За "по-приятно" съм съгласен на градско каране, изънградско 3.0Д го размазва.

 

Ако става дума за  3.2 със ЗФ кутия за градско каране - комбинацията е супер....по-добре  е само S5 4.2.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пс Колко струват веригите на 3.0тди? Каква е поддръжката на 3.0тди като се развали управлението на турбото, запуши егр-то или дпф-а, турбото е за смяна, помпата ако е такава пусне стружки? ДИзелите не се ли взимат за каране, дали ще са сравними километрите?

Признавам, че титлата дървен философ на форума ти приляга точно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 17 часа, Kolevv написа:

 ... за моите критерии и изисквания и 3.2 ФСИ ще ми е достатъчно пъргав...

"Живи" от тези "двигатели" вече няма. Ще намразиш маркитe Audi и Hitachi изцяло. 

Хубавите двигатели са тези https://vwcampersite.files.wordpress.com/2015/01/ssp_823603_3-2l-3-6l_fsi_engine.pdf   но не се слагат в А4 и нагоре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ммм май не е чел темата или просто пада от луната, 3.2фси се вгражда и в б8, и в б7.

3.6 доколко си спомням го слагаха в пасат и супърб, май е за напречни.

Редактирано от soult@ker
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 54 минути, mshbul написа:

Не става ли дума за 3.2 такъв точно?

Не едното е V-ве образен 6-так на ауди, другото 3,6 е чист vr6 мотор на vw 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 2/23/2020 at 8:28 PM, soult@ker said:

пс Колко струват веригите на 3.0тди? Каква е поддръжката на 3.0тди като се развали управлението на турбото, запуши егр-то или дпф-а, турбото е за смяна, помпата ако е такава пусне стружки? ДИзелите не се ли взимат за каране, дали ще са сравними километрите?

Признавам, че титлата дървен философ на форума ти приляга точно.

Като чета как се обясняваш повече ми прилича на дървена философия :)

Сега излезе, че 3.2 може да се вземе на по-малко км, при същата цена и повече км при 3.0д.....ами сигурно има защо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, МММ1 said:

Определено нищо не знаеш. Става дума за съвсем различни двигатели.

Супер и нас какво ни интересува това, темата е за двигатели в б8.

1 hour ago, robobug said:

Като чета как се обясняваш повече ми прилича на дървена философия :)

Сега излезе, че 3.2 може да се вземе на по-малко км, при същата цена и повече км при 3.0д.....ами сигурно има защо.

Защо не ми отоговаряш на въпросите? Д ане е защото както винаги си писл неверни неща?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, P_PETKOV написа:

@mmm1  за чий намесваш VR6 двигатели които изобщо ги няма в А5?

Повечето хора не правят разграничение между двата и се нашиват с V6 гледайки еднаквата кубатура.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре и сега остава да кажеш кво правим като тия двигатели ги няма в а5 или викаш да търси Шкода голф пасат май на тия коли слагат vr6. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

8 hours ago, МММ1 said:

Повечето хора не правят разграничение между двата и се нашиват с V6 гледайки еднаквата кубатура.

Нашиват се и за безкрайно щастливи. Що за глупави постове пишеш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...