Nonchev Публикувано 29 Февруари 2020 Доклад Share Публикувано 29 Февруари 2020 (Редактирано) Привет колеги, решил съм да сменя филтъра на картерната вентилация на АУДИ А4 Авант ALZ 1.6 тъй като в последно време наблюдавам завишен разход на масло. Под завишен имам предвид при оснвоно извънградско каране без да има цедене на мотора с около 100-110км/ч преди започвах да доливам масло след 7000-8000км пробег на маслото. Сега още на 2000км пробег с маслото започнах да доливам. Разбира се под доливам гледам да е поне 300мл, както е по изискване на АУДИ, така че да не превишавам нивомера на щеката и съответно доливката да не е малко количество, което да не се усети. Маслото, което ползвам в началото беше Тотал, после минах на Кастрол 10W40. Имам омасляване по корпуса на блока-може да е от гарнитурата на капака на клапаните или от гумички на клапаните или най-вероятн сегментите са за смяна. При градско движение често в купето навлиза миризма на изгоряло масло. Мислех, че е от катализатора-който ми създаваше проблеми и беше заминал. Него го смених, заедно с цялостен преглед на изпускателната система в края на 2019г, но и с новия миризмата си я има-най-вече на градско. Колата е с газов инжекцион Ланди ренцо. Като я запаля сутрин на студен мотор вдига до 1100 оборота, изчаквам я да нормализира половин/една минута до 900оборота и тръгвам. Но при потеглянето на първа-втора предавка има закъснение с подаването на гориво и се чуват леки детонации от мотора. Затова съм пробвал вечерта преди да изключа мотора обръщам на бензин и подавам газ, на другия ден като запаля отново същият проблем, т.е. проблема не е от газта-гледали сме и с газаджиите на Ланди ренцо. Капачката на маслото се отваря прекалено трудно - използвам клещи. Това, което прочетох от форуми и добих представа е, че проблема може и да идва от филтъра на картерната вентилация. При запалване се създава налягане, като част от газовете преминават през буталните пръстени и отиват в картера. Там създаденото налягане би следвало да се разтовари от филтъра за картерна вентилация, ако филтъра е запушен и не отвежда, това може да доведе до изтичане на масло от гарнитурите. Самият филтър се оказва консуматив и много специалисти твърдят, че се сменя на всеки 80 000км. Проблемът е, че съм решил да го сменя и ходих при майстора, който ми обслужва колата. На пръв поглед без да разкачаме нищо не успяхме да го локализираме. Някой сменял ли го e и знае ли къде се намира ? Второто което съм решил да сменя е трансмисионното масло, тъй като автомобила вече е към 250 000км-ръчна скоростна кутия и предполагам маслото не е сменяно. Доливал съм преди 30 000км 300мл на Mannol 75W90. Питането тук ми е освен маслото има ли някакъв филтър, който също се сменя, както и каква е спецификацията на маслото. Това което открих в нета е, че трябва да e G 052 911A2 ? Съответното G 052 911A2 има ли алтернативно-тъй като в Порше ми казаха, че литъра му е 75лв ? Тези мероприятия, както и проверка гумички на клапани и гарнитурата на капака на клапаните ще извърша след 5000км, когато ми предстои смяна на ангренажен комплект. Редактирано 29 Февруари 2020 от Nonchev Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 29 Февруари 2020 Доклад Share Публикувано 29 Февруари 2020 (Редактирано) Колега, относно теча на маслото преди да сменяш каквото и да е, бъди 100% сигурен точно от къде идва. Аз също имах омасляване преди около 2 години, но ясно се виждаше че идва от пластмасовия капак на клапаните. Гарнитурата беше заминала и като затегна болтовете те пак се оттягаха още на другия ден защото резбата им беше омаслена. Взех си оригинална гарнитура от Ауди (около 60 лв. май беше) и като я сменихме сложихме Locktite на болтовете положението заспа. Преди една година пък гледам че започна да ми капе масло на пода в гаража. Търсих да разбера от къде идва, но не успях да го намеря. За щастие ми предстоеше смяна на ангренажния ремък и моя механик видя че идва от корпуса на пластмасовата конзолата в която се намира филтъра за маслото. Сменихме я (около 300 лв. афтърмаркет ) и теча изчезна. При смяната видях че оригиналната беше с 2 пъти по-тънки стени от тази която сложихме. Редактирано 29 Февруари 2020 от CVT Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nonchev Публикувано 29 Февруари 2020 Автор Доклад Share Публикувано 29 Февруари 2020 За съжаление не откривам течове на масло, само сълзене от пластмасовия капак на клапаните. А масло на скоростна кутия сменял ли си, колега ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 29 Февруари 2020 Доклад Share Публикувано 29 Февруари 2020 Първо оправи капака, може да е само от него. Доста може да излиза от там, но тъй-като тече върху горещ мотор и не го виждаш, защото го изпарява. Иначе за скоростите - не съм с ръчни и не им разбирам. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване