Jump to content

Интересен проблем на AEB с ГИ, 1998 година.


Recommended Posts

Добър , вечер!

Не съм сигурен дали темата е за този раздел, затова се извинявам ако не е.

Възможно ли е от изпарителя на ГИ  /Ланди Ренцо/ да надува газ в охладителната система и то до такава степен и с такова налягане, че да изхвърли половината от съдържанието на разширителното  казанче? Течността се изхвърля при  мъркучето за обезвъздушаване към казанчето и омазва всичко наоколо. И ако е така, как да проверя тази теория?

 

Лека вечер!

Редактирано от dart
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На годишен преглед винаги съм ги карал да проверяват с тестера за газови утечки и винаги е показвал наличие на такива в областта на изпарителя, дори и когато ГИ беше нов. Казвали са ми , че показанията макар и положителни са в нормите. Мислиш ли , че сега ще покаже нещо фрапиращо? А дали в Ланди Ренцо могат да разберат с тяхната фирмена диагностика дали изпарителя е дал фира- все пак е на 200 000 км. И дано е така, защото ако не е причината в пробило високо налягане на изпарителя причината остава  да е само една - гарнитурка. И тогава ще трябва да търся читав човек с възможности за пълно обслужване на главата на AEB-то.

 

Лека!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Здравейте!

Общо взето направих предложеното от Vladi , а именно: Спрях газта от врътката на бутилката. Запалих ДВГ , загря над 60 градуса и на 1500-1600 оборота минах на газ. Колата поработи 5-10 минути и премина на бензин. После преминах газ-бензин още 1-2 пъти и я оставих на бензин. Долях антифриза до MAX и покарах 20-25 км. Намаляване на нивото на антифриза нямаше. Колата пренощува и на сутринта и долях малко пак до MAX, защото нивото беше паднало при изстиването на ДВГ. Това както и следващите 100-120 км на бензин показаха , че проблема е в изпарителя. Бях си зел ремонтен комплект мембрани за изпарител Landi Renzo Li 02 и ги смених. По време на разглобяването и сглобяването нямах време да огледам връзката газ-антифриз в изпарителя , защото работех машинално , но от видяното така и не си обясних как газта вътре в изпарителя или по-точно редуктора е надувала в антифриза. Но както и да е . При разглобяването на редуктора/изпарителя  видях следното: за 200 000 км пробег на газ мембраната наистина имаше видими пукнатинки или цепнатинки и беше определено изгубила от еластичността си. Под нея има метална тарелка и нещо като кече. Та това кеченце беше тотал-щета.Направо си се беше опекло, втвърдило, клеясало или както щете го наречете. Мембраната е закрепена за едно езиче, което лагерува за корпуса на редуктора/изпарителя с една осичка и се завърташе около нея мудничко поради мръсотията натрупала се от газта. Съответно почистих с измислен обезмаслител.Това езиче и оста ги смених с нови от ремонтният комплект. Тук напомням , че редуктора /изпарителя не е пипан въобще от както е монтиран ГИ или 200 000км. Всичко по ремонтирането на изпарителя се изпълнява лесно с изключение на монтирането на мембраната, тарелката и кечето под нея към езичето. С тях си поиграх доста. По редуктора/изпарителя нищо не се регулира. Или той е обикновен редуктор , след който газта се подава към газовите дюзи с налягане 0,98 - 1.2 атмосфери.  След събиране на всичко и каране 120-130 км на газ нивото на антифриза в казанчето е нормално. Преди изхвърляше антифриза за 11 км градско в София и то при каране повече от нормално мудно.

Признаците наистина бяха като за гарнитура на главата. Но преди да пристъпя към манипулации с нея бях решил да свалям свещи за да се убедя окончателно, че причината е в нея.

Беше изхвърлена половината от казанчето и въобще не  миришеше на газ както си мислите.

 

Лека , благодаря за отзивчивостта и дано съм бил полезен на някой.

 

Редактирано от dart
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...