Jump to content

Адаптация на скоростна кутия


kosio85

Recommended Posts

Колеги, понеже много обичам да чета и да пипам където не ми е работа, си занулих адаптациите на кутията. Естествено, вместо желания ефект да има някакво подобрение (не, че имаха проблеми) сега си създадох проблеми. Нещо не сменя ок, замисля се, преди да върне предавка в ниски обороти и като връща от 3та на 2ра при плавно спиране, се получава леко прескачане. Поклаща се осезаемо и яко дразни. Ако спра не толкова плавно, не го прави. Понякога, ако се опитам да тръгна по рязко от място, също се замисля, все едно нещо не зацепва и изведнъж се изстрелва рязко. Къде мога да отида да и направят адаптация и тестове, защото аз я усрах стабилно :D. Цецо ме прати в Джемини, ама нещо чета не много добри отзиви, а и ми обявиха 120лв. Толкова ми казаха и в Порше. Не е въпроса до парите, а къде ще го направят правилно. 

Редактирано от kosio85
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

През VAG-COM ли нулира адаптацията на Типтроника? Ако не си я нулирал както трябва ето процедурата, нулирай я пак: цък!

 

След това я карай кротко за около ден, кутията сама ще си научи оптималните стойности.

 

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз това, което си ми показал направих, обаче се оказва, че адаптацията изобщо не е само да се кара лекичко. Има си процедура на ZF, която е различна за различните марки коли. Намерих уж някакво за Ауди, ама нещо не мога да се оправя сам. Е тоя пич тука обяснява тва онова: 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, това е процедурата за Audi от сайта на този пич: цък!

 

Трябва само да следваш инструкциите и да гледаш през ВАГ-KOM какво става на канал 9:

 

Процедура за адаптация на Audi / VW


Част А
Ускорете автомобила от спряно положение с много малко газ (15 - 25%) до 4-та скорост и около 80 км/ч. Отпуснете газта докато скоростта падне до около 40 км/ч, без да докосвате спирачките. След това останете на D докато стигнете до пълно спиране и останете на празен ход за 10 секунди. Повторете това шест пъти.


Част Б
Свържете диагностичния си сканиращ инструмент и покажете Измерващ блок 9. Ускорете автомобила до около 70 км/ч и ръчно изберете 5-та скорост. Докато асистент наблюдава измервателен блок 9, карайте със 100 Nm (74 фут/паунда) за приблизително 3 километра. Ускорете автомобила до около 85 км/ч и изберете ръчно 6-та скорост. Докато асистент наблюдава Измерващ блок 9, карайте със 100 Nm (74 фута / фунта) за около 3 километра.


Част В
Ускорете 5 пъти с малко газ до около 100 км/ч и карайте без да подавате газ до около 40 км/ч, без да докосвате спирачките.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, точно това пробвах, ама нещо не го правя правилно. Първо, че аз нямам канали, при мен е advanced measuring values и е по-друго. Нз кой е еквивалента на канал 9. Освен това, при една грешка в процедурата, адоптацията спира. Абе пипкава работа си е и да това предпочитам да отида да го направи някой, дето е в час. Въпроса е кой и къде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма нужда изобщо да гледаш канали ако не търсиш някаква повреда. Трябва ти само за да можеш да поддържаш 100 нютон-метра въртящ момент на мотора на 6-та скорост в Част Б. Като влезеш в модула на двигателя, той е един от първите канали и е в Nm. При теб би трябвало да е на Груп 120.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ми може да пробвам пак, ама като гледам на клипчето, то се гледат разни стойности на съединители и т.н. Може и да се изръся в Порше в крайна сметка 😁 Не разбирам във втора част на ръчен режим ли трябва да го правя. Отделно в първа част как да остане на D и да спре без спирачки. То това не се случва. Остава на 3та и си движи, няма да спре сама 😀

Редактирано от kosio85
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, в Част Б когато се казва да се мине на 5-та или 6-та скорост, става въпрос за ръчен режим.

 

В Част А - моя превод е неправилен:

 

След това останете на D докато стигнете до пълно спиране и останете на празен ход за 10 секунди.

 

Трябва да бъде:

 

Спрете напълно оставайки на D и изчакайте 10 секунди на празен ход.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опитай пак с втори човек ще е лесно следенето на инструкцията. На мен са ми я правили успешно в Scar иначе, два пъти като се замисля май. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Вчера направих това с педала на газта и лекото каране след това и май днеска нещата са доста по добре. Не усещам това от 3та на 2ра и почна да върви както преди и да реагира правилно на даването на газ. Ще я следя тия дни да видим.

Редактирано от kosio85
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

В района на София, няма права, на която да обучиш кутията спрямо упътването на Ауди. Няма шосе без наклон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...