Jump to content

Ауди А4 В5 2.8 V6 30v заслужава ли си?


Recommended Posts

Бахти тръцоманите, честно. Вече се сменят турбини, биели, кулери и т.н. Човека пита за 2.8 6-так. Всички се изреждат да му обяснят как тръцко е големата работа...

 

 

Колега, ако искаш спокоен автомобил с мазен двигател, нищо му няма на 2.8, особено ако ще правиш преходи през цяла европа. Не ги слушай раЦерите какво пелтечат. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 172
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

@lmihailov Ако това А4 с 2.8 от обявата е на реални 126хил км и ще го ползваш най-вече за преходи до България ... еми вземай го.

Сменяш маслото на автоматика оправяш някой друг теч ако има от мотора и си ти ... еветуално ангренаж с ролки и всичко останало и пей сърце.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няколко пъти съм споделял мнение, че най-ценното на 6-аците е големият разход, благодарение на който могат да се намерят запазени екземпляри, на малко км, с много екстри и на пазарни цени.

 

Няколко пъти обаче става дума дали за обслужване на глави не трябва да се сваля мотор.....операция, която надвишава стойността на колата, а ползата е обикновено козметична.

 

Малко хора правят връзката, но не е случайно, че ВАГ е един от най-големите производители на автомобили (не знам дали последните години не задминава и тойота).....и в основата тази доминация са 4 цилиндровите мотори на групата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имат доста мотори с повече от 4 и не знам дали от тях не изкарват повече пари, защото са в ауди и струват няколко пъти повече от пасат или голф. А печалбата сигурно е като за 20 голфа.

И точно тези мотори трябва да ги направят по-добре, защото им искат безумни цени. Но щом има кой да ги плаща са прави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

8 hours ago, FSH said:

Защото е бензиновия душегуб при шестаците на ауди, който харчи като луд, гори масло в съотношение 2 към 1 гориво/масло, пука глави, яде валове, съсипва обтегачи на вериги същевременно, както всички останали 6 ци при ауди от тия години, не предлага нещо впечатляващо срещу тия недостатъци.

Та къде казваш, че има верига и обтегач на веригата на ASN-а?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В всяка тема едно и също.На единия му бил малък четирицилиндров мотор,на другия му бил неспокоен празния ход,третия за рацери говори.Тово е несериозно.

Човека е в Испания,и като гледам ще му трябва кола поне от Евро 4 нагоре,и занапред.

Но като е решил да взима А4 Б5 с V6 бензинов мотор,ще вземе.Тука и да пишеме в тема със 100 страници,решението в крайна сметка си е негово.

Аз затова питах и с какъв бюджет разполага.Особено в такава критична ситуация,в каквато сме в момента.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

28 minutes ago, mshbul said:

Имат доста мотори с повече от 4 и не знам дали от тях не изкарват повече пари,

 

Изкарва повече, мога да разкажа интересни истории.

 

Но имах предвид друго - масовите мотори са 4 цилиндорови, конкуренцията там е жестока - тойота, митсубиши, хонда, опел, фиат, форд......но масово за последните 30 години потребителите залагат на ВАГ.

Дори и тук недоволните от ВАГ ги сменят с 10 години по-нови модели от други марки и обясняват колко са по-добре.......е по-добре са, като са през две поколения и 10г от злополучните екземпляри на "обслужвани с любов форумни автомбили".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам второ 1.8т (общо около 150 000 км). За мен цените на частите са евтини, особено с отстъпки. Но без значение 1.8т или 2.8 след покупка трябва ново окачване (комплект носачи + амортисьори, най-вероятно дискове и наклади, да се почисти картер, маслена помпа, всичко ролко ремъци, обтегачи, евентуално верига и обтегач на валовете, тампони на мотор, скорости и тя стана дебела работата. По-скоро си вземи нещо, което ще го стегнеш и караш 5 години (100-150 000 км) и тогава всички разходи, пръснати на пробега са напълно нормални. Ако вземеш 1.8т по-лесно ще го продадеш, въпреки че след 5 години едва ли ще има пазар за тея гробници. В тази категория аз бих погледнал шкода сюпърб. Има екземпляри 2007-2008 година с 1.8т и са морално остаряли, но технически доказали се.


Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3 hours ago, DLS said:

Тия всичките неща за под 5к забрави да се случат, да не говорим че не са достатъчни за това което имаш в предвид. И после пак му се молиш да отлипи от място на светофара заради смехотворния съединител, куатрото и малолитражния обем. От опит казвам че и 1,8Т можеш да го платиш още веднъж първата година ако не оцелиш, без да мисля в момента се сещам за 3-4 случая около мен. А приятен за каране тоя двигател не е бил никога, бил е прилично бърз, горе долу икономичен, евтин и лек....поне едно време по първите точки, но приятен просто не е по никой параграф.

Ти не знаеш какво пишеш :DКакви 5к лв бре? Ама ти сериозно ли твърдиш, че не отлепя от светофара?

Чуьек, не те знам какво си карал, но предложих на колега да му пусна 1.8Т срещу неговото V8 4.2 :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно доста опарени има от 1.8T 20v.Особено ако са били на 300-400к км.,строшени от каране.Същата е ситуацията и с V6.

А последните 1.8T 20v са 2010 г.,при Сеат Ексео-предно задвижване,ръчна 6 степенна кутия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 30 минути, Prokopi90 написа:

Колко харчи този велик мотор 2.8/3.0 извънградско?

Нали, да се разбира, не с 90 км/ч празен и по нанадолнище?

Май @P_PETKOV ще каже най добре.

 

За 2.8 писах вече извънградско в купетко на А6 с 4х4 и ръчна кутия с около +10-15 над ограниченията 13-14/100 газ засичано многократно по маршрута София Сърбия Унгария Словакия с багаж и на темпомат през повечето време.

За бензин нямам лични наблюдения ... ианче в темата към която дадох линк точно а4 с автомат пишат, че гори около 9 извънградско.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

21 minutes ago, ill nino said:

Ти не знаеш какво пишеш :DКакви 5к лв бре? Ама ти сериозно ли твърдиш, че не отлепя от светофара?

Чуьек, не те знам какво си карал, но предложих на колега да му пусна 1.8Т срещу неговото V8 4.2 :D

3бр съм имал лично аз, първото го купих преди 15години, запознат съм доста добре с възможностите на този титаничен мотор и то от времето когато бяха в нормално състояние :)  Друго каквото съм имал по ръка и притежавам все още са 2,8 и 2,7т съответно. От тези мотори около мен има сигурно 20коли, знам ги наизуст вече на какво са способни и кой колко струва. Между другото едното 1,8Т около мен подмина 20к вече и има още за наливане, тия "леки" тунинги приключват много зле да знаеш :)

Тоя мотор с нормално тръгван на 1500-1600об е тотален мъртвец на куатро и с ръчка. За теб не знам ама аз не стартитам на всеки светофар на 3к и нагоре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идея си нямам колко е вярно аз споделих при мен как е било и какво са писали други конкретно за А4 с автомат 4х4 и 2.8 мотор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, P_PETKOV said:

Идея си нямам колко е вярно аз споделих при мен как е било и какво са писали други конкретно за А4 с автомат 4х4 и 2.8 мотор.

Може и да е вярно, 2,7т в момента ми гори 20градско и 8-9 извън по ограниченията. Лятото пада само градското. С 1,8ТQ най-ниския ми възможен разход извън града беше 7, а със шестака е 7,7 на темпомат. Градско едното е 18 другото е 13. Това са цифри на еднакви купета и модификации.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Емиии с 2.8 ръчка оборотите са около 4000 при 160 а при автомата мисля бяха писали, че при 160 са 3000 което също оказва влияние ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, DLS написа:

Тоя мотор с нормално тръгван на 1500-1600об е тотален мъртвец на куатро и с ръчка. За теб не знам ама аз не стартитам на всеки светофар на 3к и нагоре.

Хубаво е всеки да си има мнение, но не е задължително да се припокрива с това на другите. Разреден 1.8Т с прилично голямо турбо си се движи съвсем адекватно дори и в софийския трафик и не ми се е налагало да слизам да бутам при тръгване от някой светофар. Със сигурност няма как да е като шестак/осмак в ниските (липсват му и цилиндри и кубатура), но не е толкова зле, колкото го описваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

12 hours ago, Prokopi90 said:

Колко харчи този велик мотор 2.8/3.0 извънградско?

Разликата в разхода с 1.8т е между 1 и 3 литра.....1-цата е много пожелателна....по-скоро напънат 1.8т си вдига разхода :)

 

При 15к км годишно това са между 500 и 1000лв разлика годишно в притежанието на двата мотора  - разлика от гориво, консумативи, данъци и застраховки.

По-доброто тръгване на 4+ цилиндъра и липсата на лаг имат значение само за градско.

 

Ако забравим, че това са 15+ годишни коли не виждам защо да се предпочете нещо различно от 2.7т, когато сме се спрели на 4+ цилиндъра.

Обслужването му е като при 2.4, разходите за поддръжка не са по-високи от 2.8 - рециклирането на турбините е съизмеримо с колектора и бобините на 2.8....останалото е еднакво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Благодаря на всички,които се включват в темата,ценя мненията ви,нямам много оит с бензинови двигатели,за последно бензин съм карал преди много време,А80 беше,1.8 с карбуратор.😀,нямам лоши спомени.

 Не спирам да гледам за 1.8Т,разбирам,че е за предпочитане.Мисля,около 3-3500 е да вложа в покупката,не ми се дават повече,иска ми се колата да е такава,че да мога да си я обслужвам сам,75 евро на час не ми се плащат,FSI,TFSI изискват повече инструменти и умения,с каквито не разполагам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3 hours ago, lmihailov said:

 Благодаря на всички,които се включват в темата,ценя мненията ви,нямам много оит с бензинови двигатели,за последно бензин съм карал преди много време,А80 беше,1.8 с карбуратор.😀,нямам лоши спомени.

 Не спирам да гледам за 1.8Т,разбирам,че е за предпочитане.Мисля,около 3-3500 е да вложа в покупката,не ми се дават повече,иска ми се колата да е такава,че да мога да си я обслужвам сам,75 евро на час не ми се плащат,FSI,TFSI изискват повече инструменти и умения,с каквито не разполагам.


Е щом ще я правиш сам, везните пак накланят към Тръца.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зацепването на ангренажа при тия шестаци винаги е весело преживяване с неочакван край, щото нали караме по белези 😀

Редактирано от jovcho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...