Jump to content

Грешно отчитане на горивото


inkasa

Recommended Posts

Здравейте. Наскоро фулирах колата до горе и на таблото ми светна жълтата иконка, че горивото е на привършване. Стрелката беше в началното си положение, сякаш няма капка гориво. Покарах я така, след известно време изведнъж започна да отчита. И в един момент закъсах. Оказа се, че е свършило горивото, а според стрелката не беше стигнало още дори първото червено ограничение, и не е и имало сигнал за оставащо малко гориво.

 

Въпросът е дали самия датчик е дал фира в кошницата в резервоара или таблото. Имам VCDS, ако е нужно мога да направя и някакъв тест ако ме посъветвате. Мисля да купя нов датчик, но не знам дали проблема е в него.

 

Колата е Audi A3 8L 1.9TDI 110HP

Редактирано от inkasa
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е щом имаш VCDS пусни му тест на тоя километраж също виж в измервателните блокове стойностите а нивомера за да разбереш кое те бъзика.

Редактирано от evg_eni
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@evg_eni Благодаря за отговора, но не съм толкова advanced в нещата с VCDS. Предполагам някъде в Instruments трябва да търся. Може ли линк към някакъв материал -видео или форум, как се прави такъв тест и анализ? Примерно също ме интересува и как да гледам живи данни дали отива гориво в двигателя, какъв е моментния разход и т.н. (това е страничен въпрос).

 

Между другото днес пак фулирах и не светна индикатора за малко гориво и стрелката си беше на макс. Но най-вероятно не мери правилно и не ми се остава пак на пътя.

Редактирано от inkasa
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 23 минути, inkasa написа:

Предполагам някъде в Instruments трябва да търся.

Да, там трябва да търсиш 17 instruments / Output Tests / цъкни старт и прекарай всичките тестове. Теб те интересува пъвия тест който превърта всички стрелки до макс и след това ги връща на 90 градуса. Така ще разбереш дали са правилно зацепени или имат отклонения. 

По натам пак в 17 instuments / Measuring Blocks / Group 002 / блок 2 и 3 те интересува. Там е информацията която километража получава от нивомера и според съпротивлинието ти изчислява наличното гориво. празен резервоар е 70 ома като всеки литър гориво отговаря на около 4 ома съпротивление. 

Measuring-Blocks-Instruments.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@evg_eni Направих тестовете. На първия тест стрелката за горивото е пренебрежимо леко изместена. На втория тест с блоковете по мои сметки

 

266ohm - 70ohm = 196ohm е отчетено за наличното гориво

196ohm / 51l = 3.84ohm на литър

 

В твоя пример 174-70 = 104ohm, 104/24l = 4.33ohm на литър.

 

Може ли да се заключи, че има проблем в нивомера?

IMG_20200413_132123_974.jpg

IMG_20200413_132157_985.jpg

Редактирано от inkasa
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На тези снимки всичко си е така както трябва да бъде. (сметките са ти сбъркани понеже в моя пример трябва да делиш на 27 не 24 но това не е важно по принцип)

Километража за мен отпада като вариант понеже имах предположение, че може да си със проблемните jaeger, но това което е на снимката е vdo. По вероятно според мен е нивомера на моменти да подава грешна информация на километража и за това той се обърква.

Редактирано от evg_eni
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

При много табла ММ4 на Ауди А3  е така. Светва лампата за резерва преди първата червена черта. Показанието на стрелката за горивото, не показва реално литрите гориво в резервоара, а е и функция и на разхода на гориво. Някой модели коли имат настроики на колко литра да ти светва лампата за резервата, тука не ми се е налагало да го търся това. Карай си колата без да се притесняваш от това и знай, че ако искаш да си запазиш датчика за гориво изправен по-дълго време, наливай до максимума и зареждай отново, като влезеш в резервата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Здравейте. При последните 2 фулирвания до горе (без резервното пространство, до изключване на пистолета), стрелката за горивото се мести на предпоследната черта или дори по-малко. Закачих пак на VAG COM-а и прикачвам резултата от напълно зареден резервоар с изминати около 200км. Реално в резервоара има поне 40 литра гориво. Може ли да заключим, че проблема е в датчика на нивомера? Предложиха ми нов датчик за 170 лева. Какво бихте ме посъветвали, да отворя ли резервоара и да извадя кошницата и да видя дали самия поплавък не забива някъде? Датчика в самия поплавък ли се намира? Ако е механичен проблем може би е нещо поправимо ръчно?

vcds new.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Колега сензора на горивото е на кошницата с горивната помпа. Продава се като отделна част, но чак 170 лв. Механичен резистор е  с графитно покритие и по него търкат 2 пластини след натягане на пластините изкара 4-5 месеца без проблеми. Ако вадиш кошницата обърни внимание на уплътнението и дали не се разпада. Заради уплътнение от 10 лева смених кошница с бензинова помпа, беше задръстило всичко с гумени останки . На самия сензор на поплавъка пише VDO + 3 цифрен номер. Всеки номер означава от колко до колко ома е съпротивлението на сензора-датчика. Когато търсих за моята кола открих 4 варианта за А3 и всички бяха с различни съпротивления.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

Прави ми впечатление, че като напълня резервоара до горе (до изключване на пистолета), стрелката стои на под милиметър от чертичката за макс. Така ли трябва да е, или трябва малко да подминава делението за макс? Стрелките са проверени с вагком, застават където трябва, таблото е vdo, 1,9TDI 110кс, 2001г.

20201227_122520.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нивомера представлява потенциометър и с времето се изтърква. Толкова малка разлика обаче може да се коригира с VAG-COM. Внимавай обаче да не закъсаш някъде, защото тази корекция засяга и колко литра остават в резервоара когато стрелката е на R.

 

Най-добре първо направи Full Tank Calibration. Ако и тогава не иде на макс можеш да я офсетнеш с някой друг ом.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Резервоара да е пълен и да си паркирал на равно място.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 27.12.2020 г. at 12:44, CVT написа:

Най-добре първо направи Full Tank Calibration. Ако и тогава не иде на макс можеш да я офсетнеш с някой друг ом.

 

Намирам от падащото меню тази калибровка, но не успях да разбера как се прави .... ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прочети му стойността. След това запиши нова стойност 65535. След това като го прочетеш отново, стойността му би трябвало да е различна (и по-висока) от предишната.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще опитам на следващото зареждане, благодаря още веднъж!

Редактирано от Marian_Georgiev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
На 28.12.2020 г. at 23:30, CVT написа:

Прочети му стойността. След това запиши нова стойност 65535. След това като го прочетеш отново, стойността му би трябвало да е различна (и по-висока) от предишната.

 

 

Изпълних тези стъпки, но нищо не се промени. В полето new value беше 32768, написах 65535, след това преместих курсора в полето на канала (за да се освети бутона read) натиснах бутона read и отново в new value се появи 32768. Бутона save не се освети. 

Явно някъде бъркам?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би на твоето табло трябва да се вкара друг код и може би този код е 32768. Какво излиза в жълтия балон като сложиш фокуса на самото поле?

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вкарваш 65535, цъкаш ТЕСТ, после SAVE. После прочети какво е записали на този канал и дали се различава от 32ххх, там колкото беше.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи вкарай 65535 и дай Test и след това Save. След това затвори контролера и го отвори отново. Като прочетеш стойността би трябвало да е различна от 128.

 

Ако и тогава стрелката не показва пълен резервоар направо иди на следващия канал където можеш да я офсетваш.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще опитам отново, но нещо друго ми прави впечатление: днес след автоматично изключване на пистолета след това ръчно събра още няколко литра.

Така, предния път при:

266 ома ми отчете 51л. гориво (снимката по-горе) на автом. изкл. на пистолета от същата колонка.

Днес при:

291 ома ми отчита 52л. гориво.

Странно, нали около 4 ома трябва да са  = на литър... ?

20210109_211421.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да, около 4 ома са на литър, не е нормално това което е на снимката. 

Това което е отчитал преди (51L - 266ohms) е коректно и така трябва да бъде.

 

Ето и една таблица, сметките ги прави bsdnikolov преди време в една друга тема и си ги преписах.

image.jpg

Редактирано от evg_eni
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...