EMM Публикувано 13 Април 2020 Доклад Share Публикувано 13 Април 2020 (Редактирано) Привет, Ами заглавието го казва, имам счупена резба на отвора за източване на картера отвътре. Как стигнах до там - имах теч на масло по целия ръб на картера, и реших да го сваля, почистя и залепя отново, купих си всички материали и реших да действам. Обаче, сваляйки пробката за да източа маслото установих, че върви бавно и трудно, след което видях, че резбата на пробката яко е омазана със силикон, което не предвещаваше нищо добро, отделно пробката май си беше обикновен болт с обикновена шайба. Както и да е, свалих картера и с изненада установих че парче от резбата отвътре липсва, около 2-3 витки, но не цялата ами 30%, като луничка. Странно ми е, как може да се счупи частично, а да не се откърти цялата (или нялколко цели витки). Помислих, че дизайнерски е така за по добро оттичане, но по скоро би било глупаво. Имам нова оригинална пробка с шайба, и се чудя дали да монтирам, ...дали да поръчам нов картер и да оставя колата на тупчета за една седмица... Където резбата е цяла има 6 каналчета, но където е изкъртена са останали 3 резби, на ръка се стяга, не превърта, но не го напънах до 30 нМ както е по предписание, само малко. Прилагам и няколко снмимки: Ще се радвам да чуя дали някой се е сблъсквал с такова чудо. Редактирано 13 Април 2020 от EMM Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
norwey Публикувано 13 Април 2020 Доклад Share Публикувано 13 Април 2020 Реквием за един метчик. Слушай сега. Много си чел, а покритие с практика никакво. Има ремонтни пробки и метчици в магазините за инструменти. Космическа технология е така да се каже пренвиването на резба. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
acpa4o Публикувано 13 Април 2020 Доклад Share Публикувано 13 Април 2020 (Редактирано) Да ама като гледам снимката от липсващото парченце "луничка" може да има теч, тъй като вече няма равна повърхност и дифтунга дали ще уплътни. Редактирано 13 Април 2020 от acpa4o Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 13 Април 2020 Доклад Share Публикувано 13 Април 2020 (Редактирано) Т'ва е отвътре, там нищо не "уплътнява", напълно нормална пресовка на ламарина, за съжаление със счупена част (сектор, не луни и астероиди) от пресованата периферия. В тоя случай се заварява газопламъчно, като е хубаво, да се махне остатъка от периферията и се завари кадърно. Другият вариант е с нова, куха гърловина с резба отвътре, на стругар, аз бих направил точно това. А резба не се "пренавива", пре/нарязва се. Редактирано 13 Април 2020 от NIKO Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
EMM Публикувано 13 Април 2020 Автор Доклад Share Публикувано 13 Април 2020 Здрасти пичове, готина дискусия сте си спретнали. Да, резба се пренарязва, ако има матрял, в случая (липсващото парче отвътре) няма. Леко пробвах новата пробка, направи половин или 1/3 оборот и спря, на ръка разбира се, и съвсем естествено изобщо не я мисли, ами се спрях, работтат ясна. Типично в мой стил, следващото движение беше поръчка на нов картер, дотогва колата ще дреме в гаража, и без това е карантина. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 13 Април 2020 Доклад Share Публикувано 13 Април 2020 Имал пари, дал. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
EMM Публикувано 13 Април 2020 Автор Доклад Share Публикувано 13 Април 2020 (Редактирано) хахаха, горе долу.., ама взе да ми писва нещо, не и е за 1ви път.. Не че има лошо де, аз обичам да инсталирам нови части :D, a вероятно и тя също (да, тя, защото е част от семейството :)))) Редактирано 13 Април 2020 от EMM Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
audi+ Публикувано 13 Април 2020 Доклад Share Публикувано 13 Април 2020 Преди 2 часа, EMM написа: следващото движение беше поръчка на нов картер, Много правилно. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
EMM Публикувано 13 Април 2020 Автор Доклад Share Публикувано 13 Април 2020 Това ми е за 5ти или 6ти път, свалям нещо, заричам се, че е ..., и точно след 10 минути .. абе аз що не тии.., и финиширам с поръчка... свалил съм го, там е супер кофти за чистене и работа, откачих тампоните на мотора, повдигнах да мога да развъртя, че има точно 1 пръст място и малка тресчотка не влиза, после кво ли не тече и не ми пада на главата, и си казах.., да затворя така, да мине време и на 1-ва/2ра смяна на масло да резне останалата част от резбата ... кво прайм? Тия дето са сменяли досега масло на тая кола явно динамометричен ключ нямат идея кво е.., яяя един нов картер, вързан поп .. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
P_PETKOV Публикувано 14 Април 2020 Доклад Share Публикувано 14 Април 2020 Динамометричния ключ е нещо като анатема в повечето сервизи, че нали все пак там "майстори" работят и те ги усещата нещата кви са тия пинизи с някви си там ключове и алабалистики. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
EMM Публикувано 14 Април 2020 Автор Доклад Share Публикувано 14 Април 2020 Абсолютно! Знаеш ли какво съм виждал? Сменях втулките на големите предни долни носачи преди месец и нещо. Наех си лифт в един сервиз, топ оборудван, всичко ново, плащаш наем на час, свършваш и си бягаш. Там си бачкат и механици, които са си към фирмата, към сервиза. По същото време сменяха всички втулки на носачите на едно Рено Сценик на лифта до мен. Е познай как ме гледаха и се чудеха и чесаха по главите, като извадих документацията от Ауди да видя как точно се монтира, с колко се стяга и т.н., и като залегнах отдолу с един крик и рулетка да сложа колелото в работно положение преди да стегна. А като извадих динамометричния ключ вече ме гледаха като изкопаемо. Е, познай как приключи всичко. За Реното, не за мен... върнаха се след кръгче като насрани, извикаха и шефа на сервиза и трима човека почнаха да свалят цялото окачване, а един почна да рови в склада за части - скърцало, тропало, блокирало, дърпало насам натам (окачването), не се карало. При монтажа стягаха всичко на ръка с всичка сила и увиснали колела на крика, отделно разбира се слагаха някакви пълни ментета. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 14 Април 2020 Доклад Share Публикувано 14 Април 2020 Е, нали имаш нов леген вече, няма страшно, пробката да не забравиш с динамометрията. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
EMM Публикувано 14 Април 2020 Автор Доклад Share Публикувано 14 Април 2020 Задължително хахаха (аз наистина имам леген в гаража, в него точа, и в 1вия момент викам - абе ти откъде знаеш че имам леген ) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
P_PETKOV Публикувано 14 Април 2020 Доклад Share Публикувано 14 Април 2020 (Редактирано) От друга страна цените на динамометричните ключове са едни "умопомрачителни" четенето на документация е за идиоти и т.н. Най-убавото е затягането на болтовете на джантите по гумаджийниците с колкото там дойде NM на гайковерта и после да се чудиш как да си свалиш джантата. Редактирано 14 Април 2020 от P_PETKOV Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
EMM Публикувано 14 Април 2020 Автор Доклад Share Публикувано 14 Април 2020 Не знам, моите документи са оригиналните pdf-и, и са на английски. Те тия майстори тоя език не го владеят, макар че винаги има основно графики, чертежи, всичко нарисувано, като за ... детската градина, не е нужно и да четеш. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
P_PETKOV Публикувано 14 Април 2020 Доклад Share Публикувано 14 Април 2020 За документация от ELSA ли говориш ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 14 Април 2020 Доклад Share Публикувано 14 Април 2020 Между другото, @EMM, ами ако ти попадне леген от партидата със същият дефект и пак ти се отчупи резбата? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
EMM Публикувано 14 Април 2020 Автор Доклад Share Публикувано 14 Април 2020 (Редактирано) 18 minutes ago, P_PETKOV said: За документация от ELSA ли говориш ? Ето това имам, не знам дали е Елса 13 minutes ago, NIKO said: Между другото, @EMM, ами ако ти попадне леген от партидата със същият дефект и пак ти се отчупи резбата? Е да бе, тоя дето го поръчах е с най-новия ревизионен номер. Отделно ги познавам доста добре, а и те мен, ще им го върна. Редактирано 14 Април 2020 от EMM Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване