Jump to content

Счупена резба на отвора за източване на картера отвътре


Recommended Posts

Привет,

 

Ами заглавието го казва, имам счупена резба на отвора за източване на картера отвътре.

 

Как стигнах до там - имах теч на масло по целия ръб на картера, и реших да го сваля, почистя и залепя отново, купих си всички материали и реших да действам. Обаче, сваляйки пробката за да източа маслото установих, че върви бавно и трудно, след което видях, че резбата на пробката яко е омазана със силикон, което не предвещаваше нищо добро, отделно пробката май си беше обикновен болт с обикновена шайба.

 

Както и да е, свалих картера и с изненада установих че парче от резбата отвътре липсва, около 2-3 витки, но не цялата ами 30%, като луничка. Странно ми е, как може да се счупи частично, а да не се откърти цялата (или нялколко цели витки). Помислих, че дизайнерски е така за по добро оттичане, но по скоро би било глупаво.

 

Имам нова оригинална пробка с шайба, и се чудя дали да монтирам, ...дали да поръчам нов картер и да оставя колата на тупчета за една седмица...

 

Където резбата е цяла има 6 каналчета, но където е изкъртена са останали 3 резби, на ръка се стяга, не превърта, но не го напънах до 30 нМ както е по предписание, само малко. Прилагам и няколко снмимки:

 

 

 

Ще се радвам да чуя дали някой се е сблъсквал с такова чудо.

viber_image_2020-04-12_21-48-31.jpg

viber_image_2020-04-12_21-48-37_2.jpg

viber_image_2020-04-12_21-48-39_2.jpg

Редактирано от EMM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реквием за един метчик.

Слушай сега. Много си чел, а покритие с практика никакво.

Има ремонтни пробки и метчици в магазините за инструменти.

Космическа технология е така да се каже пренвиването на резба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ама като гледам снимката от липсващото парченце "луничка" може да има теч, тъй като вече няма равна повърхност  и дифтунга дали ще уплътни.

Редактирано от acpa4o
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Т'ва е отвътре, там нищо не "уплътнява", напълно нормална пресовка на ламарина, за съжаление със счупена част (сектор, не луни и астероиди) от пресованата периферия. В тоя случай се заварява газопламъчно, като е хубаво, да се махне остатъка от периферията и се завари кадърно. Другият вариант е с нова, куха гърловина с резба отвътре, на стругар, аз бих направил точно това.

А резба не се "пренавива", пре/нарязва се.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти пичове, готина дискусия сте си спретнали. Да, резба се пренарязва, ако има матрял, в случая (липсващото парче отвътре) няма. Леко пробвах новата пробка, направи половин или 1/3 оборот и спря, на ръка разбира се, и съвсем естествено изобщо не я мисли, ами се спрях, работтат ясна. Типично в мой стил, следващото движение беше поръчка на нов картер, дотогва колата ще дреме в гаража, и без това е карантина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хахаха, горе долу.., ама взе да ми писва нещо, не и е за 1ви път..

Не че има лошо де, аз обичам да инсталирам нови части :D, a вероятно и тя също (да, тя, защото е част от семейството :))))

Редактирано от EMM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ми е за 5ти или 6ти път, свалям нещо, заричам се, че е ..., и точно след 10 минути .. абе аз що не тии.., и финиширам с поръчка...

 

свалил съм го, там е супер кофти за чистене и работа, откачих тампоните на мотора, повдигнах да мога да развъртя, че има точно 1 пръст място и малка тресчотка не влиза, после кво ли не тече и не ми пада на главата, и си казах.., да затворя така, да мине време и на 1-ва/2ра смяна на масло да резне останалата част от резбата ... кво прайм? Тия дето са сменяли досега масло на тая кола явно динамометричен ключ нямат идея кво е.., яяя един нов картер, вързан поп ..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Динамометричния ключ е нещо като анатема в повечето сервизи, че нали все пак там "майстори" работят и те ги усещата нещата кви са тия пинизи с някви си там ключове и алабалистики.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно!

 

Знаеш ли какво съм виждал? Сменях втулките на големите предни долни носачи преди месец и нещо. Наех си лифт в един сервиз, топ оборудван, всичко ново, плащаш наем на час, свършваш и си бягаш. Там си бачкат и механици, които са си към фирмата, към сервиза.

По същото време сменяха всички втулки на носачите на едно Рено Сценик на лифта до мен. Е познай как ме гледаха и се чудеха и чесаха по главите, като извадих документацията от Ауди да видя как точно се монтира, с колко се стяга и т.н., и като залегнах отдолу с един крик и рулетка да сложа колелото в работно положение преди да стегна. А като извадих динамометричния ключ вече ме гледаха като изкопаемо.

 

Е, познай как приключи всичко. За Реното, не за мен... върнаха се след кръгче като насрани, извикаха и шефа на сервиза и трима човека почнаха да свалят цялото окачване, а един почна да рови в склада за части - скърцало, тропало,  блокирало,  дърпало насам натам (окачването), не се карало. При монтажа стягаха всичко на ръка с всичка сила и увиснали колела на крика, отделно разбира се слагаха някакви пълни ментета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От друга страна цените на динамометричните ключове са едни "умопомрачителни" четенето на документация е за идиоти и т.н.

 

Най-убавото е затягането на болтовете на джантите по гумаджийниците с колкото там дойде NM на гайковерта и после да се чудиш как да си свалиш джантата.

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам, моите документи са оригиналните pdf-и, и са на английски. Те тия майстори тоя език не го владеят, макар че винаги има основно графики, чертежи, всичко нарисувано, като за ... детската градина, не е нужно и да четеш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото, @EMM, ами ако ти попадне леген от партидата със същият дефект и пак ти се отчупи резбата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

18 minutes ago, P_PETKOV said:

За документация от ELSA ли говориш ?

 

Ето това имам, не знам дали е Елса

 

image.thumb.png.79bfa7478bfb99ee959cdea7281af564.png

 

 

 

 

 

image.png

 

 

 

13 minutes ago, NIKO said:

Между другото, @EMM, ами ако ти попадне леген от партидата със същият дефект и пак ти се отчупи резбата?

 

 

Е да бе, тоя дето го поръчах е с най-новия ревизионен номер. Отделно ги познавам доста добре, а и те мен, ще им го върна.

Редактирано от EMM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...