Jump to content

Воланът не се връща в централно положение


ads

Recommended Posts

Здравейте,

 

Воланът ми не се центрира сам. Сменени са кормилните накрайници, сложена е рециклирана рейка, хидравличното масло е сменено два пъти.

И със старата рейка, и с новата, и със старото масло, и с новото, проблемът е налице - воланът трябва да го връщам ръчно до централното му положение.

На регулиране на сходимостта колата е ходила общо 4 пъти, като при регулирането не се е появявал проблем.

 

Моля, за предложения за евентуални причини, защото е адски дразнещ проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каретата на кормилния прът са здрави, има едва доловим луфт. След монтирането на другата рейка се появи много силно виене, което смятам, че идва от помпата, но само при ниски обороти (до 1300). Как може да се обясни това виене при условие, че със старата рейка нямаше никакво виене. В казанчето има течност до правилното ниво, няма балончета. И какво общо има помпата с връщането на волана? Не е ли основната причина за връщането на колелетата в права посока така нареченият ъгъл "caster". Вкарах се в чудо и приказ, колеги.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иди на реглаж, или ти го правят некадърници, или имаш проблем по окачването, или и двете.

Малко вероятно е, всичките шарнири по системата, да са свръхзатегнали. Още по-малко вероятно е, хидравличния разпределител да е повреден точно в преходната средна зона, между двете крайни положения.

Ако волана се върти лесно на място, хидравликата си работи и няма касателство към връщането в средно положение, това се осигурява точно от изправното и правилно регулирано окачване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Push написа:

.....кормилните накрайници са рециклирани .....

Да "рециклираш" КОРМИЛЕН накрайник?!? 

:steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четирите кормилни накрайника бяха чисто нови миналият август месец. Не са разбити. За виенето... мисля, че разбрах защо хидравличното масло беше червено, а не зелено. Сега е каквото е по каталог, но явно е твърде тънко. Някой турбо гъзар преди мен е налял червено, което е по-гъсто и "уплътнява" по-добре. Аз така си го обяснявам.

 

Носачите са сменени всичките преди две години, предишните бяха оригиналните. С оригиналните, с новите, воланът никога не се е връщал. 

 

Реално се случва следното - правя десен завой на кръстовище, пускам волана, почва да се връща и силата му на връщане стига до около 15-20 градуса преди централното му положение. При по висока скорост се връща повече. При подаване на газ в завой не се връща изобщо. При отпускане започва да се връща. Не че се втвърдява, а просто остава в това положение. Без значение ниски/високи обороти винаги една и съща сила е необходима, за да се завърти, използвайки ръце. Винтът, с който се "обира" луфта на червячния механизъм е развит почти докрай и при старата рейка, и при "новата".

 

Днес минах на реглаж, но проблемът остава. 

Редактирано от ads
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоест караш по прав път с, да речем, 80, буташ волана ляво/дясно и не се връща сам в права посока, а го буташ с ръка?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бих развил освободил кормилните накрайници в ляво после  в дясно  за, да проверя свободното движение на шенкела в болтовете на носачите.

Редактирано от audi+
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 11 минути, NIKO написа:

Тоест караш по прав път с, да речем, 80, буташ волана ляво/дясно и не се връща сам в права посока, а го буташ с ръка?

Да.

 

преди 6 минути, audi+ написа:

Бих развил освободил кормилните накрайници в ляво после  в дясно  за, да проверя свободното движение на шенкела в болтовете на носачите.

Ясно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм виждал такова нещо след смяна на шарнири и се оправи.

 

С газ в завой с предно е нормално да не се връща. Може би зависи от окачването все пак, но на някакви коли съм го усещал. Даже да увеличи сам ъгъла на завъртане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ако се върти трудно в помпата ли да търся проблем, че ми писна да се набирам на волана?

Изпратено от моят Redmi Note 5 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В многолостовото окачване на B5/B6/B7 няма такива лагери. Амортисьора не се върти.

 

Няма проблем с разпределителя. В двете посоки се върти с еднаква сила. Рейката е центрирана перфектно. 

Редактирано от ads
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иди на реглаж, или ти го правят некадърници, или имаш проблем по окачването, или и двете.
Малко вероятно е, всичките шарнири по системата, да са свръхзатегнали. Още по-малко вероятно е, хидравличния разпределител да е повреден точно в преходната средна зона, между двете крайни положения.
Ако волана се върти лесно на място, хидравликата си работи и няма касателство към връщането в средно положение, това се осигурява точно от изправното и правилно регулирано окачване.
А ако се върти трудно в помпата ли да търся проблем, че ми писна да се набирам на волана?

Изпратено от моят Redmi Note 5 с помощта на Tapatalk


Въртял съм гевреци на Б6ци 1.9тди....нямат нищо общо с моя тръц.Въртят се с един пръст.

Изпратено от моят Redmi Note 5 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В покой с един пръст при b6 може само ако е монтиран сервотроник от следващия модел. В b7 същия не е сериен, даже е рядкост. Иначе на 1.9 b6 волана се върти много леко, ако всичко е изправно 

Редактирано от Fireblood
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма значение със/без серво, или вида гориво, на място въртенето е лесно, ако гумите са тесни, добре напомпени, всичко по окачването и хидравликата е наред и айде да не е с един пръст, но е без особено усилие.

Оттам насетне, едно от тия условия да я пръцнало - няма лесно въртене. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Здравейте колеги.. Да съживя малко темата... Вчера след смяна на цялото предно окачване, и предни накладки, последвало след това релаж уж 3D,сега забалязвам че волана стана сравнително по-тежък от преди тази процедура, и като капак на всичко това, сега и волана ми не се центрира като завива, а трябва аз да върша тази процедура...Преди да сменят окачването нямаше такъв проблем.. Вярно е че, със сигурност са били износен частите, и си е имало специфичните луфтове, но волана си беше нормално мек при завой, и се връщаш почти докрай...Сега стана като на спортна кола 😅.. Знам, че нещо има сбъркано, но не знам какво точно... Върнах се в сервиза с това оплакване, и направиха още веднъж реглаж... Казаха, че всичко било в рамките, и след време всичко щяло да си дойде на мястото, защото все пак съм сложил нови части.. В тази тяхна теория аз не вярвам, затова реших да попитам тук, като се извинявам на колегата, че пиша в неговата тема... Колата е Ауди А4 Б7 2007 год. S-Line... 

Благодаря предварително... 

IMG_20210923_074454.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз все още си я карам така. Свиква се. Всички майстори вдигат рамена, а и аз смених всичко, което е свързано с предното окачване с изключение на помпата на рейката. Съмнява ме да е от нея, но не я изключвам напълно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...