Jump to content

Къде да си върна стария софт след дизелгейт?


единак

Recommended Posts

Колата е с 2.0 tdi, CJCA двигател, 143к.с. и е минала дизелгейт сервизна акция. Забелязах, че дпф-а прави регенерация твърде често, уж с нормални стойности ( в момента, 200км след последната - oil ash  0.10, soot mass measured 7.33, soot mass calculated 13.20) и това беше причината да се разровя из форумите. От там научих за останалите потенциално негативни ефекти от подмяната на стария софт с новия. Та реших да се върна към предишната версия на този софтуер, стига да намеря къде и как. 

Ако някой може да препоръча специалист в района на Бургас, би било идеално, макар че бих отишъл и другаде. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за предложението, вече намерих един-двама и ще ги потърся, за да поговорим. 

Чудя се кое е по-добре, да върнат стария софт в оригиналния му вид (мисля, че му казват "стоков") или да ремапнат новия, с някакви подобрения? 

Въпросът ми е предизвикан от друго чудене, свързано с евентуално влизане на колата в сервиз на ауди. Там ще разберат, предполагам, че софтът е друг и се чудя какво ще последва. Колата има още близо половин година гаранция, със сигурност ще сменя едно-две неща за това време. Дали промяната на софтуера автоматично сваля гаранцията или пък няма да ми сложат отново дизелгейтския без да се усетя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой трябва да се загледа, че са пипани картите ... и ако няма ъпдейт за мотора няма да ти го замажат.

Но ако се усетят ще ти падне гаранцията 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, така и предполагах. 

Съществува ли възможност връщането на стария софтуер да доведе до проблеми в двигателя, има ли подобни наблюдения? Предполагам, че много хора са го връщали, докато проучвах из наши, английски и руски форуми, мнозина се канеха да го правят и не се натъкнах на проблеми впоследствие. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто изчакай да ти мине гаранцията и след това го сменяй - 6 месеца не е много време за чакане. Връщането на стария софтуер не може да навреди на двигателя.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така като гледам всеки говори, ама няма никой койта да говори от личен опит. Предпочитам да изчакам, че с тея софтуери и мапери да не се наиграя с някой филм....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм сменил всички версии на CGLB 2.0 ,при предишните версии колата тръгва по леко и е по приятна за каране,при дизелгейта е с по дълъг пробег между регенерациите и помпата трака около 1800 оборота.

На 143 обикновено е трудоемък записа на софта,сваляне на компа,отваряне ,микроскоп и тн.

Единствения смисъл за мен е лек тунинг . И да не забравяме,за да има дълъг пробег между  регенерации- те ,колата трябва да загрява бързо в града ,тоест изправни термостати .300 -400  км в градски режим,над 1000 в извънградски.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 И аз съм с дизелгейтски софт. Също следя темата и без колебание бих се върнал на старата версия стига да се намеря къде. При мен регенерациите градско са на около 350-400 км, а извън 500-600 което ми се вижда малко. Имам познат с идентичен автомобил, при него регенерациите градско са идентични, а извън града са на 1000-1200км с тази разлика, че колата му е с фабричния софт. Противно на логиката колата ми прави регенерации на по-голям пробег зимата. Според мен това се дължи на по-голямото количество кислород така, че е добре + написаното от buzzi да се почиства и кулера.

Редактирано от ivo totev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Buzzi, не е ли обратно - при пре-дизелгейт версията на софта регенерациите да са по-нарядко? 

В момента на по 300-400 км ги прави, а показанията да кажем 200км след последната са ок. 

И още нещо, на много места прочетох, че с връщане на стария софт динамиката се променя в положителна посока, а разходът пада. Това вярно ли е или е автосугестивно оправдание по повод похарчените пари?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз разлика с дизелгейта и преди него усетих именно в по-честите регенерации и по-шумния мотор в регенерация. В динамиката и разхода не съм усетил разлика. Имам приятел мапер, но забравих да му кажа да ми изтегли софта. Както и да е, решил съм да я чипвам така или иначе.

Sent from my Redmi K20 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изобщо не ги хващам. Само ако спра колата и перките работят, разбирам, че е в регенерация. Иначе, през кабела. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има си приложение и се гледа всичко и следи, ставаш роб на каручката.Не видях закономерност в регенерацията и при всичките версии.Да , мога да разбера кога ще влезне в регенерация по измереното и калкулираното натрупване на сажди.

Screenshot_20191115-131054.jpg

Това е дизелгейтския софт,241 км от последната регенерация,калкулирани 23.52,при 24 .00 е стигнало 100 % запълване. При предишния  софт стойност около 23 и 78 като процент и малко по малко километри. Мотора е на 200 000..На кулерите освен на авто мивка да се правят опити за чистене друго не се сещам .Зимата е по студен въздуха,с по голяма плътност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм следил редгенерациите през приложение. Но ми е странно как например след 200 км. магистрала, на първия светофар в София се пуска регенерация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм забелязвал подобно нещо. След магистрално и извънградско каране, спирам в града и чувам вентилаторите.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, но не би ли трябвало това да става докати сме в движение, с високи обороти, загряла кола и т.н. Иначе аз не се оплаквам от регенерациите, не мисля че са твърде чести. Когато се пуснат, тогава. За протокола - софтуера не ми е ъпдейтван, отказах им когато настояваха.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако гледате  данните в приложението ще видите как се пълни дпф според режима на каране.На 143 коня мотор съм постигал 1200 км между регенерациите 60/40 извънградско и градско.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хубаво,че може да си върнете софтуера. Аз на моята не мога. Няма такъв софтуер. Питах всички и всички това казаха :) Има само дизелгейт версии :) Иначе и аз използвам апликацията и ми допада доста !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Здравейте; моето ауди А6 Ц 7 3.0tdi прави регенерации между 200км и 230км само градско! Ходих в Ауди и ми казаха че, DPF бил в норми и нямало какво да ме притеснява. Даже бяха изненадани защо съм си запазил час, понеже DPF бил ок, да кажем просто казано на половината си живот. Аз карам на къси растояния сутрин 7,8 км до работа и после на обратно. Общо около 15, 20км на ден! Въпроса ми е това за вас нормално ли е или да ходя да го чистя машинно!?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също карам 7-8км до работа и на около 150~ км градско влиза в регенерация. Щом не свети лампа и не ми прави проблеми не ме интересува особено.

Sent from my Redmi K20 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...