Jump to content

Ремонт на уреда за отчитане температура на маслото


Kapone

Recommended Posts

Реших във времена на изолация да започна да давам своя принос към форума.

От известно време стрелката на уреда за отчитане температурата на маслото ту работеше, ту заковаваше в крайно ляво положение.

Принципът на работа на този уред е елементарен - кабелчето от датчика идва до таблото и през резистор 68 ома отива до уреда, който с бобинка дава показанията. Първо нарочих връзката между самия датчик и кабелчето в двигателния отсек, но след профилактика с контактен спрей и замерване с мултицет установих, че не е там проблема.

Преминаваме към сваляне на таблото. Във форума има подробна информация за самото сваляне на таблото. Само ще добавя, че е хубаво като смъкнем в най-ниско и най-издърпано към нас положение волана, да сложим една кърпа отгоре, за да не се наранява декоративната пластмаса. После, за да се завърти и да се освободи място да откачим буксите, леко издърпваме надясно таблото и завъртането вече е безпроблемно.

След като сме извадили таблото развиваме винтовете, които държат капака на уредите в дясната част, откачаме лентовото кабелче със синята букса и вадим внимателно секцията с приборите. Самите прибори се вадят като се развият месинговите гайки м7 и се избутва шпилката насреща. Уредите се изнизват, а часовникът излиза просто с издърпване. На снимките се вижда оградено крачето, на което се закача буксата с кабела, идващ от датчика. Доста често именно там е проблема. Това краче е натоварено поради конструкцията на таблото и спойката отзад се цепи. Запояваме, събираме почистеното табло и имаме отново работещ уред. Сега е моментът с кърпички за очила да почистим и прозрачния плексиглас на таблото отвътре. Дори да изглежда чисто НЕ Е. 

На третата и последната снимка се виждат щифтовете, на които се нанизват уредите. На пръв поглед приличат на нитове, но с умерен натиск от задната страна върху шпилките излизат. При обратното монтиране с навиване на месинговите гайки се прибират, като естествено гледаме да се подравнени равномерно и няма нужда от силно стягане.

1.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

3.jpg

4.jpg

2.jpg

Редактирано от Kapone
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е как. Сашо колата се чувства наистина добре, много е гледана. С късмет е дошла на тоя свят 😊. Ще допълня темата със занимавка за запълване на времето в снимков материал.

IMG_20200414_135310_compress95.jpg

IMG_20200414_140129_compress9.jpg

IMG_20200414_140137_compress50.jpg

IMG_20200416_134646_compress59.jpg

IMG_20200416_185259_compress76.jpg

IMG_20200416_140618_compress35.jpg

IMG_20200416_140640_compress36.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя филм с пина на черната букса където идва сигнала за температурата съм го играл няколко пъти. На моите 2 Ц4-ки и на няколко познаци ги презапоявах. Последното табло, което правих пина изпадна на масата докато разглобявах 😀

Редактирано от radi_nrj
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз подозирам, че този пин, или по-точно спойката към платката, се пука при сваляне на черната букса. Поради конструкцията на таблото, при изваждане на тази букса има усукване. При мен проблема се появи именно след сваляне на таблото и после просто не съм обърнал внимание дали пина не се клати при събирането.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Супер тема, тамън и аз запоих клатещия си пин. Има и малко ползи от социалната изолация.

Редактирано от blacky
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито!

Намирам този уред за много важен. По показвания му можеш да изведеш много важни изводи за работата на мотора, режимите и необходимост от обслужване дори. Важното е човек да влага малко рационално мислене. Естествено необходимо е и първо да се опознае собственика с колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...