Jump to content

Смяна вариатори на S4 B6


Recommended Posts

Здравейте колеги. Пускам тази тема, за да ви споделя едно приключение с моята S4 B6 с цел да съм полезен на другите колеги с мотор 4.2 BBK. Накратко за автомобила: Audi S4 B6 Avant, на 195000км реални (проверени по VIN номер от колега във форума). Сменени вериги, обтегачи, плъзгачи (без вариатори) и т.н. с оригинални на 120000км във Вестауто Бургас от предишният собственик. Как и защо са издържали само 120000км не знам. Може би годините прекарани в Италия (от там е внесена колата), не са се отразили добре на авотмобила :D.

И така стигаме до проблемът който се случи при мен на 195000км. А именно - 17755 - camshaft position sensor 2 (g163) / engine speed sensor (g28), при което колата изгуби мощност и промени звука си. Отделно колата изтракваше на всяко палене. Независимо дали е стояла 5 часа или 10 минути. След смяна на няколко сервиза и обстойна проверка на датчиците се установи че нямам проблем с въпросния датчик и всички казват разпъната верига. Аз обаче силно се съмнявах да успея да разтегна оригинални вериги за 70000км при положение че колата се кара в нормални условия и се поддържа винаги навреме с оригинални части и качествено масло. След доста четене в нашия и чуждестранни форуми намерих два идентични случая:
1. Собственика сменя вериги, но не сменя вариатори и след около 10000км вади пак мотора за смяна на вариатори заради същата грешка.
2. Собственика си купува аудито в америка, записва тази грешка, сменят му веригите за сметка на дилъра и продължава да записва тази грешка, докато не сменят вариаторите (cam adjusters).

След това леко проучване, реших на своя глава да сменя само вариаторите ( https://jhmotorsports.com/camshaft-adjuster-unit-mechanical-oem-for-b6-b7-s4-c5-a6-allroad-w-chain-4-2l.html), маслените клапани и спрея ( https://jhmotorsports.com/oil-check-valve-replacement-kit-oem-for-b6-b7-s4-4-2l-v8-40v.html) и всички гарнитури и о-пръстени които се налага при разглобяването. И така докато чаках частите беше време за търсене на читав майстор, който да извърши ремонта. В 99% от случаите условията бяха сваляне на мотор, смяна и качване на мотор при цена от 1800 до 2500лв за труд. Пак след известно търсене и проучване намерих човек, който вече има опит с няколко S4 B6 и ми смени вариаторите + зацепване на мотора без да го вади от коша за много добра цена (500лв) и му отне 2 дни. Сега след смяната на въпросните части, нямам загуба на мощност, нямам грешка за датчик на разпределителен вал, няма абсолютно никакво изтракване при палене независимо дали стои 1 час или 20 часа. Надявам се темата да е полезна на останалите.  Причкачвам няколко снимки на частите + цени на които ги взех аз.

Cam Adjusters
B6-B7-S4-mechanical-cam-adjuster_079109087N.jpg.9ec6ea9d34b2e7cf2923b8642b9b1a3f.jpg

Oil Check Valves kit
oil-check-valve-service-kit-s4-a6-allroad-4-2l-v8.jpg.fe3a529309b2124c6497de8841528b47.jpg

Списък на частите + уплътнения и гарнитури
1588166916753.thumb.JPEG.4ff3d1210be736d2617de28f903e7283.JPEG
  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених ги в София в Автосервиз "KA service". Имат Facebook страница с номер ако някой реши да използва услугите им -  https://www.facebook.com/Avtoserviz.Knqjevo/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...