Jump to content

Въпрос относно ел перка климатик


enviro

Recommended Posts

Здравейте, имам проблем с ел перката, не работи дори и с ръка едвам се завърта, задрала е на 100% колата е а4 б6 2.5ТдИ 180к.с., един приятел ми даде една перка обаче е от а4 б5 1.8Т казват че била уж същата, но нямам си и представа дали мога да я сваля без да свалям предницата или няма как? Търсих тук в разни теми но така и неоткрих точно начина евентуално ако става. Климатика ми не работи на пълни сили, а го заредих с фреон имаше съвсем малко липса около 50гр, и затова реших след като не работи въпросната перка, да сменя и нея, за да съм сигурен че поне работи и тя

Благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 63
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Най-добре свали твоя вентилатор и по каталожен номер вземи същия.Вентилаторите са с различни мощности.Да не правиш прави два пъти гимнастики после.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...., или пък зЕми и си го ремонтир(В)ай, елементарно е, една нова бронзова втулка, дори се прай един ъпгрейд, слага се шайба от кече върху лагера и се напоява с маслО. Събир(В)аш и пейш.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, може ли да ми обясните как да сваля самият перка и става ли без разглабяне на колата, разполагам с подемник ако е от значение?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми..., става, ако ти е тънка ръчичката. Вентилатора е в една кръгла рамка с три (по спомен) уши, която рамка е законтрена в очиларката с едни пинове и се вади със завъртане и издърпване напред. А е фиксирана с два- три винта, които трябва да се отвият, с малка тресчотка, камък 1/4 и някакъв торкс беше, май 15. Има и букса естествено.

Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря много, ще се мъча даже може после да я погледна, че аз мислих до последно че самата перка се вади от към радиаторите а не към двигателя, и фактически няма как да я извадя без да разглобя всичко :D Благодаря за съдействието

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май няма да успея с това упражнение, гледах умувах ама уви имам чуството че перката трябва да се свали напред към бронята, до сега търсих и някво инфо клип дори и в чужди форуми, но нищо немога да намеря, и май ще се наложи да пръсна цялата кола, а исках да я сваля и да видя ако найстина мога да си я поправя но......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е към бронята се вади, няма някъде иначе.

Тука преди време, един надъхан образ, беше изровил  е те тая велика технология, само и само да не сваля броня, точи антифриз и дърпа очиларка. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е толкова сложно. Трябват ти няколко часа, малко бира и инструменти. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Благодаря колега, тея дни ще се захвана да я пръсна предницата

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както каза Нико, с тебе сме :D 

Ето ти малко материал като за начало:

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Утре ще се сменя перката, решено е ще дойде утре и се почва :D

Но някой може ли да ми каже кое е моторчето за топло и студено, от снимката, колата и духа климатика дамо когато е на LO, дозаредена е имаше съвсем малко за допълване, прави ми впечатление че когато изгася колата, нещо продължава да се опитва дали да затвори или да отвори не съм сигурен, под жапката от дясната страна като се свали.

IMG_20200512_193247.jpg

Редактирано от enviro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миии...., най-вероятно е от тях. Както и горната за  горе/среда/долу. Има си тема по въпроса, смянят се всички потенциометри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Лошо, ся да не чакам след перката да има студено, и да поръчвам от някъде потенциомери и да ги мятам вс наред

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, пали свещ и пръй вентилатора, може и да имаш късмет.

Малък шанс има, да се оправят клапите с няколко адаптации с ваг-кома.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има вариант за почистване на потенциометрите, но от личен опит казвам, че това е само временно решение. Скоро смених всички потенциометри, и като се замисля, най-адекватно беше още в началото да ги сменя, а не да разглобявам и сглобявам на два пъти. Потенциометрите поръчах от aliexpress 10 бр. за общо 25 лв. с доставката. В olx преди време бях видял същата сума само за един потенциометър?!

 

Адаптация с диагностика е нужна и в двата случая. То се почва първо с нея, за да се види къде е проблема. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С малката подробност, че една от  клапите, не  помня 113 или 71, е  с леееееко по-различен от останалите като характеристика потенциометър, единственият бял мисля беше, а такъв няма в пратката от жълтите.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, всяко зло за добро, мятай клапите! И да не забрайш оная отляво, над/зад  педала на газта, по-добре го махни.

Аз бих си оправил моят си вентилатор....

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...