Jump to content

Климатроника не работи


Veselin19

Recommended Posts

Здравейте колеги.

Да обясня какво имам предвид под неработещ климатроник и ако някой има идея да сподели че се видях в чудо.

Значи с vcds грешки няма,при пускане на климатроника на студено не включва компресора,духа вентилаторчето но не студено.

Така след като подадохме 12v директно на компресора тръгва.

Значи до клапана за налягането има 13,5v но долу на компресора са 9v.

От контролера на климатроника излизат 9v и незнам сега какво е контролер ли,ECU или нещо друго?

Ако някой знае или се сблъсквал с тоя проблем да сподели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам същия проблем в момента, на VCDS ми изкарва 9 волта и 0.032Ампера, и аз пуснах тема за това, но не съм пробвал с директен ток от акумулатора. От контролера на климатроника какво ще рече?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Управлението на климатроника под cd-то.

Отзад има 4 снопа кабели,най десния е в който влизат кабелите от клапана за налягането и 13v от ECU-то(най дебелия кабел) та тези 13v от компютърът ги има на управлението но от него до компресора излизат 9v и съответно компресорът не тръгва с този волтаж.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хлабава връзка, окислен куплунг след като от управлението на климатроника излизат, а не стигат до компресора. Въпроса е обаче да мериш въпросните 12-13В директно на куплунга на климатроника докато компресора е закачен за да има товар. Защото може да се окаже, че напрежението пада до 9В след като се товари от компресора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На закачен го мерим, директно на куплунга който е проверен няма окис или хлабав кабел.Значи влизат 13 и на кабелът който отива до компресора от куплунга излиза 9v

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Другото е повреда в самия кабел или в куплунга, който влиза в компресора. Пусни нов кабел от блока на климатроника до компресора ако куплунгите са наред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали компресора не се управлява импулсно и затова да мериш 9В - т.е. всичко по веригата и управлението да е наред, а проблема да е другаде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът е решен след излишна покупка на контрулер,клапан налягане,часове мерене и търсене се оказа регулиращия клапан на компресора.

След замерване показа 13 ома и така до магазина за нов и с работещ климатроник вече

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вътре в самия компресор, n208 се води

Има зегерка която го държи, доста трудно излиза.

От Пловдив си го взех има магазин за автоклиматици 66лв.

Screenshot_20200522-070526~2.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фреона и маслото са заредени, притискалтеля си е зацепен лагера върти свободно, регулиращият клапан, както и пресостата работят в норма. Перките на кулера въртят и двете. Проверих с друг работещ контролен модул от колега (климатроник). Проверих и електрическия нагревател, защото нали и той дава проблеми понякога. Няма изгорели бушони при мен. Релета не знам как да проверя а и не знам кое може да отговаря за климатичната система. Имаш ли някаква схема/диаграма на електрониката? Към Регулиращия клапан Н280 просто идва слаб ток 0.032~0.040Ампера като VCDS показва като минимални 0.050А за работа, при колега измерени са 0.600А на буксата. Кое може да е останало като непроверено понеже не съм запознат със системата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ел. схема нямам, доста търсих и аз.Четох из чуждестранните форуми проблемите се различни но основните са: клапан на налягането;износена втулка на съединителя(която като е износена зацепва за малко и после изтърва);регулиращият клапан; управлението на перките;най лошият вариянт компресор(като на коли доколкото си спомням до 2005. е най често срещан )Управление на климатроника  не видях (за което съжелявам че се набутах да си купя, е имам резервен ама...)

Прочетох че си сменил компресора, със стар или с нов?Ако е стар не вярвам  някой да му сменя клапана преди да го продаде.

Грешката която ди дава по vcds е регулиращия клапан.Аз го мерих свален от компресора защото остана само да е той или компресора..Как ние стигнахме до клапана - обезгазихме системата и след това започнахме пълнене с фреон и вместо 525 гр. по каталог влезна нещо от сорта 400 или само тръбите за да напълни цялата система трябва да заработи компресора което няма как да стане ако регулиращия клапан не му отвори.Подадахме му принудително пускане(понеже е импулсно) от контролера( мост м/у зеления и този над него или под него забравих къде точно беше зеления горе или долу) компресора и перките тръгват за 2-3 секунди и изключват при което остана като опция н280 или компресор но при положение че компресора тръгва реших да сваля клапана и да взема друг..Верно че ще изгубиш фреона но няма как да разбереш иначе.При мен хубавто е че имаме на работата ,помпа , манометри и фреон иначе трябва да ходиш да плащаш ,а в повечето случаи ако не са ти познати ще кажат "много сложна работа" и в последствие "компресор" за да ти вземат пари за нищо(66 лв. е клапана , ти сам можеш да провериш компресор, пълене, работа и тн.какво струва).В момента които смених регулиращя клапан, обезгазихме пак  започнахме с пълнене на фреон, запалих колата и пуснах климатроника на low temperature клапана си отвори и си влезнаха малко повече от 540 гр. заработи си всичко и веднага започна студено да си духа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи компресора е втора ръка, но го свалихме от приятел пак с 8п и лично видях как работи предния ден този компресор. Затова ме съмнявам да евтулка или  клапана, понеже и като данни в проценти във vcds показва в норми проблема е идващия към него ток, който не знам от къде се управлява. Ще е много каръшко да излезе този клапан, та затова разпитвам. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...