Jump to content

Празен ход на педала на газта


Recommended Posts

Здравейте колеги, от известно време забелязвам, че педалът ми е изключително нечувствителен. В първоначалните 30% хода са най-проблемните и автомобила потегля много бавно. Също така при по-рязко натискане според мен има много голямо забавяне преди потегляне и това при положение, че автомобила е в динамичен режим. Необходими са около 0.5 секунди преди да се 'събуди'. Въпросният автомобил е с 3.0 BiTDi (CVUA) и ZF 8-степенната кутия. Някакви предложения?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Направих диагностика с VCDS, но нямаше никакви грешки. Остава ми да отида в някой сервиз 😷

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То това BiTDI не е като би турбото на 4.0TFSI примерно или 2.7BiTurbo с две турбини за всяка глава.

3.0BiTDI е с две турбини като една е за Low Pressure exhaust, a другата за High Pressure exhaust на който му се, чете SSP 604.

 

Иначе може да има натрупан нагар и това също да помага за въпросния лаг.

 

@KristiyanVladimirov Всъщност това лагване при потегляне от спряло положение ли го има или при ускорение на кикдаун ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Запознат съм с разположението на двете турбини и начинат им на работа от въпросния документ SSP 604. Голямото лагване идва предимно при потегляне от пълен покой. Днес ми се случи конфузната ситуация при която исках да укосря от покой, за да вляза в кръгово и за жалост имаше 0.5 секунда буквално чудено без почти никакво движение след натискане на педала. От последните ми карания обръщам и допълнително внимание на работата на скоростната кутия. За сега не съм доловил никакво превъртане/буксуване на конвертора на тяга.

Отностно кукдаун в движение, всичко е много плавно и автомобила ускорява доста прилично, няма признаци на чудена или някакъв огромен лаг.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не усещам никакъв лаг при 3.0БиТди в режим динамик.Направо се чудя за какъв лаг се говори.От какво по точно не си доволен при скоростите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей манчоров не спираш да пишеш глупости, защо е нужно да го правиш?

За хидротранформаторната кутия и дизел с турбо е нормален лага.

1 hour ago, KristiyanVladimirov said:

Запознат съм с разположението на двете турбини и начинат им на работа от въпросния документ SSP 604. Голямото лагване идва предимно при потегляне от пълен покой. Днес ми се случи конфузната ситуация при която исках да укосря от покой, за да вляза в кръгово и за жалост имаше 0.5 секунда буквално чудено без почти никакво движение след натискане на педала. От последните ми карания обръщам и допълнително внимание на работата на скоростната кутия. За сега не съм доловил никакво превъртане/буксуване на конвертора на тяга.

Отностно кукдаун в движение, всичко е много плавно и автомобила ускорява доста прилично, няма признаци на чудена или някакъв огромен лаг.

Отиди в сервиз да проверят колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нема му нищо на тоо кош, просто човекО очаква отзивчивостта на педалЯ да е като при гоУф 2 1.6 карбуратор  ,което естествено немап как да стане щот е дизей с вентилатор и нема как да нема лаг. Ако му идваше бууста на 1000 оборота тоо първи сегмент на всеки цилиндър щеше да е консуматив .😄

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 21.05.2020 г. at 0:59, soult@ker написа:

Ей манчоров не спираш да пишеш глупости, защо е нужно да го правиш?

За хидротранформаторната кутия и дизел с турбо е нормален лага.

Отиди в сервиз да проверят колата.

Чак глупости...де да знам.Просто мнение споделям.Какво стъава с твоята каляска?Направи ли някакви промени?По добре е мисля да обменяме опит и мнения,от колкото да се обиждаме...Аз боцнах на трактора един MTM M-cantronic...и един ABT Sound control за настроение :)

20200511_105544.jpg

Редактирано от manchorov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...
На 21.05.2020 г. at 0:59, soult@ker написа:

Ей манчоров не спираш да пишеш глупости, защо е нужно да го правиш?

За хидротранформаторната кутия и дизел с турбо е нормален лага.

Отиди в сервиз да проверят колата.

На динамик няма забавяне,поне при мен.Ела ми на гости да пробваш ако искаш.Ще те посрещна като приятел... :) Може да пробваме моторетките даже ако още не си тунинговал твоят.Иначе няма да има смисъл разбира се...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да дам малко информация по казуса, че се очертава доста интересен. Първоначално всикнах с това, че си е просто лаг, но нещата станаха по-зле. Посетих два сервиза, един от които официалното представителство на Ауди в Бургас, и в двата случая не открива нищо нередно по колата. Софтуерно няма параметри които да са видимо извън граници или критични. Няма и грешки. Това ме убедиха и на двете места. Нещата които бяха гледани включват

  1. Смукателния колектор - нямаше наслояване, почти чист
  2. Дебитометър - нямало проблем там
  3. Катализатор + DPF филтер - доста чист, но тя прави регенерация на 900-1100км и не се кара много на кратки
  4. Дюзи, имаше една леко завишена с +0.7 стойност но другите бяха около 0.25
  5. Налягане при рейката - никакви спадове
  6. Работата на малка/голяма турбина - казаха наред, но не съм съгласен
  7. Вихрова клапа - нямало проблем

Реално погледнато на колата и има нещо, но никой не знае какво точно. Ибаси нали, и аз това си казах. Проблемът с празния ход на педала все още си го има. Появиха се нови проблеми/симптоми. На студен двигател сутрин при подаване на газ в диапазон от 1000 до 1600 оборота се усеща силно тресене в цялото купе. Това естествено е по-малко явно в движение, но присъства доката не загрее. Другият нов проблем, че при нормално ускорение се появи едно прекъсване, не е много често ,но е отвратително. Случва се за части от секундата и забива цялата предница и пак си продължава нормално. Има го и при постоянна скорост, горе долу в рамките на 1000 до 1900 оборота. Дали това проблем е с турбините, може би. Тресенето не мога да си го обясня от какво може да е, освен масло или балансиращи валове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега пробвал ли си да направиш един ресет на педала на газта? Ето тук е описано как става - https://www.audi-sport.net/xf/threads/accelerator-reset.108721/

Някой пишат че има ефект особено на коли с DBW.

Имаше и клип в тубата и отзивите на някой бяха доста добри.

Редактирано от Nikolay Tanchev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези претрисания често са свързани с проблем с дюзите, който при четене на параметри не излиза и се решава с обслужване на самите дюзи. Това става като се свалят дюзите, почистят се и се сменят всички О пръстени, болтовете, който държат дюзите и медните панички, който са подобрени и новите са с конусовидна форма. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 26.06.2020 г. at 14:41, Nikolay Tanchev написа:

Колега пробвал ли си да направиш един ресет на педала на газта? Ето тук е описано как става - https://www.audi-sport.net/xf/threads/accelerator-reset.108721/

Някой пишат че има ефект особено на коли с DBW.

Имаше и клип в тубата и отзивите на някой бяха доста добри.

Пробвах колега, но това не повлия по никакъв начин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Погледни и това видео -

  . Виждам че процедурата не е същата както в сайта който ти дадох по-горе. Поне да знаеш че си го изпробвал преди да се насочиш към други решения ако не сработи.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Лек ъпдейт, след почистване на смукателния колектор, ЕГР, дюзи както колегата Raino спомена, а и сменя на изпускателен колектор (беше пукнат) колата си вървеше окай. Имаше си я дупката, но не беше толкова осезаема както преди. И така малко до преди 10 дена докато не започна да влиза в авариен режим поради ниско налягане на G447 се знаеше, че скоро ще иска да ражда. И какво се оказва, геометрията на малкото турбо беше почнала да заминава. Изкривени лопатки, доста явни следи от търкане на лопатките с топлата част. Също беше пукната на едно място. Има и леки огъвания по лопатките на компресора. Ако някой може да даде координати на колега който се занимава с ремонт на този тип турбота или ако някой продава нов картридж или даже цяло малко турбо ще бъде благодарен.
Става въпрос за турбина с парт номер от garrett 805713-5007S

 

img_1 img_2 img_3

Редактирано от KristiyanVladimirov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

205000 км

Колата е оправена, бих казал че няма и почти никакво забавяне при тръгване от покой и си върви както преди. А и предавките се сменят в пъти по-добре в момента.

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...