Jump to content

Recommended Posts

ЧУдех се тези дни какво би могло да е маслото за къртачите което да удовлетворява  изисквания в които работят елементите на един къртач (Бош  в случая)

Като: 

-смазване на метални зъбна предавка

-смазване на иглен лагер

-смазване на някакъв вид полимерн0-метална биелна група

-не разяждане на гумените уплътнения с които уплътнява буталото

 

1615437511oliobosch50ml2.jpg

 

Оригиналното масло е почти прозрачно без мирис и доста течно. И разбира се безумно скъпо 50мл -17 лв 

В някой руски клипчета видях да сипват трансмисионно масло но не знам как се отнася към гумените плътнения които определено са масло устойчиви но дали и към точно този тип масло?

Има ли някой с практически опит проба грешка или дори вътррешна информация какво може да е това специфично масло

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 За пневматичен къртач ли става въпрос или електрически. Ако е пневматичен при нас масово ползваме хидравлично масло в подготвителните групи. До сега няма повреден инструмент от употребата му.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Става въпрос за електрически къртач в тази част която е предавателната кутия и е в общ обем със буталото. Което от своя стреана на този модел е някакъв полимер със гумен О-пръстен. Там няма налягане, има само метална зъбна предавка лагеруваща на иглени лагери и мотовилка която също е полимер и няма лагер.

Подготвителната група предполагам е часта която е свързана с хидравликата, и за това е логично да се ползва хидравлично което запазва качества при високо налягане. 

 

 

Наложи се да сменям О пръстените на буталото и ударника и смених и маслото което си беше черно също като в този клип където даже направо го няма.

Всичко е наред но ме гложди мисълта за това масло, какво може да е ?! 

Редактирано от zoo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-обикновенно минерално тънко масло, има едни тубички за шевни машини по железариите, взимай една и пълни. И хидравликата става, както и компресорното масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Всъщност риска е предимно за гумения О пръстен на буталото който не е скъп много (5 лв ). Едва ли маслото ще бъде толкова агресивно към пластмасовото бутало. Смазването вярвам винаги ще бъде добро, оборотите са хиляда и нещо и не се водят дори високи. По неприятно ще е ако пропусне уплътнението долу към мотора. Това всъщност е дилемата, де .По новия модел е със грес и метално бутало между другото.

Редактирано от zoo
Добавяне текст
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 months later...

Ето на какво се натъкнах

smazka-bormashini.jpg

Смазка за бормашини,къртачи и перфоратори sds+/sds max/hex 30

8.00 лв.

 

https://ruski-masla.com/product/смазка-за-бормашини-и-перфоратори/

 

Руснаците са направил уж нещо такова. 

Иначе пишман демокрачетатта тука нека си лаят, боли ги

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти прочете ли за какво е тази смазка и къде се използва ? А не видях никъде да пише, че е за ударния механизъм. Смазка за бургията и патронника, че то не нужна да е специална, а най-обикновенна грес.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, така е, това е смазка за инструмента и СДС патронника не точно по темата. Но чак обикновена грес не мисля че става. Най малко защото "обикновените" греси са няколко поне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам, че на обикновенните перфоратори които са бюдженти им слагат кутийка с литиева грес или там каквато и да е и толкова.

Редактирано от piaggio
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...