Jump to content

Recommended Posts

Този Xenum изглежда интересен на пръв поглед ама по някаква причина в документацията му липсва информация относно изпаряемостта NOACK и някои други параметри. Изглежда, че това е хидрокрекинг масло или иначе казано общо взето освен шарените надписи друго интересно няма в тоя XENUM. На който му се чете тук.

 

Аз лично бих заложил на това което също така отговаря и на VW нормите 504/507.

 

Oтносно добавката може и да е някаква супер дупер знам ли ... ама от друга страна има "страхотни" технически параметри ето и сентенцията им:

"Wx2 is a motor oil additive based on metal-inorganic multi-layers fullerenes (Nanotec®). With its 100 years experience in solid lubricants, Marly achieved to develop Wx2Wx2 technology reduces internal frictions to a level that has never been reached before with existing solid lubricants available on the market."

 

Накратко едва ли ще навреди ама 90 евро за флакон който е за до 6 литра масло и препоръка за наливане на тая чудесия на всяка смяна заеви. По-добре е да се буха истинска синтетика и да се сменя на до към 10-12хил. км или до към 7-8хил. км ако се кара предимно градско и на къси разстояния.

 

Относно добавките може да се погледне Archoil AR9100 който се намира на далеч по-добри пари.

 

п.с. Това са лични препоръки/мнения на база доста ровене и четене, нямам за цел да убеждам който и да е в каквото и да е. За това нека всеки сам си решава какво да буха мотора :bia:

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@P_PETKOV Даам, попаднах на тема свързана с тоя "Реванол" тук и доста колеги го подкрепиха. Също и в бмв форума го предлагаха на човек в моята ситуация - пак да се чуди със седмици какво да тури на колата си.... А реванола има ли си вносител за България или трябва от Германия да го поръчвам, ако реша да го пробвам? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има си официален вносител: cario.bg и може би grid-trade.com ама не съм на 100% сигурен за вторите.

Иначе тук го има на доста прилична цена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз го пазарувам от Интеркарс,на по-ниска цена,ползвам отстъпка и със сигурност си идва от извора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кое масло е истинска синтетика, че и аз се обърках ? Сипвам си оригиналното масло на ваг и засега не чувам вериги и тн. Разход около 0.5 л. на 15000км.

PS. Не е ли време за част 13?

 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Амсойл нещо да кажете?

Сложих такова преди 2хил км. Не усещам особена разлика, но има ли смисъл...

От ato24.de го взех, 8.5л за 200лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

50 minutes ago, stanislav85 said:

За Амсойл нещо да кажете?

Сложих такова преди 2хил км. Не усещам особена разлика, но има ли смисъл...

От ato24.de го взех, 8.5л за 200лв.

И аз не усетих ... затова следващата смяна направих с RedLine.

Еми ... малко по-меко работи мотора сякаш

Редактирано от royce
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@stanislav85 За дизел амсойл си имат други масла: това и това ;) 

 

@ники 125кс. Писах вече за едно определено Ravenol VMP 5W30 (има доста добри показатели NOACK 7.2% и HTHS 3.7) разбира се има и други масла, но да кажем, че това с доста добри показатели и също на така на се намира на прилични пари и определено далеч над VW маслата. Интересното при този равенол е, че го дават MID SAPS, а от това което съм намерил за VW стандартите относно 507 стадарта се казва това:

"VW 507.00 Low SAPS oils suitable for Euro 4 engines and almost all VAG diesel engines from 2000 onwards with extended service intervals ..."

 

@royce Red Line e с различна формулировка (АМС е повече РАО + естери, RL е обратното - естери + малко РАО) та може би от това идва разликата или пък ако до преди това е карано с хидрокрекинг масла АМСа да е "поизмил" натрупания нагар и RL-a да е почнал на чисто един вид ама ходи разбери :)

 

 

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колегата @P_PETKOV е супер подготвен на тема масла, както и на други теми.

Всеки път и аз по негови препоръки си мисля да го пробвам ravenol, но не съм до сега.

А сега имам макс 50 км за последния 1 месец :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

така и така тука темата се разгорещи за тия масла. аз моето го смених преди 3 дена с лонг лайф 3 от ауди (нямам идея кой го произвежда реално) ама да си попитам Д. някоя наблюдения да имате кое би било по-добър вариант за 4.2 (335) ВАТ мотора?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@OvivO Далеч съм от експерт просто съм събирал съм информация от родни и чуждестранни форуми и те така и споделям :)

 

@marinnik Ходи ги разбери кой им прави маслото на VW май последно са Шел ама все тая ... пак си остава хидрокрекинг.

Може да пробваш това или това примерно ... и за двете имам положителни отзиви от познати с 3.0TFSI. Може и VMP-то ако другите идват скъпи ...

Равенол си имат много добра търсачка за масла.

Вече ако искаш нещо по екзотично имаш Red Line, Amsoil, Royal Purple и т.н.

 

Другият пиниз относно маслата са наносинтетичните филтри които филтрират значително по-добре и имат по-дълъг живот.

Уви май ги няма в България (или поне това е моето наблюдение от търсенето ми за 3.0TFSI) и трябва да се поръчват от ибей амазон или специализирани онлайн магазини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за инфото @P_PETKOV. Аз изобщо не ги разбирам и слагам от тоя лонг лайф, защото производителя на колата слага от него, но го сменям на 12-15к км, а не чакам 30к :Д. В момента ми се струва, че мотора си работи добре. Преди да го сменя сега маслото бях долял малко, но не помня колко беше. Сега ще го следя малко повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега @P_PETKOV моята е с вдигал 3.0 tdi фабрично без dpf кои VW норми да гледам 504/507 или 505

Благодаря предварително 

Редактирано от Vasil82
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миии нормите са за тия които искат да си пазят DPF и катализаторите ...

Иначе конкретно 505 нормата има допуск от 15% изпаряемост за мултигрейдове SAE 5W-30/40, 10W-30/40 което е безумно много.

Иначе отваряш сайта на равенол и гледаш какво показва техния тул ... за твоя мотор понеже идея си нямам дали е BMK или ASB което няма много голямо значение де ;)

VMP-то го дават подходящо и за BMK и ASB без DPF ;)

Или пък ако ти се пробва нещо по различно Amsoil, но от тези които са специално за дизел ;)

VW 505.00
Passenger car diesel engine oil specification, minimum performance level CCMC PD-2. Lists viscosities SAE 5W-50, 10W-50/60, 15W-40/50, 20W-40/50 requiring 13% max. evaporation loss and SAE 5W-30/40, 10W-30/40 requiring 15% max. evaporation loss.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

12 hours ago, P_PETKOV said:

@stanislav85 За дизел амсойл си имат други масла: това и това ;) 

 

То вярно, че повечето тука сме "трактористи", ама ти направо на камионджийските масла ни прати. :hilezh:

Макар, че преди да налея АМС-а точно тия ги бях загледал и аз, ама нещо спецификациите странни ми се видяха ...

Редактирано от royce
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да нямат одобрения от VW, но от друга страна HDD-то 5w30 има приблизително еднакви NOACK, HTHS и течливост при 100 градуса, но с TBN 12.1 спрямо 8.8 за European Car Formula ... и те така.

 

Реално гледайте параметрите на маслата, не толкова какви одобрения имат или нямат ;)

Останалото е какъв пакет от добавки имат ама това обикновенно липсва в документацията и трябва да се търсят лабораторни анализи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеш ли да кажеш Мотул 8100 xclean+ 5w30 къде се нарежда спрямо маслата, които си изброил?

Равенол имат представител в Горна Оряховица, с такова масло карах в разнатката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хидрокрекинг или поне това казва MSDS шийта на самите Motul: https://www.quickfds.com/out/19098-49237-01022-018933.pdf   ;)

 

Дори 300V маслото им не е пълна синтетика: https://www.quickfds.com/out/19098-49864-19530-011201.pdf

 

п.с. Само за протокола ... в един момент след съдебни спорове решават да признаят група 3 и в последствие 3+ за синтетични което е далеч от истината след като базата е минерално масло и за това е тая схема със синтетично на етикета а в тубата скъпа боза с цена на истинска синтетика.

 

 

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно, мерси. Имам приятел кара 200 хиляди с такъв Мотул и не е отварял мотора...Аз също имам навъртяни 150 хиляди с такова масло ама на различни коли и мойто мнение не е меродавно.

Редактирано от kpematop
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 22 часа, P_PETKOV написа:

@stanislav85 За дизел амсойл си имат други масла: това и това ;) 

 

 

 

Някой използвал ли е тия 2 масла, струват ми се добри на показатели, но също не видях да има одобрение от VW? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно високата температура прави хидрокрекинг маслата  (Група III) на чорбалин. Докато истинската няма ядове с високите температури ;)

Ся дали мотора може да думне след няколко напъна и поддържане на висока температура зависи от много фактори ... ама ако се кара постоянно така и се гонят смени след 10-12 хил. км с група III има по-висок шанс за фал.

 

п.с. Предполагам е ясно ама все пак е добре да се има предвид, че ако на таблото пише 130 тем. масло то това далеч не означава, че няма зони в мотора които са с температура 150 градуса примерно ...

 

И един джокер за тези които искат да настъпват:

Особенно за лятото е добре да HE се кара с антифриз за -35 градуса както масово се прави ;)

Също така може да се добави AMSOil Coolant Boost или Red Line Water Wetter вече дали е добре и за "трактори" ще си прочетете, но по-скоро ще има само позитиви особенно AMSOil Coolant Boost.

Има писано във форума как действа всяка от тези добавки.

 

Също така може да бухате в маслото Archoil AR9100 ся дали и с колко подобрява триенето е трудно да се установи ама поне няма да навреди и не струва безумни пари.

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 15 часа, LEWLY написа:

Някой използвал ли е тия 2 масла, струват ми се добри на показатели, но също не видях да има одобрение от VW? 

 

Най-вероятно не покрива VW стандартите заради по-високо съдържание на zddp и от там неблагоприятното влияние върху DPF-a:

 

Eто един цитат от субару форума относно Amsoil HDD.

image.thumb.png.d52e69cd0d5572f1da40c948a3978118.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...