Jump to content

Recommended Posts

@dimjek Много условности има студени стартове, на какво разстояние се кара колата и т.н.

Иначе за каква точно кола иде реч: модел, код на мотора, година ?

 

Принципно градското е най-тегавия режим понеже има много студени стартове, ако дистанциите са мнго къси колата не успява да загрее и т.н.

Накратко всичко е строго индивидуално едно е да караш примерно2-3 пъти в седмицата по 20-30 км градско и съвсем друго всеки ден по около 5-10км до работа и обратно.

Идея си нямам колко масло ти събира колата ама ако приемем, че около 5 литра то реалната разлика между масло истинска синтетика и такова само с претенции ще е някакви да кажем около 20-30-40лв. което за една година не бих го нарекъл нещо същественно. Като разбира се не говорим за някакви супер екзотични масла с много високи цени.

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За тези които се чудят от къде да си вземат масло се оказа, че единият от вносителите на Ravenol си има онлай магазин цък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 4/14/2020 at 3:13 PM, kpematop said:

Ясно, мерси. Имам приятел кара 200 хиляди с такъв Мотул и не е отварял мотора...

Познат вече има над 600к км с Мотул 8100 5/40. С чип и оригинална турбина.

Но откакто се нароиха много видове мотул рецептата е сменена и маслото вече не е същото.

Аз съм купил над половин тон такова масло, но приключих с него преди две години.

 

Няколко човека направиха смяна Мотул 8100 - Равенол VST и всички намират разлика - при палене, в шум на мотора и в работна температура.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво е правено по колата, че трябва да се кара с RUP ?

Ако е стокова минаването към 5/40 за дизел, който никога няма да постигне температурата на стоков турбо бензин е не само безмислено, но и вредно.

REP е чудесно масло за коли с изрязани дпф-и. За стокови - VMP.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

REP е за коли с  изрязани ДПФ ?! Това някаква шега ли е?! 

А за  5в-40 дали е безсмислено или вредно  за дизел Е6, ще го оставя без коментар. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Равенол не случайно имат толкова много видове масла.

 

Човек, когато е решил да не се съобразява с мотора си няма нужда да се мъчи с равенол. 

Мобил 1 имат чудесни универсални масла, без доставка от чужбина и на отлични цени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко странно мнение, не знам за какво "мъчене" става въпрос . Аз лично проблем с разчитане на параметри, анализи на стари масла и т.н. нямам. Научих се какво да гледам. Нямам проблем и с намирането , доставки, цени .... Вярвам, че не съм сам и при много други колеги е така.

Нямам нищо против Мобил, те също са ми фаворит и правят чудесни масла.

И една вметка за тди : температурата им е последният критерии, за избор на подходящо масло.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така ... преди 2-3 седмици ми беше щукнала идеята да мина на масълце 5w40. Из оня ден си говорихме бая надълго и нашироко с @P_PETKOV и покрай него се навих за РавИноЙл RCS 5W40. Днеска я свършихме процедурата ... освен смяна на предни вътрешни карета, задни сензори на окачването и един излязъл в последствие носач.

Първо един флъш в старото масло ... старо старо на около 4000km. Малко май overkill е била работата с флъш-а, защото не е излязло кой-знае какво, но последните 10 000km карана с 5w30 евро сериите на Amsoil (6k) и Redline (4k).

Първи впечатления - промяна в шума на мотора със сигурност - работи по-тихо (явно обтегачите не се чуват толкова ли ... знам ли ...). За палене - утре сабахлям ще разбера като врътна ключа.

Редактирано от royce
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми ... да. Исках да сменя вискозитета и малко в последния момент се наканих, защото смяната на другите компоненти беше на дневен ред и викам айде и това.

За следваща смяна може да видя редлайн 5/40.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Мдааа универсални масла няма ... та трябва да се гледа индивидуално.

За 3.0TDI едва ли ще му е зле от RCS-то :)

 

Относно Amsoil European Car Formula 5W-30 e леко има хидрокрекинг от 15 до 40% да ги е.... 5w40 e oще "по-добре" от 25 до 45%

 

image.png.66ed1804b05f44a8f7bdbd8ba2a1428a.png

image.png.ba7e0f0db7934a5585eb0fc3ff0d47b8.png

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, Ц Е Ц О said:

Прекалено МНОГО го предлагате за всякакви автомобили RCS 5/40 Маслото.

Само това ще кажа.

VST 5/40 ли трябваше?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 17 часа, P_PETKOV написа:

За 3.0TDI едва ли ще му е зле от RCS-то

Eстествено, че това масло не е подходящо за ежедневна употреба на 3.0тди.

Постоянно ровите и заливате с инфо, а няма кой да види, че маслото е ориентирано строго към бензиновите автомобили.

RAVENOL RCS Racing Competition Synto SAE 5W-40 is ideally suited for gasoline engines for car racing, even when subject to the highest levels of strain.

Да ти го преведа ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като цяло рядко пиша, поради факта, че всеки чете и разбира, каквото му е угодно, но правя последен опит.

СПРЕТЕ да гледате шийтове, пдф и прочее.Това всеки може да го изкара с два клика в Гугъл.

Преди да решите за масло си задайте следните въпроси:

-колко често шофирате
-как шофирате

-къде шофирате

-какво гориво ползвате

-има ли много студени цикли колата

Относно RAVENOL и масовите Рейсинг масла :

RAVENOL RSP 5W30 - насочено към БЕНЗИНОВИ мотори, препоръчва се за даване на газ.

RAVENOL REP 5W30 - насочено към дизелови мотори с екология, заради ниските нива на сулфатната група.Подходящо за ежедневно използвани бензинови мотори.

RAVENOL RUP 5W40 - най-балансираното масло за ежедневна употреба и даване на газ, подходящо за дизели без екология.За бензина е ясно.

RAVENOL RCS 5W40 - изключително ориентирано към бензинови двигатели масло.
Които се пребиват от каране или се развъртат до 7000+ оборота.

 



Поздрави!
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

преди 25 минути, Ц Е Ц О написа:

RAVENOL RUP 5W40 - най-балансираното масло за ежедневна употреба и даване на газ, подходящо за дизели без екология.

А къде е проблема в ползването му в автомобили с ДПФ примерно?  

 

Редактирано от samo_pechka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 22 минути, samo_pechka написа:

А къде е проблема

Проблема, поне при мен е , че се придържам към ОЕМ спецификациите, за да съм коректен към клиентите.
Единствено VMO 5/40 е обявено, че покрива стандарта да работи с ДПФ и Евро 4/5/6 нормите.
Реално RUP-чето има, за качествата си, супер ниска изпаряемост и нисък процент на сулфатната група, ноооо няма ДПФ спецификация.
Taka, че няма вариант да кажа на някой да си го налее в колата.
Иначе RUP/RCS си ползват за база Група 5 масла, което си е топ
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 17 минути, OvivO написа:

Не коментираме 5/30 за ДПФ, там VMP е без конкуренция като цяло от гамата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Ц Е Ц О написа:

Eстествено, че това масло не е подходящо за ежедневна употреба на 3.0тди.

Постоянно ровите и заливате с инфо, а няма кой да види, че маслото е ориентирано строго към бензиновите автомобили.

RAVENOL RCS Racing Competition Synto SAE 5W-40 is ideally suited for gasoline engines for car racing, even when subject to the highest levels of strain.

Да ти го преведа ли?

 

Няма нужда от преводи ;)

Приемам забележката, да си призная за дизели не съм ровил толкова много кои са баш маслата.

Иначе за протокола в oil-club.de бухат RCS и на дизели и нямат оплаквания, но за това всеки трябва сам да си решава като иде реч за масла извън спецификациите на VW
:bia:

То за дизели с DPF май няма подходящи (да покриват 504/507 нормата) масла от рейсинг серията ... въпреки, че голяма част от 3.0TD-тата в България са с отдавна изхвърлени/отрязани DPF-и.

 

преди 35 минути, Ц Е Ц О написа:

Иначе RUP/RCS си ползват за база Група 5 масла, което си е топ

 

PAO е група 4 или нещо съм изпуснал ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Ц Е Ц О написа:

Реално RUP-чето има, за качествата си, супер ниска изпаряемост и нисък процент на сулфатната група, ноооо няма ДПФ спецификация.
Taka, че няма вариант да кажа на някой да си го налее в колата.

Какво значи да има или няма  ДПФ спецификация дадено масло? Не се заяждам, просто в спора се ражда истината :) 

Кои са параметрите определящи дали дадено масло става за ДПФ или не? 

Коя съставка всъщност мори ДПФ-а ?

Кое е по-добре, маслото да има сулфатна пепел 0.8 , изпаряемост 6.0 или да има сулфатна пепел 0.77 и изпаряемост 8.8 ?

Кое от двете масла ще скапе ДПФ-а повечко? 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, P_PETKOV написа:

PAO е група 4 или нещо съм изпуснал ?

Due to the special mixture of synthetic, highly polar Group V base oils with a high proportion of high and low viscosity PAO, it could be formulated without the use of viscosity index improvers.
Due to its high viscosity index, its high HTHS value, extreme shear stability and a highly effective special novel additivation with molybdenum and tungsten, RAVENOL RUP Racing Ultra Performance SAE 5W-40 is also suitable for an extremely sporty driving style.
 


 
преди 11 минути, samo_pechka написа:

Не се заяждам, просто в спора се ражда истината

Аз не споря с никой.Истината отдавна е родена.
За мен пък се заяждаш.
По другите въпроси от викторината, не мисля, че има какво да се коментира.
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...