Jump to content

Recommended Posts

@spacewalker Oсвен ролка на компресора какви други хардуерни доработки имаш ?

 

Аз лично в момента съм с RCS в комбинация с Archoil AR9100, ако не съм бъркам @Ц Е Ц О кара с VST, а негото 3.0TFSI е доста засилено.

За следващата смяна съм взел RUP,  като след това ще пробвам и VST-то как се държи.

 

VST-то е може би най-балансираното между цена качества и интервал на смяна.

 

RCS и RUP макар и да не им дават кокретен интервал за смяна е добре да се сменят на 6месеца бидейки рейсинг масла.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, P_PETKOV написа:

VST-то е може би най-балансираното между цена качества и интервал на смяна.

Тук съм съгласен с цялото ти мнение, но да не цитирам всичко.

 

VST e рейсинг масло с ежедневна пригоденост.

Карал съм и RUP/RCS/VST - за евридей последното гърми.

имахарактеристиките на RUP но държи до 10 000км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да попитам и аз.

HVS 10W60 подходящо ли е за стар атмосферен петак на незнайни километри?

Сменени сегменти и биелни лагери.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@robobug Питах за VST и VSI, досега (над 20 години) всичките си коли съм карал само с масло на Шел, като последните 10 години ползвам пак Шел, но 5в40. Имам и 2 смени с оригиналното на VW/AUDI. Просто ако Реванол-а е по-добър мисля да го пробвам защото е напълно синтетично масло за разлика от Шел. Това, което предлагаш на Шел 0в40 пълна синтетика ли е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

@Ц Е Ц О RUP-a и RCS-a до колко държат, примерно 6000-7000 с 90% извънградско сейфти ли е така да се каже ?

 

Преди 1 час, Schnura написа:

HVS 10W60 подходящо ли е за стар атмосферен петак на незнайни километри?

 

Дай повече данни за тоя мотор, код година и т.н.

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, P_PETKOV написа:

RUP-a и RCS-a до колко държат, примерно 6000-7000 с 90% извънградско сейфти ли е така да се каже ?

Зависи, Петко.
Методи вече две смени прави с RCS на S4 Фейс и го мята по 12 000км мисля и вика - маслото гърми направо.
Освен да бъркам за пробега.
Аз съм ги пребивал и трите на Калояново и с VST е най-добре положението.
 

На 2.03.2021 г. at 15:22, VBI написа:

Това масло подходящо ли е и за 1.8Т BFB мотора на А4-ката?

VST e  маслото, особено за 1.8Т.
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3 hours ago, VBI said:

Питах за VST и VSI,

Еднозначно VST.

 

Не знам дали шел-а 0/40 е пълна синтетика. От доста време това не ме интересува...просто не разбирам вече кой производител какво влага в този израз. Примерно дали един ГТЛ + естери не е по-добре от "пълна синтетика".

 

По мои наблюдения 1.8т awt работи по-добре с мобил1 0/40, отколкото с vst 5/40 - по-добър студен старт, близо 5к км чисто градско е мръднало точно едно деление на щеката (1мм). Колата я имам отскоро и дойде с 5/30, с което като че ли работеше най-добре....но предстои да тествам. Със сигурност VST дава по-добра защита при натоварване.....но тази кола вижда 5-6к оборота средно веднъж на ден.

На 3.0 с верига съм сипал SSL 0/40 - колкото и да се напъва мотора маслото не става на вода.....и го карам над 10к км :)

3.0 на Ауди е с ремъци и е по-щадящ откъм температура към маслото.....

ТФСИ-то го карам с VMP - близо 10 градуса по-ниска температура на маслото от различните 0/40....примерно лятото в Гърция с натоварена догоре кола, климатик успява да държи около и под 100 градуса.

 

Един вид - всеки мотор си има оптимално масло, но си мисля, че 0/40 е пресечната точка за атмосферния 3.0 и последните 1.8т.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за мненията колеги, ще пробвам VST при следващата смяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 5.03.2021 г. at 18:10, P_PETKOV написа:

@Ц Е Ц О RUP-a и RCS-a до колко държат, примерно 6000-7000 с 90% извънградско сейфти ли е така да се каже ?

 

 

Дай повече данни за тоя мотор, код година и т.н.

KL.

1984

2.1

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@P_PETKOV Ролка компресор, ролка колянов вал, даунпайпове, чардж кулер с отделено казанче за антифриза (отделен кръг), карбон интейк с Пайпъркрос филтър. Прилично засилена е и се двоумя между 0W40 или 5W40. В момента е с 5W50, но като цяло пробвам различни масла, за да видя как се държи колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кажи речи си с почти максимума за 3.0тфси 

 

За мен лично 5w40 е маслото за нашия климат. Вече кое точно всеки сам си решава. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без кулера и карбон интейка извади 515hp/675Nm, сега ще ходя да я донастроя. Има още малко мегдан в този двигател.

И аз това мисля за 5W40, пак е достатъчно стабилно и няма да прави съпротивление, но да е 100% синтетика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази джаджа имаш ли я? 

 

Ооо да задължително истинска синтетика, което автоматично изключва ширпотребата масла които са синтетични само на етикет 😉

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам само този стейдж. Ъпгрейд на дросела е вече Ultra стейджа, но тук няма кой да направи електрониката за него, а и скоростите доколкото четох ще се предадат понеже отиваш над 550hp/700+Nm.

VST изглежда добре като параметри ако е 100% синтетика. Предлагат го на няколко места, предполагам вносителят е един и същ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е добре. На каква цена е? 6.7л събирам, и да речем 2-3л за доливане :)

Редактирано от spacewalker
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

A3 2.0TDI BKD.

Колата се кара от години с Motul 8100 X-Cess или VAG оригинално масло, но в последните година-две започна да го гори осезаемо след 4-5000км, струваше ми се и доста шумна, особено с VAG маслото. След доста мнения за влошаване на качеството на Мотул /основно Made in Italy/ каквито бяха последните доста туби, които купих от вносителя, реших да пробвам Ravenol VST.

 

Маслото все още няма и 1000км., така че не мога да говоря за горене, но е по-шумна с него, в сравнение с хидрокрековите масла преди.

Само аз ли не успях да усетя магията за която се говори по всички форуми, как мотора не се чувал или съм направил кофти избор /VST/ за конкретния мотор? Тук-таме попадам на мнения, че с ПАО маслата колите работят по-твърдо.

Ще се радвам някой да сподели подобен опит с друга марка към равенол или да ме насочи към друга серия с която колата би утихнала.

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз минах от Кастрол едж профешънъл 5в30 на Равенол вмп 5в30 и разликата е осезаема в полза на Равенола откъм работа на мотора.Но пък забелязвам разход на масло за 6000км,което го нямаше с кастрола

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@МИТАКА1654 на какъв мотор, аз съм карал много километри с 5w30 motul xclean+ и грам не качваше или намаляваше на 3.0 bmk 224, на 3.0 tdi 245 също не го пипа. Утре ще сменям с ravenol и да видим. Но в него има pao и може да чисти мотора и затова. Ще дам отзив по-натам. 

Редактирано от Dan4ote
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, raid написа:

......от години.......

, е, няма нищо вечно, май е време за ремонт. За да "утихне"......., дизел.......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5 hours ago, raid said:

или съм направил кофти избор /VST/ за конкретния мотор? 

 

Колега, VST не покрива нито 505.01, нито 507.00. Не знам защо си се спрял на него за помпа-дюза мотор. По принцип за помпа-дюза са подходящи VMO 5W40 или VMP 5W30 (ако е с ДПФ). VMP-то е пълна синтетика. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, NIKO написа:

, е, няма нищо вечно, май е време за ремонт. За да "утихне"......., дизел.......

 

Несъмнено би му било добре, но не съм казал, че мотора трака с години.

Колата от години се кара с хидокрек /Мотул и VW/ и веднага след смяна е по-тиха с по-ниския клас масла, това се опитах да обясня.

 

Имам бензинова кола, при която се усеща брутална разлика в работата на мотора, но когато се сложи 300V Ester Core, спрямо хидрокрекинг маслата, но смятам, че не е подходящо за ежедневка.

 

Преди 1 час, Citizen8200 написа:

 

Колега, VST не покрива нито 505.01, нито 507.00. Не знам защо си се спрял на него за помпа-дюза мотор. По принцип за помпа-дюза са подходящи VMO 5W40 или VMP 5W30 (ако е с ДПФ). VMP-то е пълна синтетика. 

 

VST (високо-пепелно) покрива 505.00, а колата няма DPF.

VMO (средно-пепелно) в ravenol.de го дават synthetic, за разлика от VST - fully synthetic, което говори за малко количество PAO в базата.

 

На база горните факти реших, че VST е по-разумния избор, зависи как ще се задържи на щеката съм склонен да пробвам и друг Ravenol в бъдеще, но доколкото изчетох този е основния 5W40 на база ПАО и след него RUP и т.н.

 

Редактирано от raid
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, raid написа:

 

Маслото все още няма и 1000км., така че не мога да говоря за горене, но е по-шумна с него, в сравнение с хидрокрековите масла преди.

Вече трети човек ми казва същото: С RAVENOL VMP 5W-30 мотора е по шумен от FUCHS TITAN GT1 PRO C-3 SAE 5W-30 (XTL-Technology).

Най-малкото правя реклама на едното или другото, защото и с двамата вносители сме в отлични взаимоотношения. Абсолютно е изключено да става въпрос за ментаци или кофти партиди!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...