Jump to content

Recommended Posts

@KGK Аз съм с Равенол на с-троника,раздатка,диф и мотор.На кутията й е първа смяна от чисто нова,не виждам разлика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, P_PETKOV написа:

Ако питаш дали е ок за 3.0тфси да RUP е екстра. Също така VST и RCS. 

 

За селектора явно нещо са омазали.

 RCS пък никога няма да излезе за ни един VAG мотор. 

Да, с такова карам в момента, но дойде време за смяна и реших да погледна пак в техния сайт какво друго предлагат, но RUP-a вече го няма като резултат, а RCS излиза, преди го нямаше. Реших да питам да не би да има нещо ново, което не съм разбрал... Поръчах 8л RUP за 205лв. Мисля че е доста добра цената.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
На 10.10.2021 г. at 3:29, quаttro написа:

@robobug за m57tu2 чипнато на 300+ без екологии какво ще препоръчаш?

 

Скромен опит с M47TU (сравнително подобни железа, въпреки че TU2 е с алуминиев блок мисля).


Колата е на 300К, опитите почват от 200К. В началото беше с BMW LL04 и екологии на мястото си.

Сравнително малък разход, от смяна до смяна 10К - едва литър, 5W30 LL04.

Екологиите се разкараха на 240 000км., реших да мина на MOTUL 5W40 X-clean (LL04 C3 масло). На 5000км. с мотула, ходих да купувам литровки да доливам. Реших да мина на X-cess, серията пак 5W40 (A3/B4), отново на 5000 искаше почти литър, може би една идея по-добре от X-clean. (всички мотули бяха Gen 1, тъй като сега виждам от около година имат Gen 2, тогава нямаше подобно нещо)

Пробвах същото упражнение с кастролите, както тези за DPF-и /C3/ така и по-старите модели, започва разход около 5К.

След тези истории на около 280К сипах Ravenol VST, разхода се нормализира и определно държи на бой, повече отколкото мотулите и кастролите, направи ми впечетление, че при наливане на новото масло от тубата, ми се вижда една идея по-гъсто от останалите 5W40.

 

Може би SSL 0W40 е оптималния вариянт за нашия климат на кола без екологии, може да го тествам скоро.

 

Относно VST, назад в темата имах един коментар след като го налях на PD мотор, който работеше по-шумно с него спрямо хидрокрекингите. След още една смяна ми се струва, че заработи по-добре с равенола, съответно и за 5000км., не го пипа изобщо, колата също гони 300 000 и не се жали.

 

Някой спомена по нагоре Fuchs Titan, имам наблюдения на друг M57N2 който от 200 000км. се кара с този фукс, без никакви забележки към маслото, при смяна на 10-12 000.


И едно интересно видео на което попаднах по темата с Равенола, доколко е истина обаче, едва ли някой ще разбере:

 

 

Редактирано от raid
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 14 часа, NIKO написа:

Накратко (че тоа пость ми идва длъъжаК), стаа ли Реванола, или не?

 

На 15-20 годишни варелЕ, зор работа да се прецени стаа ли не стаа ли, но каквото тествах, с VST нагорва най-малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

@P_PETKOV: започнало е да се говори, че и Ravenol има 3 нива на качество - от Румъния, незнамсиоткъде и от Германия и само от Германия уж било топ, от Румъния шит, което няма да ме изненада, но не се ли прави всичко в Германия или само тубата е там :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам никаква идея за това. Но е напълно възможно все пак иде реч за едни пари. Аз лично купувам от ato24.de за черния петък имаха - 20% за всички масла на Равенол. И взех за 2-3 смени та

 

Ще поровя из oil-club.de какво пишат. Ама каквато и да е историята в крайна сметка ще е трудно да се хване какво баш има в тубата. От друга страна Равенол имат доста голям асортимент от масла. От минерални до топ РАО масла. Та се надявам поне РАО маслата да не ги съсипят...ама кво такова. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой с адекватен руски да раздуе за кво иде реч?

 

https://www.youtube.com/watch?v=F8hbhNkUnIQ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 12/5/2021 at 5:08 PM, raid said:

Може би SSL 0W40 е оптималния вариянт за нашия климат на кола без екологии, може да го тествам скоро.

За кола без екологии има по-добри варианти от SSL.

Примерно REP/RUP....или SSL + някаква добавка.

 

Колкото "повече вериги" има колата, толкова повече има нужда от разни добавки.

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, МИТАКА1654 написа:

Някой с адекватен руски да раздуе за кво иде реч?

 

https://www.youtube.com/watch?v=F8hbhNkUnIQ

 

Накратко обеснява за липсата на MSDS шийтове, агресивната маркетингова политика на Равенол, че били уж фалирали. Някъв си техен известен Руснак е представител/собственик в Русия.

 

Ся сигурно има нещо вярно от всичко, но в крайна сметка си имат читави масла на доста прилични цени. Кво точно продават джуркат за Руския пазар няма какво да ни брига. Едва ли някой вкарва Равенол от Русия вместо от Германия. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

както казах, говори се, че някои вкарвали от Румъния, а там било зле като качество. Аз си мислих, че само в Германия го правят и си проверявам кода на тубата всеки път.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

`сичко преекспонирано до дуПка, накрая прегаря и става "направи ме пепель". Така и с тоя реванол.

И ония от "свръхчовешката" "РевоЛУТ", отначало сваляха Вселени от Безкрая, докато не се превърнаха в обикновенни кауфландски търгашчета. Че и тия образи, с "отличната маркетингова полЕтика".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 15.12.2021 г. at 17:51, МИТАКА1654 написа:

Някой с адекватен руски да раздуе за кво иде реч?

 

https://www.youtube.com/watch?v=F8hbhNkUnIQ

Добре разказва момчето. Някой си руснак Игор шевчук  купува равенол в началото на деветдесетте години и от тогава до сега той е шефа на фирмата. Построили са нов завод за преработка на нефт пак в Германия и там се произвеждал вече маслото. Имали са проблеми с качеството до преди 15 години ама всичко вече е окей. И все такива неща. То между другото е пълно с такива клипове в тубата особено руски,които обясняват кой,как,къде и защо произвежда някакви масла. Дали е истина или е гръмко изявление не знам и не вярвам много на такива неща ама знае ли човек.

Вчера го сипах вст-то и сега ще видим как ще се отрази волсинтетишето на стария немец.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега гледах един клип,пак руски.Сравняваха ОЕМ ФВ масло с Равенол ВМП и Лики Моли при високи температури за еднакво време,ОЕМ маслото най-зле,Лики Моли-то най-добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Съвет и помощ от знаещите за избор на Равенол, като след изчитане на темата избора е сведен до:

RUP 5/40

RCS 5/40 , което не виждам да го има

REP 5/30, за което може и да греша

Мотора е N57 от днес без екологии, щото ДПФ-а умре.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Равенол са доста малка компания ,завода им е като пазарска сергия на фона на мастодонтите Shell,BP,Eni,Exxon Mobile и Total .Маслата им са добри ,никога не са имали рафинерия ,купуват си базовите масла от големите играчи .Колко % им е ПАО или 4 та група в маслата едва ли някой може да каже .Има доста инфо е нета от съдебния спор през1997 в САЩ между Mobil 1 и Castrol и съдебен спор между неназована компания и Motul в Германия през 2017 .В БГ 99% от маслата обявени за пълна синтетика са си чист хидрокрекинг 2 и 3 група.За да се разбере дали едно масло е напълно синтетично пробвайте немския сайт на определен производител и после сайта им в друга държава 🙂.

 

Принципно няма лошо в хидрокрака но след 5-6000 км градска езда деградират и вече не е масло 

Масло за 40-50-60 лв туба 5 литра е Ок но след такъв пробег 5-6 к км  се сменя .Колата започва да го "гори" и си мислят хората ,че имат проблем с ДВГ ,а то масълцето вече е мътна водица .

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без лоши чувства ама всичко това е писано мнооого пъти във форума. За какво го споменаваш съдебния спор като дори не пишеш за какво е бил ?

Това за немския сайт е толкова условно, че няма накъде ама здраве да е, всеки може да си пробва каквто реши.

 

п.с. PAO са масла група IV ама квото такова. Освен РАО трябват естери и т.н. за да стане хубав маргарина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То дори не е и съдебен спор ,а арбитраж и е за точно определен продукт на Кастрол ,който е бил един какъв си ,бля-бля и Мобил са се ядосали и потърсили правата си пред специална комисия ,която дори не е  и съд ами нещо подобно на нашата КЗК и КЗП :) А естерите здравословния им максимум за стари коли като повечето в България е 10-12 % ,че може да протече като лейка .Никви лоши чувства ,просто споделяме кой какво е прочел ,видял и научил ........за да може онези дето нямат време да четат тоновете информация в нета да я получат сдъвкана и синтезирана .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Audi 1,4 TFSI.

Кой Равенол ще му е подходящ?

Гледам в търсачката, че дават и 0в30, 5в30 и 5в40.

Какво да взема?

Мисля си за VST 5W40.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предната смяна карах с ревенол, моето мнение е че мотора ми беше една идея по шумен с нищо не ме впечетли. Това мога да споделя като опит.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...