Jump to content

Адаптация на скоростна кутия


FanatikaTm

Recommended Posts

Здравейте колеги някой до сега дали е правил адаптация на скоростна кутия на б7 3.0 типтроник. Следвам инструкциите от vcds ама нищо:

 

Adaptation

 

Special Procedures

 

Defined Test Drive

 

Prerequisites:

 

Ignition ON and Engine ON.

 

No Fault Codes stored.

 

Transmission Oil Temperature must be between 60 °C and 90 °C.

 

If the procedure does not succeed in the first try, make sure the temperature is above 80 °C.

 

All driving and braking has to be done in partial load, avoid full throttle/braking!

 

Normally the adaptation needs to be carried out when:

 

Transmission Control Module has been recoded

 

Input Shaft has been replaced

 

Hydraulic Unit has been replaced

 

Transmission Control Module has been replaced

 

Transmission has been replaced

 

 

[select]

[02 - Transmission]

[Adaptation - 10]

Channel 00

[Read]

[save]

[Done, Go Back]

[Measuring Blocks - 08]

Block 010 (in 1st Row)

Block 011 (in 2nd Row)

[Go!]

Check fields 2, specification is ADP OK.

 

Move the selector lever in position D and drive with partial load 20 m / 70 ft forward, then brake to standstill.

 

Hold the brake for 10 seconds.

 

Move the selector lever in position R and drive with partial load 20 m / 70 ft reverse, then brake to standstill.

 

Hold the brake for 10 seconds.

 

The procedure needs to be repeated at least 5 times and can be repeated up to 10 times until the measuring values show ADP OK.

[Done, Go Back]

[Close Controller, Go Back - 06]

 

 

 

Sent from my Nokia 8.1 using Tapatalk

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 10-ти и 11-ти канал няма поне в което да пише Check fields 2, specification is ADP OK. Даже и след като направих цялата процедура.

Sent from my Nokia 8.1 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То се казва, че във вторите правоъгълници на канал 10 и канал 11 ще изпише ADP OK (adaptation ok), ако се извърши успешно адаптацията. Или не го парвиш достатъчно пъти, или не ти е загряло маслото на скоростната кутия?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@FanatikaTm

Ето ти процедурата, обърни внимание на последния ред:

 

  

On 7/26/2019 at 8:08 AM, VBI said:

Блъскането освен от проблем със скоростите, може да е от лошата им адаптация. Имах подобен проблем с много твърдо сменяне на скоростите и "лашкане" при натискане на кик-даун и ритане като връщаше от 3-та на 2-ра предавка почти всеки път. При проверка - никакви грешки в контролера на скоростите, но имах грешки за отоплението на предните л-сонди. Намерих в интернет една процедура за адаптация на скоростите, която сработи и се оправиха нещата. МНОГО ВАЖНО е да няма никакви грешки в контролера на двигателя и скоростите. Ако има грешки НЕ сработва адаптацията - лично тествано. За да нямам грешки за подгревите на л-сондите се наложи да сложа по един товар (резистор) на отоплението на предните л-сонди (за да излъжа ЕКУ-то, че отоплението е наред) за да се изтрият грешките и чак тогава се получи адаптацията.

 

Това е въпросната процедура:

 

Преди да започнете - изтривате грешките в контролера на двигателя и скоростите (това нулира и тримовете)

 

1. Давате на "контакт" (без да палите двигателя)

2. Натискате педала на газта до долу за повече от 15 секунди без да го отпускате или движите повече

3. След като изтекът 15-те секунди, докато продължавате да натискате педала на газта изключвате "контакт"-а от контактния ключ

4. Отпускате педала на газта

5. Давате отново само "контакт" (без да палите двигателя и без да натискате или пипате друго нещо) и я оставяте така за 5 минути

6. Палите двигателя без да пипате нищо друго

7. Карате първите 15-20 минути на възможно най-ниски обороти на двигателя, БЕЗ рязко натискане на педала на газта или рязко набиране. Въпроса е да се движите на възможно най-ниски обороти до възможно най-висока предавка.

8. Гасите двигателя и ако всичко е наред би трябвало скоростната кутия да се е адаптирала.

 

Аз правих адаптацията в града, после покарах малко и извънградско и скоростите превключват перфектно без ритане, лашкане и т.н.

 

Но пак повтарям, че не трябва да има грешки в контролера на двигателя и скоростите - трият се предварително и не трябва да се появяват докато трае адаптацията!!!

 

 

Редактирано от royce
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Процедурата с vcds не става .... На 89 градъса маслото следвах инструкциите като идиот напред назад на равно сигурно 3 пъти пробвах уви нищо. Този начин с педала на гаста си го мислех за шега но след като хо направих колата все едно е друга..... Няма го сецането което ми правеше. Мерси колега!!!

Sent from my Nokia 8.1 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

@royce направи го както пише ... Карай много бавно и на някоя права вдигни до 6-та като превключваш ръчно но набивай бавно

Sent from my Nokia 8.1 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@royce аз не карах на D че на високи обороти превключва ... А ги превключвах ръчко ... Имам на волана лопадни и с тех действах

Sent from my Nokia 8.1 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...