Jump to content

Смяна на тампон на ръчна скоростна кутия на Ауди А4 Б6


Kukata_a4

Recommended Posts

Здравейте колеги.Реших да споделя начина за смяна на тампон на ръчна скоростна кутия.Процедурата е сравнително лесна и ще е по силите на всеки който има малки познания и инструменти,ще приложа и някои снимки.

Тампона представлява товаи струва30-40лв,на места се продава и с конзолатаimages..txt и е доста по скъп от 80лв+ но в случая ако няма нещо счупено не е наложително(някой магазини и монтьори го продават с конзолата за да спечелят повече пари магазина от продажбата,а монтьора от отстъпката 40%).

Тампона изглежда от долу така.

Държи се на гредичка която е хваната с по три болта два къси и един дълъг за камък 18.

1.Подпираме кутията с нещо и се уверяваме,че ще държи.

2.Развиваме гайките на шпилките на тампона камък13.

3.Развиваме болтовете на гредата и тя пада надолу и я дърпаме назад да не пречи,а тампона остава да виси конзолата която е хваната за кутията.

4.Развиваме конзолата от кутията три болта два отпред и един отзад за камък16 и я изваждам заедно с тампона.

5.Вече свалена конзолата с тампона развиваме тампона от конзолата болт с гайка за камък18

6.По обратния ред слагаме новия тампон към конзолата и му стягаме болта с гайката.

7.Монтираме конзолата с тампона към кутията.

8.Монтираме гредата към конзолата като шпилките на тампона минават през гредата и затягаме гайките му изатягаме гредатаа от двете страни.

9.Поскаме кутията да легне и сме готови.

Съжалявам,че не можах да кача повече снимки но ми дава ограничение на качването до 4.88МБ дано съм помогнал и съм бил изчерпателен.

 

129710.jpg

IMG_20200610_130933.jpg

Редактирано от Kukata_a4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тресене в лоста особенно ако паркирваш на зад лоста полудява при превключване на малките скорости гаден шум а като минеш през дупка тънък звук като расхлопана биалетка.Тампона се констатира много лесно на канал гледаш за спукано или скъсано,ако имаш втори човек го накарай да я присецва на полусъединител на заднана канала а ти гледай от долу ако е скъсан кутията се вдига все едно ще излита.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сууупер тема....., за нещо толкова елементарно...

А и си има нарочен раздел за тия самодейности:

Нагледни материали за ремонт тип "Поправи си сам".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да има но темата е забутана някъде в девета глуха докато поставена на това мястобе видима и достъпна за много по голяма аудитория.Апелирам ако някой има подобни смени на най различни неща нека бъде така добър да публикува и опише смяната и така ще се натрупва безценна информация с смяна на много неща които биха ни спестили много пари в това сложно време.И запомнете както публикувате смяната на нещо елементарно за вас и помогнете с това на друг така ще ви се върне на вас в добрия смисъл и утре вие ще попаднете на полезна информация която ще ви спести средства.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

а от къде купи само тампон и каква марка взема?че аз сменях един път но не изкара 6 м и почна много да блъска пак и искам да го сменя с нещо хубаво

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С този тампон решението е само едно. На всички 4 цил. двигатели да се  слага от 3.0ТДИ. Същият е и на S4.  А именно LEMFORDER 31107 01. Проверено е многократно и е по добро решение от оригиналния за 4 цил. двигатели с цена от 260лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А каква му е разликата от този на 4 цилиндровия двг на  LEMFORDER  31105 01 като визуално са същите???Не се заяждам а просто ми е интересно..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 months later...

Здравейте ! Имах преди около година доста здраво тръскане в купето при потегляне и всеки казва съединител но в моят случай е нов (комплект всичко е сменено) почна гадаенето и свалянето на доста неща и се оказаха тампоните на мотора бяха скъсани от шпилките , сменихме ги със НЕ оригинални и се оправи но след няколко месеца пак като загрее и става леш …. Та въпроса ми е дали коже да е лягало всичко на тампона кутията защото е понацепен но видимо здрав (сменян преди две години) с lemfiorder да е заминал и сега при топло време или като зсгреее колата и не се кара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. При мен болтовете на конзолата бяха развити.Единия от трите беше скъсал резбата и  откършил чак парче от кожуха на кутията. Но направихме нова резба   и успяхме,да завием по-дълга болт на същото место. Преди година ми сменяха,съединител и демфер други ,специалисти.Така че проверявате си тампоните.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...