Jump to content

Проблем с автоматична скоростна кутия Ауди а3


dogydog

Recommended Posts

Здравейте, колеги.

Имаме проблем със скоростите на Ауди а3, 1.9 ПД, 130 к.с., 02 г., 5 степенен типтроник

След като загрее, но не винаги (за сега само два пъти) и само на десен завой, и подаване на повече газ не превключи от 2-ра на 3-та... форсираше се все едно е на неутрална. Дори и в ръчен режим не превключи на 3-та предавка! Колата е обслужена на 01.06 - ролки, ремъци и т.н., масло кутия и филтър. Преди обслужването го е правила два пъти, но с връщането на газта превключваше на 3-та (пак на десен завой) записва само една грешка и тя е високо напрежение на шофьорския аербег. При движение в ръчен режим забелязах, че превключва малко по-бавно от 2-ра на 3-та Днес й следихме температурата на маслото в кутията и не вдигна повече от 79/80 градуса, а това което ми направи впечатление е, че напрежението в кутията постоянно се менеше 13,17в., 13,27в., 13,56 в, 13,80, 12 и нещо ... 

Много ще съм благодарен ако някой може да помогне

П.С. Днес говорих със Софтелектроник Варна и ми казаха, че само могат да направят диагностика, но не ремонтирали такива автоматични кутии. Утре мисля да пробвам с Мид авто Варна

Link to comment
Share on other sites

Малко развитие по темата

Днес й направиха диагностика в Мид авто

След доста ръчкане на 2-ра и 3-та кутията отказа да превключва на 3-та, а температурата в кутията бе 98/99 градуса. Отново не записа грешка... 

Също така проблема остана дори след изгасяне и стартиране на двигателя, оправи се след  около час, след като изстина малко.  От сервиза предполагат, че проблема е в клапанното тяло (около 1000 лв. ремонт) или кутията губи налягане на маслото (още около 2000 лв. ремонт)

Ще съм много благодарен ако някой ми отговори на следните въпроси:

1. Нормално ли е да не записва грешка ? 

2. Възможно ли е да отказва да сменя заради проблем в двигателя ?

Link to comment
Share on other sites

Да не би да е по-ниско нивото на маслото и при завой да отива в единия край на кутията и от това да не превключва както трябва. Другото е да огледаш тампоните на скоростите и моста да не би в завой да се измества кутията и по някакъв начин да се издърпва жилото на селектора и да остава в някакво никакво положение и от това да прави проблем?

Link to comment
Share on other sites

Днес ми остана малко свободно време и реших да погледна как е нивото на маслото, и състоянието  на тампоните.

След изглеждане на 100 клипчета как се сменя маслото, че да не объркам пробките и да го източа ... хаха Махнах кората и какво да видя, нещо не е като на клипчетата ... май някой е сменял кутията (поправете ме ако греша), защото на нея има емблема на  VW  с номер 09А 321 107 и доколкото намерих информация за да се смени филъра се разглобява кутията ... и не знам дали са го сменили изобщо в сервиза ... 

3.jpg

2.jpg

1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...