Jump to content

Инсталиране на камера за заден ход на A6 C7 Avant


Gorg

Recommended Posts

Изчетох много по темата, но така и не намерих пълна инструкция от началото до края (още по-малко на български език) и реших да снимам и опиша всяка стъпка. Мога да потвърдя, че посочените компоненти и кодиране работят за въпросния модел автомобил - 2012 г. с RMC мултимедия.

 

За допълнително инсталиране на камера за задно виждане са необходими три компонента:

 

1.     Камера, вградена в бутона за отваряне на задната врата

2.     Контролен блок за управление на камерата, трансфериране на сигнала към мултимедията, както и изчертаване на линиите по екрана

3.     Свързващи кабели 

 

IMG_4539.jpeg.a3fae994e714d280afb2306fed135edf.jpeg 

 

Инструментите, които са необходими – пластмасови инструменти за сваляне на елементите, без да се повредят, камък 8 и 10, както и звезда Т25 и Т35.

 

 IMG_4609.jpeg.91143b49b474ceada7e5e22f7c235226.jpeg

 

Камерата, която закупих е с номер 5N0827566AA. Доколкото прочетох, става за много модели на Ауди и съответно има много за продажба в мрежата. По-интересно е с контролния блок - компонентът, който закупих е с номер 4G0907441B - определено тук избора е по-ограничен, тъй като съвместимите модели са А6 и А7 за съответните години от 2011 до 2014. За по-новите (или по-стари) модели търсим друг контролен блок.

IMG_4541.jpeg.39b60d6338b8100efec71e3b0ddd27af.jpeg

 

Кабелите са на Kufatec номер 38241 (отново за модела от 2011-2014 г.). Комплектът съдържа три кабела: от камерата до контролния модул, от контролния модул до мултимедията, третия е комбиниран за захранване, връзка с CAN шината, и захранване на самата камера.

IMG_4542.jpeg.c0fe65a35635935b1e0fe0927af42ffb.jpeg

Контролният модул се позиционира в отделението от дясната страна на багажника (където са предпазителите), очаквах най-много време да ми отнеме изтеглянето на кабела от контролния модул до мултимедията. Затова започнах със сваляне на капака на предпазителите от дясно на таблото. Всъщност трябваше да започна с разкачване на акумулатора, но тази стъпка я пропуснах, което не е много добра идея, предвид, че се пипа близо до страничните еърбеци.

 IMG_4543.jpeg.f4aac3df1b0f7916c7636c7d1d48a7b2.jpeg

След това и пластмасовия елемент, който е отстрани- до уплътнителя на вратата. 

 

IMG_4544.jpeg.ed27ed8130af58232c11c5903347a229.jpeg

 

Следва жабката - тя има 5 болта - три се виждат като се отвори - на тавана на жабката и още два - в долната и част.

 

IMG_4545.jpeg.64455bbbe2cd35065c149d11c2a30b5e.jpeg

   

Отсъединява се конектора и се отстранява жабката

 Следва елемента, който е отдолу до предната врата.

 

IMG_4547.jpeg.5c9c61bb55e579a6e192530717f02ad9.jpeg

 

Тъй като пластмасите са застъпани, следващият елемент е на колоната, от където излиза колана и съответния елемент под него. При монтажа, трябва да се внимава за механизма за регулиране на височината на колана – трябва жлеба на пластмасовия елемент да се напасне с механизма.

 

IMG_4548.jpeg.4bd791bf7e200634839bfb5de71310fc.jpeg

 

Продължаваме назад, но за да свалим пластмасата, която е отдясно на задната седалка…

 

IMG_4549.jpeg.be090822825dbab26d94170f6ec3988c.jpeg

 

…първо сваляме самата задна седалка – повдига се от предната страна, за да се отключи и след това се изтегля напред.

 

IMG_4558.jpeg.e4832f91e12558cae0538410f2e62484.jpeg

 

 

 

Целта на упражнението е да се разкрие болт, който фиксира елемент, позициониран вдясно от облегалката. До момента, само жабката се сваля с развиване на болтове, всички останали елементи са фиксирани с щипки.

 

IMG_4559.jpeg.22330770cf76b2fe1d88b3650b7a886a.jpeg

 

След развиване на болта, се сваля въпросния елемент - в него се намира и едната от страничните въздушни възглавници. Аз не я отсъединих от кабела, а само я отместих настрана.

 

 IMG_4560.jpeg.b1b932f98fb9b532b7a90c14f5e4e6d2.jpeg

 

След това продължих с багажника: сваля се елемента на тавана между двете задни колони. Той е захванат с щипки, но за да се свали, се плъзга назад.

 Сваля се нишата с мрежата, която затваря отделението с предпазителите – вдясно. След това се сваля пластмасов елемент, който започва от основата на дясната колона и завършва до облегалката на задната седалка (кафевия елемент на снимката).

 

IMG_4551.jpeg.e2cbe6fc57075f529751bdbebe4b64af.jpeg

 

Той е захванат с два болта (освен щипките). Първия е под ръчката за освобождаване на дясната задната облегалка.

 

IMG_4553.jpeg.816c55684027774c6a4edf146f2d44fb.jpeg

 

А втория е под щората за багажника.

 

IMG_4554.jpeg.51281aae371184255bb656fef25c4668.jpeg

 

След това елемента се освобождава и се разкрива долния болт на тапицерията на дясната задна колона. Горният болт е захванат за тавана .

 

IMG_4555.jpeg.4eaec52100c73d661b4c2f9b8997f3d0.jpeg

 

Сваля се колоната и пластмасовото капаче на дясната панта на задната врата (то се сваля лесно, като се натисне надясно).

 

Сваляне на климатичния модул.

 

IMG_4562.jpeg.15e10f8523069c21cc481cf69fef448a.jpeg

Разкачване на двата му кабела.

 

Развиване на болта на мултимедията и издърпването и.

 

IMG_4564.jpeg.bdecdde5414d31736d5d12990cebf18f.jpeg

 

Откача се големия конектор и се изважда синята му част. В нея се добавят двете клеми на кабела за мултимедията – прозрачен (позиция 11) и черен (позиция 5).  

 

IMG_4566.jpeg.c6c3eb29a6f6cb85105f9036ebafb0ef.jpeg

 

1224227705_Picture1.jpg.bd5a1c937a02d505eaff6e4c6791de0a.jpg

 

Зад предпазителите в багажника е разположена стойката за модула за камерата. За да се извади, се развиват три гайки, с които е закрепен, като една от тях фиксира и модула с предпазителите (той се изважда първи).

 

IMG_4569.jpeg.b3e7791d6257cab1d29fdb3a2c4e1e04.jpeg

 

IMG_4570.jpeg.5b88a0dc46f2cf8175a7e554edbcbadc.jpeg

 

Модулът се монтира в най-ниското отделение.

 

IMG_4572.jpeg.779901609da46afd2829960e84a032ac.jpeg

 

Стойката се монтира обратно.

Кабелът от мултимедията се изтегля по съществуващите кабели  до модула на камерата. 

 

Следва разглобяване на задната врата: отваря се капака и се изважда триъгълника. Под него има два болта.

 

IMG_4574.jpeg.22ef7202a1de6a4febd0a53ba37dd155.jpeg

 

Свалят се двата капака зад светлините и под тях има по един болт.

 

IMG_4573.jpeg.4282d6e2cff89cbc4b84c2a876d792e6.jpeg

 

След това има сравнително трудно премахване на целия пластмасов панел. Ние бяхме двама и доста ни затрудни – първо се натиска надолу и след това – назад (спрямо автомобила). Има и една рамка на стъклото, която се откопчава, за да премине кабела..

 IMG_4573.jpeg.4282d6e2cff89cbc4b84c2a876d792e6.jpeg

Бутонът за багажника е фиксиран с две гайки, които се развиват и се монтира бутона с камера. Има един конектор, който трябва да се включи.

 IMG_4575.jpeg.76bcbe1443b90b003cec555deaa2e42c.jpeg

 

Изтеглят се кабелите за захранване и за сигнала от камерата едновременно от камерата до контролния модул.

 

Свързването към CAN шината става посредством CAN буксата, която се намира в отделение за предпазителите в багажника. Първо се премества розовия елемент за отключване на буксата от стойката в посока назад спрямо автомобила.

 

 

IMG_4603.jpeg.cc59fba40765bd5019e777cd483b6981.jpeg

 

След това се изважда буксата и се сваля горната и част, като се повдигне розовото лостче.

 

Отвътре има още един заключващ елемент (розов). Самата букса е сива и се изтегля от черния корпус, но има две сиви пъпки, които да се преодолеят (видими на снимката по-долу).

 

 IMG_4579.jpeg.8bdb866d721cdd3a33e791da3787b308.jpeg

 

Кабелът от модула на камерата е надписан PIN22-H и PIN22-L. Буксата също е надписана и не е трудно да се намерят местата.

 

IMG_4578.jpeg.6921d107d2f9ae4175279c21766325ca.jpeg

 

Остава само захранването – масата се закача на единия от болтовете на стойката за модула. В пакета с предпазители се намира празно място с постоянно +12V и там се свързва кабела за захранване през предпазител 5А. На снимката е първия отляво.

 

IMG_4605.jpeg.5fc315899d5ef9fc7043115ce65432f1.jpeg

 

 

Кодиране с VCDS:

 

Избира се 10-Park/Steer Assist (само за автомобили с APS+ - optical park assist или по нашему – парктроник).

Coding - 07

Long coding helper ->  байт 0 -> бит 5-6 се избира Rear View Camera installed.

 

IMG_4582.jpeg.81a68cdc739a65f4ddc2889d21020542.jpeg 

Избира се 19-CAN Gateway (това вече за всички автомобили). 

Installation list и се поставя отметка на 6C – Back-up Cam.

 

IMG_4584.jpeg.ef9f159f4cbd3ba84be01a2b3fd39c77.jpeg

 

Избира се адрес 5F – Information electronics -> Coding 07 -> Long Coding Helper

 

Тук има различни възможности: в моя случай с RMC мултимедия, се поставя отметка на Byte 6, Bit 2.За другите MMI пише да се активира Byte 7 Bit 1, но това не мога да го потвърдя. За след 2015 година е Byte 35 Bit 4, но това също само съм го чел, без да тествам.

 

 

IMG_4585.jpeg.41b817e7362d391822d82902f9060964.jpeg

 

 

Избира се адрес 6C – Back-up Cam. Отново Coding и тук вече се конфигурира според ситуацията. За щастие има Help меню.

 

IMG_4586.jpeg.92018384db87ecac2f0ff83b0662f1e5.jpeg

Ако не се разкачи акумулатора, след разглобяването на CAN буксата могат да се очакват доста записани грешки, като се случи при мен. След изтриването им останаха две – на Can шината 

IMG_4587.jpeg.322b6741939abaea57a9fe173647868a.jpeg

и на Instrument cluster

 

IMG_4588.jpeg.5caf8339e7c60eee3da3f4865ebf35a9.jpeg

 

В случай, че се случи: В списъка на инсталирани модули на 19 - CAN gateway (installation list) има два реда 17 – Instruments. Размаркира се горния ред, Save и грешката изчезва. След изключване на колата и отново даване на контакт, модула се инициализира и отново се появява като маркиран в списъка.

 

Последно се рестартира мултимедията. На този етап би трябвало камерата да работи при включен заден ход, но не е калибрирана и не може да се разчита на линиите, които указват траекторията.

 

За да се калибрира е необходимо разпечатване на калибровъчен лист. Той може да се свали от http://www2.zippyshare.com/v/86679736/file.html и се разпечатва с размер 1900х700 мм. Поставя се отзад на автомобила, на около 130 до 180 см. от оста на задните колела. Необходимо е волана да е изправен и листа да е симетричен на автомобила.

 

IMG_4594.jpeg.5f4b50b8eb6ad0b36d1dd4b89dcc513b.jpeg

 

В някой сайтове пише, че разстоянието се измерва от предния край на листа, но когато го направих по този начин ми върна грешка при калибрирането. Затова се позовах на други източници, които измерват от предния ръб на черната рамка.

 

 

 

 

IMG_4595.jpeg.88229194fbbeda37ef290ea6d4d60547.jpeg

 

IMG_4596.jpeg.44ae15a215390621dcf0ccccfd504649.jpeg

 

Преди калибриране е нужно да се измерят – разстоянието от остта на задните гуми до калибровъчния лист и височината, на която листа е поставен.

 

Във VCDS се избира 6C – Backup Camera -> Security Access – 16, въвежда се 22351, за да се позволи Adaptation.

Натиска се Adaptation – 10, 

Channel 5 ->Read и се записва базовата стойност 500 + височината на поставяне на калибровъчния лист от земята. В случай, че калибровъчния лист е на земята, се въвежда 500.

Channel 4 -> Read и се записва стойността, изчислена по следната формула:

20 000 – Междуосието на автомобила – Разстоянието между задната ос и калибровъчния лист

Във въпросния случай, стойността беше 20 000 – 2 912 – 1500 = 15 588

 IMG_4591.jpeg.12958725f3b4ee2ace73320ca41a57b5.jpeg

На канал 1 се задава стойност 1, за започване на калибрирането. Отнема няколко минути. Статуса на калибровка може да се провери на адреса на камерата – Meas. Blocks – 08, избира се блок 130 -> Go

 

При успешно калибриране, в третото поле се изобразява 0х0000.

 

 IMG_4601.jpeg.5c019af9125aeee0f5e1bb61e5b381a5.jpeg

 

Ако изпише грешка, трябва да се проверят размерите отново.

 

И ето резултата. На мен ми отне около 3 часа, като за разглобяване на задната врата бяхме двама (там е малко по-трудно). И това след около 10 часа сумарно четене и гледане на клипове.

 

IMG_4602.jpeg.81466e4604aa63ca0dbfdff355170f64.jpeg

 

 

 

 

 

 

 

Редактирано от Gorg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега поздравления за ретрофита и предоставената информация. Със сигурност ще е полезна за доста хора които биха се хванали да си го направят сами.

Би ли споделил колко ти излезе като сума целия ретрофит?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

On 7/3/2020 at 10:37 PM, Nikolay Tanchev said:

Колега поздравления за ретрофита и предоставената информация. Със сигурност ще е полезна за доста хора които биха се хванали да си го направят сами.

Би ли споделил колко ти излезе като сума целия ретрофит?

 

Всичко съм купил по eBay. Комплектът с кабели е нов - цента е 63,31 паунда с транспорта. Камерата е втора употреба за 55 паунда и още 6 лв. за доставката. Контролният блок беше 140 паунда (пак употребяван) и 10 лв за танспорт. Принтиране на шаблона за калибриране - 12 лв.

 

По груба сметка, целия ретрофит излезе 585 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...
  • 4 weeks later...
  • 1 year later...

Здрасти знаеш ли дали е същата процедура за предна камера за калибриране ? Сменях моята че беше начукана от камъчки и сега е леко не както трябва картината 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...