Jump to content

Спирачките се престарават!


Manivelata

Recommended Posts

Здравейте,
Имам сериозен проблем със спирачките. Задействат се самоволно и постепенно.
Усеща се по необичайното намаляване на скоростта дори с доста газ. Спирачният педал се втвърдява 
като камък. Много скоро затягат вече толкова, че дори с мръсна газ колата едвам помръдва. 
Джантите, очаквано, са топли и дори горещи - различно на различните колела. 
Като постои половин - един час с изключен двигател, педалът омеква, съответно колелата са отново
подвижни. Първоначално това стана веднъж, а след това 10-ки километри нямаше проблем.
После започна да става по-често. Вече само след няколко км ефектът е налице. Практически
колата е неизползваема. (Ауди А4 комби 1997, 1.8 ADR, 125 коня. Спир. помпа е сменяна преди 3-4 години.)

Някой има ли идея къде да търся проблема?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени си спирачните маркучи.

Разложили са се вътрешно и пропускат само високо налягане, на самотек не пропускат течността да се върне в казанчето(което става много бавно), за това ти е твърд педала и като преседи омеква...ама след второто натискане пак е камък и лепи горе на 100%.. . Ако срежеш един маркуч ще видиш, дефакто, че няма  дупка

 вътре, всичко е една каучукова дъвка.

Редактирано от janoar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спирачните маркучи... със сигурност са далече от идеални. Ако те са основната причина за проблема, той щеше да се проявява постоянно. А не е така. Педалът е нормално мек за известно време. Има някаква връзка с работенето на двигателя. Със сервото или, знам ли с какво...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако се съмняваш в сервото - когато стегнат спирачите спри и разхялаби помпата от гайките, които я държат към сервото. Ако спрат да задържат, значи е от него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  Добро утро,най-добър по лежене на плажа ....

Така описан проблема, педала може да става твърд от греещо колело и кипнала течност,загубен вакуум на сервото,  проблемно серво.

Вчера една жена , вика става ми твърд педала,нещо което може да накара и комплект от Брусли,Вин Дизел и Дж. Стейтъм да им омекнат капачките ......След 2 часа опити да симулирам проблема ,разбирам  че педала е твърд , сутрин а не в движение   ..преди палене.... малко ми оставаше да мушна една отвертка в огледалото ...за фокус.

Гайката, която държи оста между педала и сервото провери дали е хлабава.

Трябва да се разбере кои колела задържат,1,2 3 4 ? или всичките.

Всеки втори проблем тук , е описан неточно.

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

@buzzi
Проверих гайката от педала към сервото - не е хлабава.

Другата проверка - кои колела задържат, беше по-трудна. При първия опит да възпроизведа проблема не успях. Навъртях над 30 км в махалата, с ниска скорост, 40-50, често с леки спирачки и - нищо. Вторият опит покарах по-бързо по Цариградското . След 10 км започнаха да се задействат сами. След около 1 км колата беше почти обездвижена. Вдигнах с крика всяко колело. Задържат и четирите. Предните нямаха помръдване. Задните с повече усилие можех малко да ги завъртя.

Редактирано от VBI
оправяне на цитата
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като блокират,махаш вакума от сервото,ако  отпуснат  е серво . Държат ли още развий от АБС -а някоя тръбичка на входа му,виж дали ще охлаби някое от колелата.Ако пак не се получи развий на изхода на АБС -а ,тогава трябва да отпусне и АБС е за промиване или смяна .

Ако отпусне с вакума имаш счупена пружина или разтегната мембрана на сервото.При втория вариант на теста помпата не работи правилно.Ще ти трябва повдигач,иначе ще си спретнеш супер фитнес програма .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги - вътрешните накладки ги носи значително повече от външните - вътре 2мм отвън 5мм - при вас? За ревизия на апарати ли съм

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
На 3.08.2020 г. at 15:11, Manivelata написа:

@buzzi
Проверих гайката от педала към сервото - не е хлабава.

Другата проверка - кои колела задържат, беше по-трудна. При първия опит да възпроизведа проблема не успях. Навъртях над 30 км в махалата, с ниска скорост, 40-50, често с леки спирачки и - нищо. Вторият опит покарах по-бързо по Цариградското . След 10 км започнаха да се задействат сами. След около 1 км колата беше почти обездвижена. Вдигнах с крика всяко колело. Задържат и четирите. Предните нямаха помръдване. Задните с повече усилие можех малко да ги завъртя.

 

Колега какво стана с твоя проблем?, аз имам същия и ми говорят за ново серво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 19.08.2020 г. at 12:35, gen.sek написа:

 

Махни кабела от вакума към сервото, педала ще стане твърд на кокал и проведи експеримент ще имаш ли проблем. Ако имаш - честито, сервото ти е чао. Ако нямаш, търсиш проблема колело по колело - за предните я вдигаш колата на крикове, вкарваш втора и гледаш да се въртят с еднаква скорост колелата, ако някое се забавя и задържа - откачаш спирачния апарат и чистиш. Ако не е от предните, повтаряш процедурата на чистене и със задните. Огледай и спирачните маркучи, ако са много остарели е възможно и те да са за смяна. 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 19 часа, railfan написа:

 

 

Мани че сега взеха тези разбирачи тук в Пловдив да ми вкарват още по-страшен филм - че не е от сервото а от ABS модулатора и после разни обучения, настройки та не знам си какво...... това ще струва да си ... майката.

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Здравейте колеги! И аз имам същия, или поне подобен проблем. Със сигурност, проблема е свързан с работата на двигателя. Колкото повече обороти, толкова повече вакуум и от там сякаш спирачките, се задестват сами. При мен при рязко тръгване на 1-ва, ако веднага след потеглянето, върна газта и натисна спирачка, 10-15 минути, педала е кокал и колата няма мърдане. Мисля си, че става прекалено голям вакуум в сервото и спирачките се самозадействат. До колегата Ген.сек, в Пловдив, и маслото си не сменям вече, читави майстори няма тук (звънни да видим къде ти е проблема). Та относно тъпия проблем. Първо мислех, че са маркучи, ми не са маркучи. После апарати, ми и апарати не са. Смених си старите дискове с 312мм от 288мм и рециклирах апаратите, станаха супер нежни и плавни. После смених и спирачната течност с АТЕ дот 4 и пак не се оправи, признавам, че последното беше профилактично и не съм очаквал да се оправи проблема. За мен проблема е във вакуума, или в самото серво. Поздрави!
Когато го отстраня, ще драсна тук, но за сега се заех със задния мост и диференциала :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...