Jump to content

Електронна щека


deanov

Recommended Posts

Колеги, някой знае ли колко приблизително е количеството на маслото между min. и max. по Ел. Щека на А4 3.0 тди 245 к.с.

Редактирано от deanov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко над литър е разликата, за това в инструкциите пише, че може да сипеш 1 литър след като то светне предупреждението за ниво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако мериш по правилната процедура, т.е. на топъл двигател, на равно място гасиш, чакаш една минута, минута и половина, (ако искаш да ресетираш запомнените стойности отваряш и затваряш предния капак), даваш контакт и гледаш на MMI - изненади и грешки няма да има.

 

Освен това ако ти свирне за нивото имаш още около 200 мл. до някакво по-критично ниво, т.е. още доста километри може да врътнеш преди да му долееш литър ... един вид не е нужно да гасиш веднага и да викаш пътна помощ.

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, колеги. Днес пробвах и нов начин, за проверка на нивото. При студен двигател отваряш шофьорската врата, дърпаш ръчката за предния капак и натискаш с ключа да палиш, но без спирачка. На таблото се появява надпис да натиснеш спирачката, тогава натискаш бутончето ресет на лостчето до волана и излиза на таблото щеката. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5 hours ago, BECKO said:

Ако мериш по правилната процедура, т.е. на топъл двигател, на равно място гасиш, чакаш една минута, минута и половина, (ако искаш да ресетираш запомнените стойности отваряш и затваряш предния капак), даваш контакт и гледаш на MMI - изненади и грешки няма да има.

 

Освен това ако ти свирне за нивото имаш още около 200 мл. до някакво по-критично ниво, т.е. още доста километри може да врътнеш преди да му долееш литър ... един вид не е нужно да гасиш веднага и да викаш пътна помощ.

Не е достатъчно консистентно, сравнявам с щеката всеки път за да видя има ли разлика. От около 10на пъти само 5 от тях показа каквото и щеката. В другите пъти нивото беше по-високо от реалното - на макс. 

Редактирано от soult@ker
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е колко да е това отклонение? 10% ? 20% 

 

Идеята е, че гледаш маслото веднъж на 1000 километра и следиш дали има тренд е посока на харчене. Като свирне за ниво си купуваш 1 литър и доливаш.... ако ти се налага да доливаш често - Хюстън, уи хев ъ проблем и тръгваш да го решаваш в зависимост от спецификите на мотора: сменяш маслото с друго, ремонт за 2.0ТФСИ, картерна вентилация за 3.0ТФСИ, продажба за 3.0 ТДИ :) 😂🤣

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 3.2 FSI по електронна щека е изгорило 500 мл,а по показанията на физическата щека да речем около 250-300 мл за 4000 км пробег🤥. Кое е вярното?

Редактирано от plamen_jelezniq
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 25.07.2020 г. at 17:05, soult@ker написа:

Физичексата много ясно, кка може и да се пита даже.

Ам то не иска питане,ама откъде да знам тая щека колко е оригинална ,като се има в предвид,че тези коли нямат заводска щека или поне аз така знам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен физическата щека си остава най-точна като инструмент за мерене на маслото  и до "вчера" съм я ползвал на предишната ми кола. А  разлика между физическата и ел.щеката определено има и е нормално да се зачудиш.Разбирам че ел.щеката е направена да не се занимаваш да отваряш капака и да дърпаш щеката,но в моя случай имам и двете,кажи ми с кое аз си усложнявам живота, или от ауди поне да бяха сложили една от двете че да не си го усложнявам😅,или пък погледнато от другата страна имаме избор.

Редактирано от plamen_jelezniq
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4 hours ago, Andy3 said:

Абе хората са го направили лесно и културно, вие все искате да си усложнявате живота. 

Да, така е факт но не пречи да имаш и нормална щека, ще я поглеждаш преди дълъ път само за сравнение, нито отнема време, нито е скъпа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 50 минути, soult@ker написа:

 дълъ път

Колко дълъг път, няколко хиляди км., че да има смисъл. 

Оправдано е, ако ти гори литър на 1к км., да се гледа по този начин.

Все пак всеки си знае и се самоуспокоява по неговите разбирания :nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Глупост най-страшна е нормалната щека при тези коли, реално няма предвидена от завода за тях и съответно тази, която си купуват и слагат хората не е за този мотор, това, че физически става и мери нещо там не значи, че е най-вярното, отделно, че може и да прецака нещо ако е по-дълга и т.н.

Електронната скала е напълно достатъчна за да се ориентираш дали и колко масло гори колата, не й е целта да ти показва с точност до милилитър количеството масло...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предвидена си е, само са спестили парите за цялата с тапа. Продава се оригинална щека която ис е предвидена за там. Ако си купиш от олх или ибей всичко е възможно.

29 minutes ago, asenovb said:

Колко дълъг път, няколко хиляди км., че да има смисъл. 

Оправдано е, ако ти гори литър на 1к км., да се гледа по този начин.

Все пак всеки си знае и се самоуспокоява по неговите разбирания :nixweiss:

Пътуване извън България.

Редактирано от soult@ker
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз знам също, че не е хубаво да се кара със щека, за който реши да си купува, само да мери и проверява, но да не я държи постоянно поставена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...