Даниел Стефановски Публикувано 19 Юли 2020 Доклад Share Публикувано 19 Юли 2020 (Редактирано) Колеги, колата е Б4 1.9 тди 131 к.с..Къде се намира клапана за картерните газове и подлежи ли на обслужване? Редактирано 19 Юли 2020 от Даниел Стефановски Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladi Публикувано 19 Юли 2020 Доклад Share Публикувано 19 Юли 2020 (Редактирано) В капака на главата, пластмасовия, продава се заедно с капака. Няма какво да му обслужваш - капсулован е. Редактирано 19 Юли 2020 от vladi Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kx3m Публикувано 20 Юли 2020 Доклад Share Публикувано 20 Юли 2020 https://youtu.be/xpjNvzq9PUc https://youtu.be/VR9nfT2J2xw Тези клипове може да са ти полезени за да видиш дали е запушен клапана. Този клапан може да е причина за сериозен разход на масло ако не работи правилно. На втория клип има и опит за ремонт, но дали ще се залепи после хубаво е под въпрос. Обикновено ако е прецакан взимаш втора ръка или нов една шапка пари заедно с капака. Най- лесно се проверява на место, като махаш маркуча на клапана, отвиваш капачката за маслото и духаш през отвора на клапана. Ако въздуха излиза лесно, значи е ок, ако е запушен може да има повишено картерно налягане и маслото да избие през турбото заради трудно оттичане. В клапана има гумена мембрана, която при средно-високи обороти, чрез вакуума от турбото се затваря, обаче ако същата е пробита, не може да се затвори и турбото може да засмуче доста масло за кратко време при високи обороти. Тази мембрана има начин също да се провери дали е здрава без да се отваря и реже отгоре, трябва само малка импровизация. Примерно по-голяма спринцовка и маркучле с размера като тези за вакуума на актуатора на турбото. Сваля се пластмасовия предпазен капак на ангренажа и там най - отгоре на предната част на капака на клапаните се открива една малка дупка, която служи за изравняване на налягането и чрез канал води до гумената мембрана в клапана. Чрез спринцовка и маркучле в тази дупка , ако се уплътни хубаво може да се провери мембраната дали се движи, ако е спукана ще си проличи. Иначе от клапана винаги ще е омаслено, но важното е да е в рамките на нормалното. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
veselin velchev Публикувано 20 Юли 2020 Доклад Share Публикувано 20 Юли 2020 преди 45 минути, kx3m написа: https://youtu.be/VR9nfT2J2xw На втория клип има и опит за ремонт, но дали ще се залепи после хубаво е под въпрос. Отворих клапана както е показано на клипа.Нямаше такива мръсотии,почистих го и го затворих.Да сложих му малко силикон по периферията преди да го затворя,но направих и малки отвори на капачката и я завих с много тънки видии към капака.Нещата се получиха добре. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kx3m Публикувано 20 Юли 2020 Доклад Share Публикувано 20 Юли 2020 Всъщност този допълнителен отвор дето го прави онзи на клипа малко не го разбирам. Така и така е срязал клапана отгоре и можеше просто да изчисти всичко хубаво и да провери мембраната дали е здрава. Чрез този допълнителен отвор в ниските обороти ще освобождава вероятно по лесно картерното налягане, но нали тази гумена мембрана е там за да затвори клапана?? в по средни и високи обороти като турбото се развърти и направи вакуум и засмуче мембраната с цел да не изкара масло, а сега с този отвор ще затваря ли добре мембраната?? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
veselin velchev Публикувано 20 Юли 2020 Доклад Share Публикувано 20 Юли 2020 Модификации по клапана не съм правил.Според мен отвора е достатъчно голям,за да се разширява още. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване