Jump to content

Ауди А3 за 5000лв?


Recommended Posts

Здравейте колеги!

Нов съм във форума и се каня да си закупя Ауди А3.

Като студент максималният ми бюджет е 5000лв

Насочил съм се към А3 8P. Намерил съм няколко екземпляра за около 3500-4000лв. Всичките са или FSI или TDI.

За FSI разбрах че газ трудно, скъпо и гадно. Иначе били здрави и вървели.

TDI четох че били също хубави но пукали глави (идея си нямам какво значи това и колко е сериозно и колко струва ремонта).

Забелязах и че дизелите са по-често срещани и са по-евтини от бензиновите. Причина?

Става въпрос за 2.0FSI и 2.0TDI двигателите на коли от 2003-2004.

Знам за номерата на главите А, B, C ама мен това не ме грее щото гледам коли от 2003-2004 съответно са от рисковите А глави, поне доколкото разбирам.

От вас искам съвет. FSI без газ или TDI от проблемните глави. Искам също и малко инфо за други проблеми по двата двигателя. 

Благодаря за вниманието и ако съм объркал нещо не ми се сърдете, не съм спец в това :)

Редактирано от ONtheskaY
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

FSI моторите според мен не са ти най- добрият вариант. Насъбират нагар по клапаните .Не е кой знае какво , но трябва да се чисти и не е безплатно. От друга страна не са подходящи за газ...

2.0 tdi от ранните години са тези , които пукат глави. Не казвам ,че всички чак пукат. Познавам хора които си карат най- гадния код мотор и няколко години никкви грижи... , но като цяло си е рискова покупка на късмет.

Колко струва ремонта? Зависи от майстора ти , от това какви части ще се използват (нови , втора употреба), с компромиси или без , от цената на труда.. чувал съм ,че може да се мине и с 500 лв и с 2 000 лв.

Единствената причина дизеловите да са по – евтини от бензиновите е така нареченият ново внос.Това внасят нашите търговци , защото това е което се намира евтино. В по- голямата част от западно европейските държави , данъка за дизеловите автомобили е два пъти и половина по- голям от този за бензиновите. Отделно от това в редица Европейски градове , вече има въведена забрана да влизат дизелови автомобили с евро 3. За евро 4 не съм сигурен , но ако не е въведено предстои и логично когато не можеш да я ползваш колата всеки иска да се отърве. Общо взето това са причините които правят старите дизели нежелани на Запад.

Най- добрия мотор за това Audi e 1.9 tdi. Няма да споменавам защо ...има много писано. 1.9 tdi обаче не е най- евтиния мотор като разход на гориво , обслужване и ремонти.

Най- евтин по всички тези показатели е 1.6 ,102 коня бензин на газ.

Въпреки това ,ако искаш да изпитваш и някакво удоволствие от шофирането ти препоръчвам 1.9 tdi. Въпреки ,че е само 3 коня повече усещането е ,че върви значително повече... да не говорим ,че може да се чипне и да получиш едни 30 коня отгоре , което при 1.6 mpi няма как да стане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Надявам се да сме се разбрали че говорим за 8p модела, искам да го уточня понеже не съм срещал 8p с 1.6 мотор :)

Тоест ми казвате да се насоча към 1.9TDI и да забравя за 2.0?

Да и аз съм чувал колко го хвалят тоя 1.9 (не съм чел из форума) ама давате ли ми гаранция че ще върви колата с него, няма да е като 1.6 който казват че бил твърде слаб за теглото на колата.

Още не съм изключил FSI моторите, намерих си една за 4000лв FSI 2.0:

https://m.mobile.bg/details/11572722102890926

Мнение моля :)

иначе сега се разрових и намерих и това:

https://m.mobile.bg/details/11589350007711757

Вечнохваления 1.9TDI

Явно не са много срещани и цената им е около 5000лв, а ще трябва и да я обслужа.

И един последен въпрос: Тоя 1.9TDI не е перфектен, няма нищо перфектно. Коя му е слабата страна? Ако може и някой линк за тема обясняваща подробно плюсове и минуси за този мотор.

 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Добре добре

Значи 2.0TDI го отписваме

FSI 2.0 какви проблеми има освен нагара по клапаните? 

1.9TDI поне в момента не мога да намеря в моя район на цена под 5000лв

Струва ли си цената тоя 1.9?

1.9TDI поне не видях да е с 6 скорости, а FSI има 6-та, демек нисък разход?

И моля за някакво мнение за обявите по-горе 

Благодаря :)

преди 59 минути, tod_vn написа:

Аз бих гледал за 2.0 TDI. Изборът е по-голям, а ако е имало да пука глава, то това отдавна е станало и колата е оправена.

И това го има ама пак не е сигурно дали няма да ми я продаде със спукана глава и тепърва да трябва да я карам на в сервиза.

Те и 4-те глави ли пукат или само една? 

Извинявам се ако въпроса е тъп ама аз не съм много остър в тая сфера.

Редактирано от ONtheskaY
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

8p , 2 ра генерация(03-12 г) 1.6 , 102 коня. Има си много a 3 ки с тоя мотор и се водят уж по –евтини , защото при закупуване на колата като нова , това се е водило базовия бензинов мотор , логично най- бедно оборудвани .

Гаранция за 15 годишен дизел на незнайни километри никой няма да ти даде. Иначе гаранция ,че има части бол всякакви и майстори – да. Нещата по тази кола се правят... а ,че ще излизат разходи..,ще излизат.

Първата обява , аз съм скептичен към коли внос от Швейцария. Това е държава извън ЕС и до колкото съм запознат се плаща мито... от там не излиза сметката да се вкарват добре гледани коли , защото те са по скъпи и стават непродаваеми тук. От Швейцария се вкарват катастрофирали коли , на ниска цена... Кола с удар естествено не препоръчвам. Друго нещо , държавата е почти изцяло планинска , през голяма част от годината има сняг, третират пътищата с химикали , които не влияят добре на антикорозионната защита. Добре е колата да се гледа от долу дали не е раждилник.

Втората обява , колата не ми харесва , друг е въпроса дали за 4 к се намира нещо за харесване. Километрите разбира се са много съмнителни. Можеш да ги пробваш да им пишеш да ти пратят снимани на мейла талони на автомобила , номер на рама , сервизна книжка(ако има) и документи за минати технически прегледи.  Обикновенно отказват да изпращат такива документи защото много неща лъсват... тоест искат , колата да бъде купена на сляпо, на доверие и сладки приказки.

1.9 tdi на а3 с 6 скорости не съм виждал. Виждал съм 1.9 tdi 6 скорости само на Golf. Не се притеснявай ,че няма 6 та скорост , няма да имаш оплаквания от разхода. Друго предимство на 6 тата скорост е ,че при висока магистрална скорост сваля оборотите и прави двигателя по- малко шумен , но и това няма да е голям проблем защото за калса си това Ауди шумоизолира много добре.

Това ,че 1.6 fsi има 6 та скорост да кажем ,че е плюс ако имаш каране по магистрала , но 1.9 tdi си остава много  по- икономичния мотор.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Добре де, при положение че ще карам от Пазарджик до София и обратно всяка седмица и отделно в София ще се кара през седмицата, кое ще ми е по изгодния варят?

Много си мечтая за газ щото сега карам Chevrolet spark с разход 15лв София-Пазарджик, ама много се мъчи. На байра тряба да включвам 4-та иначе STOP

Прочетох в една тема че имало 1.6i дето могло газ, ама не разбрах дали става въпрос за 8p. Та се чудя сега за 1.6 на газ?

1.6FSI може ли газ? Или просто като видя FSI да забравя за газ?

 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Краткият отговор в твоя случай е, че FSI не става на газ. Нормалният 1.6 става перфектно на газ и е възможно най-евтиния вариант и като поддръжка и като разход. Пробвай някоя такава, може пък вървежа да ти е достатъчен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за отговорите :)
Най-вероятно ще се насоча към обикновен 1.6 и ще му сложа газ. Естествено преди покупката ще тествам колата и ще видим дали тези 100 и кусур коня ще са достатъчни.

Единствения проблем е намирането на такава кола. Аз лично едва намерих два броя, единия от който не съм сигурен дали не е FSI:

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11585319558492968&slink=gcviqa

Тази съм сигурен че е нормална 1.6

https://www.auto.bg/obiava/18964272/audi-a3-1-6

Не съм сигурен но е възможно

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.6  за който говорим без директно впръскване го слагат и на предишната генерация 8L.

1.6 FSI го забравяй. Преди години като съм се интересувал , поставянето на газово излизаше над 2 000 лв. и трябваше да се кара поне 30 % на бензин. Мен ми се губи идеята за икономия при това положение , то няма избиване тая инвестиция.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Заради това ще търся 1.6 без директно впръскване.

Само не ми е ясно защо няма и 1.8 от предишния модел без директно впръскване

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Искам малка кола, за това се влюбих в А3-ките.

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Успех с реставрацията на каквото и 8P да вземеш за 4 хий леа. За тези пари се взима читаво бензиново 8L. Всяка от тези горните коли има снимки, на които явно си личи, че е клозет най-страшен. 

Ако мислиш, че 1.6 100кс в купето на А3 ще качва спокойно Тракия преди тунелите, грешиш. Към момента си се засилил да купуваш спарк с по-голям багажник. Еднакво куца и без грам обезшумяване. По-добре запази Деу-то с емблема на шевролет или се насочи към различна марка, която ще ти предложи по-подходяща мощност. Друг вариант е 8L.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 1.6 MPI с ръчна кутия няма какво да му се реставрира и колата върви доста прилично, лошото е, че и харчи прилично, но това се преживява ако всичко друго е ОК.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е спряла на ужас, удря 10+ бензин градско в София. Но за тея пари с едно газово си е най-евтиния начин да търкаля 4 кръга на капака.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 1.6 разхода спира да е фактор като му се сложи газова.

Колкото до реставрация пак ще са ми останали някви пари за нея.

Относно вървежа, ще проверя преди да купувам как се справя и ще преценя дали ми стига.

Ама това да ми сравняваш 0.76 мотор с 1.6 няма смисъл.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Естествено, че върви нормално, даже доста прилично, лично съм карал 8P с 1.6 няколко години, не вярвай на всички тъпотии, които се пишат по форумите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ся, на мен не ми трябва да карам с 180-250 и да се ядосвам що колата ми харчи като танк.

На мен ми трябва да ми е готино в купето (което А3-ката си го има) и ми трябва като настъпя до край педала, колата да дръпне и да качи байра. Не ми трябват 150коня че да се състезавам с всяка кола която видя.

Спарка (50~ коня) ми е достатъчен за градско, но като изляза от града и вече го няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А3 е супер и за градско и извън. А ако е 1.9 tdi още по- добре стига да не се разваля много. Имал съм 8L 1.9  tdi 110 коня. Най добрата кола в тоя клас.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък повече от година карам А3 2.0ВКД и съм повече от доволен от колата. Взех я от частно лице от Италия на 191к км. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...