Jump to content

Странен стържещ звук - Б4 куатро


Sklepi

Recommended Posts

Здравейте, колеги, отдавна не съм писал във форума, но ето, че ми наложи :)

При по-рязко потегляне или ускорение се чува един стържещ звук отпред отдясно. Звука го има само на 1-ва и 2-ра предавка, на 3,4,5 не се чува. Не се чува и при плавно потегляне и смяна на предавките в ниски обороти (до 2-2500 об/мин) Ако сменям от 1-ва на 2-ра след 2500 об/мин до към 4000 об/мин звука се чува, на 2-ра е същото и изчезва когато мина на 3-та. На по-високи от 4000 об/мин не съм пробвал, но няма и смисъл според мен. Тампоните и всичко по предното окачване е здраво. Предните външни карета са здрави, лагерите на предните главини са на около 10 000 км, в кутията си има масло, кардана и каретата на него са здрави, задния диференциал също си има масло. Съединителят отделя малко високо, но не притриса при потегляне и не "буксува" на висока предавка.

Някакви идеи към какво да се насоча? :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж дали няма луфт на дясната полуоска от страна на скоростната кутия - може да е лагер в диференциала. Предполагам вътрешното каре си го проверил?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще го проверя луфта утре. Благодаря за инфото. Вътрешното каре е здраво. Утре имам уговорка с един специалист да я качим на подемник и да я "покараме" върху подемника. Ако е лагер на диференциала, намира ли се лесно и мога ли да ползвам такъв от кутия на предно? Питам защото имам една читава ЦЦФ на предно. Утре ще видя кода на моята кутия и се чудя дали да не сменя цялата кутия с някаква с подобни числа от Б5.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лагерите се намират и не се сменят трудно - не се сваля скоростната кутия, откачат се двете полуоски, отваря се капака на диференциала отстрани и се изважда от там. После се сменят лагерите и семерингите им (за да не протече масло после). Единствено трябва да се внимава с лагерите защото са конусни и трябва да се запази реглажа им (има реглажни пластини/шайби от двете страни) за да не почнат да греят после. Все пак си направи калкулация, може просто смяна на скоростите да излезе по-евтино и бързо - части има навсякъде за тях и не са скъпи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам, обаче не ми се струва реално да има проблем в лагер на дифа, само при първа и втора, защо не при 3-та, още повече, че човека казва стържещ звук. Лагера няма такъв звук. Той вие. Вътрешно каре, ако е прецакано, колата ще подскача пред разпадане, такъв е ефекта от него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Колеги, леко развитие по темата - звука се появи и на 3-та :) На подемника като я качвахме и "карахме" го нямаше въпросния звук. Може би като колата е натежала на окачването и тогава нещо като че ли започва да се предава по задвижването. Ще се разбутва всичко и си мисля за скоростна кутия и диференциал от Б5 куатро 1.9 ТДИ. Доколкото разбирам ще ми отпадне блокажа на задния диференциал, което не ме притеснява толкова. Дали ще е по-добре? Идеята ми е да паднат още малко оборотите на 5-та. В момента моята кутия си е фабричната за Б4 куатро АБК (по-късно ще й видя кода) но съм горе долу доволен от нея - при 120 км/ч съм със 2500 об/мин. Другото АБК е на предно и ЦЦФ и там е 3000 об/мин при 120 км/ч. Имам вариант и за кутия от Б4 куатро 2.6 (кода на кутията не го знам) - тя с дълги или къси предавки е?

 

Едит: Кода на моята кутия е CCH

Редактирано от Sklepi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 21.08.2020 г. at 19:15, Sklepi написа:

Едит: Кода на моята кутия е CCH

Здравей, колега Sklepi, тук има някаква грешка. Кутията CCH, на Б4 куатро АБК е със 104-105км/ч при 3000об. на 5-та.(по спомен говоря), сега не съм смятал с калкулатор, със стандартни 15-ки. А ти казваш 120км/ч при 2500 об/мин! Няма такава дълга кутия на Б4 куатро. А кутията CCF на АБК на предно е със 108км/ч при 3000об/мин. А4 куатро 1,9 ТДИ 110кс има кутия DGW, при която на 5-та с 3000об/мин ще бъдеш със 140 км/ч. Вгражда се на тоя мотор и кутия EEP, при която резултата е същия и предавките са еднакви. Тия две кутии са с трипод към кутията. Двете са с диф 3,889, така, че се сменя и задния диференциал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коко60 - Значи оборотомера ми не е верен :) Може и нещо по кутията да е правено, защото като я купих колата преди години намерих в багажника няколко чарка от скоростна кутия.

Влади - двигателя е АБК със 16 клапана и инжекциона на АБК. В момента се уча да заварявам алуминий, като се науча ще изработя фланец за 2 двойни или за 4 карбуратора :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен с кутия от тди ще  стане много мъртва. На  1,8т с чип съм качвал такава, после я свалихме и си върнахме бензиновата, на собственика не му хареса дизеловата. Идеята беше да свали едни 1000 оборота при 140(получи се де :lol:).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ще трябва от 5-та да минавам на 3-та за да изпреварвам, се отказвам от дизеловата, ще отворя моята и ще видя какво има в нея :) Замислил съм се за една Б4 Авант 2.6 куатро, в движение е, може да се пробва и кутията как е, двигателя е дал каквото има да дава :)  Зелена е на цвят като моята и вече ми трябва освен преден капак и предна лява врата, че някой с теглич е опрасил моята преди няколко дена, има кори на вратите от новия модел и други интересни и редки части.

 

Кутията на 2.6 по-дълга или къса е от CCH?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ABK е с 4,56 диф, така че ще трябва и задния диференциал да смениш с този на 2,6 

 

Ако ти се смята на колкулаторите, може да провериш разликите, ама на пръв поглед.
-Ще имаш по дълга 1ва,
-Дупка заради доста по дългата 2ра,

-Към 3та ще е може би същото като сега, защото по дългия диференциал ще компенсира по млакта разлика в предавателните числа 
4 на и 5 та може би ще са същите като сега, късите предавателни числа ще компенсират диференциала.

 

Не знам как е АБК електроника на 16в мотор, няма да е "рязко" като аце, ама ако е мъротво като аце + още малко скопено заради картите, не бих сложил 4,11диф, а бих направим 4,56диф с предавателните числа на 2,6. 


CDV: for engine 2.6l 110kW
1st: 3.545
2nd: 1.857
3rd: 1.300
4th: 1.029
5th: 0.838
reverse: 3.500
final drive: 4.111

CCH: for engine 2.0l 85kW

1st: 3.545
2nd: 2.105
3rd: 1.300
4th: 0.943
5th: 0.769
reverse: 3.500
final drive: 4.556

 

ПП- С нeя ли се прибираш от Франция или само вътрешно караш? 

 

Редактирано от krisaleks
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@КрисАлекс с нея си пътувам навсякъде, даже и в Лондон съм ходил с тази кола :) Някъде като спра на голям паркинг пред магазин идват да се снимат :) Най им е интересно на франсетата как автомобил Ауди работи на GPL :D  За електрониката нищо незнам и преди си беше същата. Факт е, че върви повече с 16В главата и гори пак толкова като с 8В главата. Мой колега французин я кара няколко пъти и каза, че допреди 5 години е имал Б4 АЦЕ куатро купено чисто ново и карано само на бензин, моята била по-бърза... Незнам не съм карал АЦЕ куатро. Тук по бензиностанциите има Е85 по 60-70 евроцента (колкото газта), пробвал съм върви си добре и на Е85, но ме плаши това, че гори без пламък. 

Отклонихме се от темата :)  

Значи, ще се "реди" скоростна кутия... Как обичам да ми мирише на диф. масло... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 months later...

Здравейте колеги :) - разбрах откъде идва звука... Изведнъж спря :hilezh: Погледнах и се беше скъсал ремъка на компресора на кллиматика :blush: Сега няма стържене няма никакви звуци, но ще търся компресор за климатик :) .Интересното беше, че като запаля двигателя нямаше звуци от към компресора :nixweiss: Както и да е до лятото има време :) 

 

Имам един въпрос за задните амортисьори на Б4 куатро.  Ще сменям тампоните отзад на двата носача - горен и долен и мислех и да сменя амортисьорите, но ударих на камък... Пристигнаха първо едни KYB маслени, после Монро газови, но нямат нищо общо. Моите са със ухо отгоре като ги разглобих  и невиждам ухото как да го демонтирам. На колата са оригиналните Боге, техния номер е 8А0 513 029 C, чудя се дали няма да станат от Б5 куатро при Б5 номера е 8D9 513 029 C?

 

https://prikachi.net/image/k1qCb
https://prikachi.net/image/k1IMx

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, първо за ухото. За да махнеш ухото, трябва първо да извадиш тампона на ухото, внимателно, да не спукаш ухото. Тогава ще видиш отвътре, че стеблото е навито на резба в ухото и залепено със смола. Вадил съм ухо така: Стягам стеблото на здраво менгеме плътно до ухото (дори да го нараниш, няма проблем, зашото стеблото не влиза в тялото до там, това остава под ударния тампон), ударния тампон го издърпваш надолу да не пречи, нагряваш с горелка ухото, за да омекне смолата и го развиваш, даже тръгва на ръка. Сега за амортисьори от Б5 куатро. Разликата е, че долната стъпка на пружината при Б5 е с 2см по-нагоре и задницата ще се повдигне толкова, иначе са същите.

Редактирано от koko60
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коко60 - Благодаря ти за отговора :bia: в интерес на истината точно това търся - да повдигна задницата много леко, защото отзад имам газова бутилка и винаги возя 5-60 кг. инструменти и машини. Аз си мислех, че мога да я повдигна със пружини от Авант, но с амортисьорите от Б5 убивам два заека :) С други думи тъкмо ще имам нормалната стойка... В събота се захващам :bia:

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Дойде и денят за смяната :) Добре се получи, сякаш карам различна кола :blush:

 

Коко60 - като цена незнам колко струват за Б4, защото в този магазин, неможеха да ги открият. Тези за Б5 са по 130 лв/бр. с отстъпка. Тампоните са по 20 лв. за горния носач (Meyle), останалите тампони за долния носач и шенкела са по 13-4 лв/бр. (Феби) Големия тампон на долния носач беше здрав и не съм го пипал. Тези дни ще мина и на реглаж отзад, че съм докарал наклона "на око" :) 

Разликата в амортисьорите - новия е за Б5 куатро

https://prikachi.net/image/lBaW3
Тампоните :) 

https://prikachi.net/image/lBrRQ

Височината - на снимката колата е празна.

https://prikachi.net/image/lBHfG

 

Последен въпрос за сега :) Б4 имат ли пластмасови подкалници отзад? Питам защото има доста винтове под двата калника, но нищо не се държи от тях :)  

Редактирано от Sklepi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имат подкалници, моите ги сменях, защото се бяха разпаднали. Взех втора употреба, бяха здрави и нямаха склонност да се чупят.

За Б5 съм срещал и по-ефтини Монро.

https://sauto.bg/amortisyor-marka-monroe-code-e2020.html

За Б4 са по-скъпи и ги няма налични.

Редактирано от koko60
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора :bia: Марката Билщайн си мисля, че е същото качество като Монро (средна хубост) Високия клас мисля са Боге, Сакс, Кони... Може и да не съм прав :blush: Понеже аз си правя нещата и не плащам за труд, гледам да взема нещо малко по-добро от масовите евтини чарколяци. Колко са добри времето ще покаже :) За първите 50 км съм доволен :) 

 

За подкалниците - стават ли от кола на предно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

И моята е куатро - задните се бяха разпаднали - по моргите всички са в това състояние. Купих си от тук за по 20 лв единия. Сравнително добра пластмаса, малко твърда, влизат със зор, но като цяло добро изпълнение:

https://prnt.sc/10n1g5c

 

https://www.avto.bim.bg/Podkalnici-za-AUDI-80-B4-ot-1991-do-1995_m16t7.html?engine_id=205

Редактирано от digunan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...