Jump to content

"Нова" А3-ка 8L II, няколко въпроса?


tompson2

Recommended Posts

Здравейте!
Извинявам се ако не трябва да поствам това тук, но съм нов и не мога да намеря къде трябва да си "запитването".
Та от няколко дни съм собственик на A3 8L II (фейсовата) 1.6, 75kw/102 коня, ръчна скоростна кутия. Не съм много запознат с поддръжката на автомобила (знам, че трябва да се сменят маслата, филтрите и т.н.).
Баща ми е по-запознат технически с автомобилите, но не сме имали ауди, а и няма почти никакво свободно време да седне да проучва нещата и заради това аз го правя.
Въпросът ми е какво двигателно масло трябва да вземем (като вискозитет и марка), понеже баща ми смята, че е няма смисъл да вземаме пълна синтетика, а полу-синтетика и смята, че 10W-40, би било по-добър вариант от 5W-40.
Също така задължително ли е да сменяме маслото на скоростната кутия още сега (понеже навсякъде се говори колко са чупливи скоростните кутии на 1.6 моторите от VAG групата)?  Също така дайте препоръки за други неща, които трябва да сменим или проверием (и моля без шеги/съвети от сорта "сменяй двигателя и скоростната кутия", понеже това няма как да стане :D ).

Като състояние мога само да кажа, че на километража пише, че е на 180 хил. километра (не знам дали е връщан, но съм склонен да смята, че е така, особено като се има предвид каква е политиката по автокъщите), вътре е като нова (т.е. бутоните не са изпилени, но и си личи, че не са сменяни, боядисвани или с лепенки, понеже се вижда малко олющено, но е далеч от това което бих нарекъл износено). Воланът тъкмо е започнал да се поизтърква и то съвсем леко отгоре в средата, а това ми говори, че е доста пазена от предишният собственик. А и всички бутони работят без проблем!
Спрямо това което видях във всички автокъщи в гр. Добрич и гр. Варна като обикаляхме преди да я вземем, бих казал, че е като нова! 
Проверките от таблото минават без проблеми и ми изписва, че има 15хил. км до следващото обслужване. Дисплеят е почнал да си заминава явно, понеже когато ти показва нещо (като индикацията за отворена врата) горната част от "купето" почти не се вижда (знам, че е често срещан проблем и не ме притеснява за сега).
 

A3 8L II.jpg

Редактирано от VBI
Заглавие!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бухах, 20-годишен кош бил като нов.:hilezh: Тва са приказки за обява, остави ги на търгашите.

Маслото напълно спокойно може да е 10w40, маслото на кутията не го пипаш щом няма проблеми. Проблемните кутии са основно при префейса и междинките. След фейса проблеми не трябва да има, а и всеки ден да сменяш маслото, не се решават с това, сменя се кутия. Ауди не е извънземна марка, а е като всичко останало, което се кара. Няма някакви невероятни неща, които да проучвате. Ако дисплея ти пречи, има форумен човек, който ги сменя качествено. Готви се за рециклиране на фаровете. Тия фарки каквото и да ги правиш, за нищо не стават в тъмното. Да не казвам голяма дума, ама това са вторите най-лошо светещи фарове на кола. Нито ксенони, нито LED крушки помагат особено много, но са по-добре от фабричните.

Останалото каквото е трябвало да проверявате, е трябвало да го проверите като сте я купували, а не сега. Тя ще си каже в следващите месеци какво е най-належащото за ремонт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@s7r3l0k хаха :D имах предвид, че е доста добре спрямо другите 20 годишни а3-ки и а4-ки, които гледах по автокъщите покрай мен, а не че е баш като нова. :D Иначе си има и косури, които ме дразнят, но като цяло е ОК. :D Иначе благодаря за съвета за маслата и за този за фаровете. А ако наистина е така, че скоростните кутии са чупливи основно при preface-а, то тогава мога да кажа, че ми падна камък от сърцето. :D:D  Що се отнася до дисплея, за сега не ми пречи. Ще го мисля когато вземе да става по-зле и не се вижда информацията на него. А иначе за фаровете, с какви се предполага да се сменят щом никакви крушки не оправят работата? 🤔 
EDIT: як аватар :D 

Редактирано от tompson2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На фаровете слагаш ксенон 4300К 55W на късите и ще светят добре.Дисплеят на таблото,че си зминава е ясно,но това е последната ти грижа в сравнение с това,ако таблото е френско(почти е сигурно).След време цялото табло ще започне да прави и показва каквото си иска и ще се наложи смяната му.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като за начало вземи смени всички искров свещи. Масло за скоростната 75в90 на мотул. Трябват 2 литра. Вискозитет на двигателно масло 5в40 мотул специфик или ако ти е скъпо xclean серията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 8/18/2020 at 6:49 PM, tompson2 said:

@s7r3l0k. А иначе за фаровете, с какви се предполага да се сменят щом никакви крушки не оправят работата? 🤔 

 

Не е нужно да се сменят фаровете. Най-доброто решение като съотношение качество/цена е рециклирането. Под това се разбира да се отворят, да се почистят добре отвътре и да се възстанови покритието на рефлеторите на лупите. След това и с обикновени крушки ще си светят добре, а ако искаш повече светлина, можеш да сложиш и ксенон. 

 

 Capture11.JPG.50369155000c9966ef0ee89d0be24f68.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така. Рециклираш, а не сменяш! Отказваш всякакви оферти от сорта на "Имам тука едно DEPO, много са добри и евтини". Рециклираш си твоите фарове! По съвет на останалите собственици на A3 8L, съм сложил ксенон 4300K 35W с малки баласти. Ще трябва да пробиеш капачките на фаровете за тази цел обаче. Монтажа е бърз и лесен, освен ако не търсиш специално място за тези баласти. На мен ми отне час, като за единият се ровичках и разглобявах доста, за да го скрия. Има хора, оплакващи се от проблеми с радиосигнала, след монтаж на ксенон. При мен проблеми никога е нямало, дори без да ги изолирам по някакъв начин баластите.

 

 

Аз си карах колата с масло Bardahl. Мотула го разкарах, защото го гореше, а уж беше от доверен човек. Даже имам някъде 2 неизползвани тубички по 1л, защото се презапасявах. Само че при мен става въпрос за дизел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-добре вместо да рециклираш старите лупи, си купи биксенонови лупи 2.5 инча за към 80лв, е тогава наистина ще имаш фарове.

И не сменяй свещите, както ти пишат по-горе, ако нямаш проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След 300 000 км. Дисплея почва да изгаря пистите. А колкото до копчетата има фирми ги правят като нови. Не е знайно на колко Хил. Км. Е, гледай да е запазена друго всичко се прави. 

 А колкото до хапването на масло моята 1.6 на 15х. Км с 5х30 грам не мърда, виж ако е 1.8т там си има разход на масло.

 Без аварийни км. На новия собственик.

Редактирано от bobitur
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 22.08.2020 г. at 19:45, bobitur написа:

 

Имах 1.6 AKL и гореше доста масло, сега имам и 1.6 16v гори пак,но по-малко около 1.5л на 10х. км. За 1.8т,моето не гори сменям го на 8х.км без доливане. Може просто да нямам късмет с 1.6 :steinigung:

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък с а3 1.8 tq нямах късмет. Гореше над 18 газ и масло 300 гр. И го продадох, разхода и на двете беше непосилен за такава въшка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново! От два-три дни се появи странен проблем със загряването при което сменихме термостата и антифриза, но колата пак загрява и то без значение дали е извън градско или в населено място както преди. През повечето време си държи 90 градуса, но изведнъж започва да вдига температурата до 120. Като отворим капака всичко е наред... Антифриз има, радиатора е топъл, горният маркуч към радиатора също е топъл, а долният студен. Балони в казанчето с антифриза няма, течността си върви както трябва.

Четох кво ли не до сега и мисля, че може да е сензор, водна помпа или табло.

Редактирано от tompson2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прочете ли ми поста по-горе за таблото,че ще започне да прави каквото си поиска?Ами започна.Първо с уреда за температура,после с показанията на горивото.Следват оборотомер,скоростомер,разни лампи по таблото и т.н.Последната фаза на разваляне на таблото е,че когато изгасиш някой път някъде колата имобилайзера,който е в таблото няма да си разпознае ключа и си оставаш там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@veselin velchev да видях това, но как мога да съм сигурен на 100%, че проблема в момента е от таблото? Някакви съвети как да проверим от какво е? Понеже четох, че може да е от водна помпа, от сензор, таблото както споменах и прочие... 

Да не стане да сменим таблото и проблема още да го има 😆

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 19 часа, evg_eni написа:

 

явно ще трябва да човъркаме климатроника, понеже нямам VCDS...

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се ако разводнявам темата. Преди съм пробвал ELM327 на моята A3 8L ALH 99 и не успя да се свърже с колата. Та въпроса ми е: някой успявал ли е да подкара такъв тип диагностика ELM327 на спомената кола със същият двигател и година ? И ако да, от къде да се сдобия джаджата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На А3-ка от 2003 г. би трябвало да се свързва без проблем. Преди 2000 г. обаче е проба-грешка.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Диагностичния OBD2 портокол за А3 8L 1.9TDI 90 коня е KW1281. Трябва да търсиш кабел който го поддържа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...