Jump to content

"Нова" А3-ка 8L II, няколко въпроса?


tompson2

Recommended Posts

6 hours ago, CVT said:

Тази температура можеш да я видиш и с ELM327 за 10 лева: цък!

виж... знам за тия джуджавки, но не се бях сетил! Мерси! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново! Днеска пак загря колата (според таблото - 115 градуса) и ми се активира звуковата сигнализация!

В менюто на климатроника, на 51-ви канал показваше 75 градуса, докато таблото сочеше 110-115.
Бях забравил да ви спомена че двигателят е от тип AVU, които са с електронен термостат (или нещо от сорта) и се намира отдясно на двигателя, а не от ляво. 
Даже снощи намерих някакъв PDF файл - Electronically Mapped Cooling System при AUDI и VW, който ще прикача! В него пише, че големият кръг отваря при по-голямо натоварване на двигателя и температурата варира между 85-95 градуса, докато малкият кръг работи при по-ниски натоварвания и е с температурен диапазон между 95-110 градуса... Реших да я карам "динамично" и да проверя как ще работи двигателя (сиреч да следя какви ще са температурите при по-бързо каране и при по-бавно) и за първите 25км в едната посока (от 50км в две посоки), температурният датчик на таблото ходеше между 90 и 110 градуса (90 при скорости над 100км/ч извън населено място и 110 градуса още като вляза в населено място и карам бавно) и нямаше предупреждение, че загрява. На връщане обаче, доста повече държеше температурата около 110 градуса даже извън населените места (от време на време сваляше до 90, но пак се вдигаше на 110).  Като влязах в едно село (оставаха около 6км до нас от 25км в обратната посока) звуковата сигнализация се активира, а стрелката на таблото сочеше около 115 градуса... На климатроника, канал 51 ПАК показваше 75 градуса (странното е че стигне ли 90 градуса или по-висока температура на таблото, 51ви канал на климатроника все си сочи 75 градуса)... Пуснах парното на макс, изчаках да се охлади до 90 градуса, а когато свали на 90 изчаках около минута и я изгасих за да се рестартира климатроника. Като дадох на контакт, още преди да я запаля, стрелката пак скочи на 110 градуса!
Прибрах се с температура около 110 (но не ги надвиши) и без звукови аларми, че прегрява. Вероятно защото парното бачкаше на макс... 
Като се прибрах в нас взех лазерния термометър възможно най-бързо, но температурите, които той показа по маркучите, термостата и казанчето за антифриза бяха наред, като най-висока температура беше 75 градуса. Единият маркуч - горният който води към радиатора САМО беше 75. Всички останали маркучи, казанчето на антифриза и термостата бяха с доста по-ниски темпрератури вариращи от 40 до 60! Също така маркучите бяха меки, антифриза в казанчето си беше малко над максимума и не изглеждаше да ври.
За таблото ми е ясно, че си заминава, но възможно ли е ВСИЧКО ТОВА да е от него, а колата всъщност да е наред!?
Иначе термостата е НОВ - Behr Mahle TI 16 105, със съответно температура на отваряне - 105 градуса, антифриза също е нов - G12. Когато е студена антифриза си седи между минимума и максимума, а при загрят двигател се вдига малко над максимума. Също така не се забелязва да има загуба на антифриз.
Водната помпа не е сменяна, но пък парното като се пусне, не се трае вътре от жега... Може ли да е от нея?
Иначе днес намерих човек с VCDS наблизо и ще я видим тия дни, но все пак да попитам... може ли само таблото да се е*ава а колата да е наред!? И VCDS-а ще покаже ли ако има проблем със таблото? Също така някакви съвети какво друго да проверим във VCDS?

SSP_222.pdf

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 34 минути, tompson2 написа:

Водната помпа не е сменяна,

ми смени я.

Както и всичките температурни датчици.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, evg_eni написа:

 

ха... интересно! Щот аз следвах инструкциите от тук и ето как са показани каналите... Та заради това гледах 51-ви канал. Ама все пак ще видя и 49-ти. Мерси! :)

  • 49 – malfunction counter for speed signal
  • 50 – standing time (in minutes)
  • 51 – engine Coolant Temperature
Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 13 минути, evg_eni написа:

на грешния канал гледаш на климатроника, температурата на охл. течност е на 49 ти канал. 

 

И аз навсякъде намирам че е на 51-ви канал. Ти къде прочете че е на 49-ти?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, CVT написа:

 

Вярно е на 49ти! Ей сега проверих. На студен двигател, докато загрее до 70 градуса всичко беше идентично между показанията на таблото и климатроника. После я изгасих. Сега чакам спеца да се прибере да видим ако загрее дали и таблото и климатроника ще покажат едно и също... По-късно ще пиша кво е станало ако има някакъв напредък

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, tompson2 написа:

 

ЪПДЕЙТ: 

Загряхме я, даже таблото отиде на 120 и климатроника на 121 градуса, НО! Вентилаторите чак тогава тръгнаха... Проверихме с лазерния термометър температурата на маркучите от и към радиатора, температурата на главата, температурата на антифриза и на маркучите за парното. Резултата - температури около 85-90 градуса на всичко което изброих! Явно някой от сензорите лъже! В понеделник ще се кара на диагностика така или иначе, а до тогава ще си седи пред нас...

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 29.08.2020 г. at 9:08, bobitur написа:

 

Да! Това се оказа. Даже нямаше други грешки :) 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този датчик на климатроника на антифриза е отделен от датчика на темп. На охлаждане на двигателя.

 Нов ли купи или буксата не беше на мястото?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

На колегата по горе, с ELM327  точно веднъж се свързах и даваше странни данни.1999 г. бензин AQA . Имам 5 кабела за комуникация ей така за спорта, не че имам сервиз.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз слагам такова от 10 години, никакви проблеми, за 10хил. км доливам 200-300мл.:

 

https://maslo1.com/масла-мотул/Mot-10w-40/motul-6100-10w40-5l

 

Масло на скоростна кутия НЕ сменяш, освен ако от две независими места не ти кажат, че е за смяна!

 

Добре е да се сменят ангренаж и водна помпа ако ще караш колата поне 2-3 години, ако планираш да я караш "докато се счупи", не пипаш нищо. И без това всичко над 20 години е на доиживяване.

 

Автомобилът е супер евтин и безпроблемен като цяло, но зависи каква бройка си уцелил и как е поддържана преди това. Твоята изглежда добре като за 20-годишна.

 

Мен ако питаш смени само масло и филтрите като за начало, пък ако планираш да караш поне 3-4 години тази кола, е добре да се смени ангренаж и водна помпа. Оригинални са около 700лв. от Порше Запад, заместителите са на половина.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
На 23.08.2020 г. at 22:49, veselin velchev написа:

Прочете ли ми поста по-горе за таблото,че ще започне да прави каквото си поиска?Ами започна.Първо с уреда за температура,после с показанията на горивото.Следват оборотомер,скоростомер,разни лампи по таблото и т.н.Последната фаза на разваляне на таблото е,че когато изгасиш някой път някъде колата имобилайзера,който е в таблото няма да си разпознае ключа и си оставаш там.

Имобилайзера се намира точно до клуча, а не в таблото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 11 months later...
On 8/24/2020 at 5:39 PM, kristakos said:

Извинявам се ако разводнявам темата. Преди съм пробвал ELM327 на моята A3 8L ALH 99 и не успя да се свърже с колата. Та въпроса ми е: някой успявал ли е да подкара такъв тип диагностика ELM327 на спомената кола със същият двигател и година ? И ако да, от къде да се сдобия джаджата?

Ако ползваш афтърмаркет FM трансмитер/CD плеър, най-вероятно е от него. :D При мен е същата простотия. Отивам на диагностика, а там не успяват да открият колата въобще, но някой от тях беше чел, че aftermarket плеърите, по някакъв начин пречат да се направи диагностика и ми каза. Та от тогава където и да отида за диагностика, им казвам. :D 
Решението е да разкачиш касетофона/CD-то или квото там ползваш. При мен поне е така... Даже наскоро ходих за диагностика и човека не знаеше, та се изненада като му казах "Дай да разкачим CD-то щот заради него не я открива" Беше скептичен, но като стана се изненада :D

Update по темата и колата: Не бях влизал от доста време за което се извинявам. Проблемът с температурата се оказа, че е в таблото! За 200 кинта ми решиха проблема (чрез ремонт, а не смяна). После взех да губя доста антифриз (1 литър за 1-2 седмици) - оказа се оная голяма пластмаса с многото изходи за други маркучи, към която също е и свързан термостата (някой ми каза, че му викат трипръстник, но не знам). Та тая част беше станала на мармалад (мястото където се монтира към мотора се бе начупило и течеше от там) и единственото, което пречеше на антифриза да изтече на 1 път беше гуменото уплътнение. Смених един лагер на главина и като цяло това беше с ремонтите по колата!

За комфорт си добавих едни ветробрани Heko и подлакътник, който е реплика/копие на оргиналните. 
Наскоро ми се появи грешка, но след диагностика се оказа, че не е фрапантна. И все пак ме човърка отвътре как да я оправя. Става дума за грешка с код P1423 / secondary air injection system bank 1/ insufficient flow, което разбирам какво значи и за коя част иде реч, но след оглед на маркучите, не изглежда нищо да НЕ е наред!? Тая "прахосмукачка" иначе работи, но когато й скимне и се чудя да ходя ли по сервизите или да търпя и да карам така...

Ще прикача снимкa на колата от лятото като компенсация :P:D 

IMG_0938.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...